Mijn zoontje heeft gisteren zijn laatste dktp inenting gehad en wat zit daarbij is dat pneumo nou in ieder geval die. hij heeft nog nooit last gehad van een inenting. en ik heb hem zo in zijn bedje gelegd gisteren nergens bij nagedacht schaam me dood gewoon vergeten zo in zijn winterslaapzak, vanmorgen woirdt hij gillen helemaal overstuur wakker, echt niet rustig te krijgen. hij was vuurrood, en kokend heet. ben zo geschrokken. Hij had dus inderdaad koorts 40,9 dus echt flinke koorts maar hij loopt ook al een tijdje te kwakkelen met zijn kiezen en we moesten kontakt iopnemen bij koorts, ja wat doe je dan. ik moest naar revalidatie 45 km van huis man naar het werk oppas was er bijna en huisarts pas vanaf 8 uur te bereiken. ja toch naar de hap gebeld we meosten het even een half uurtje aankijken hoe hij op de paracetamol reageerde, die sloeg aan hij had enorme dorst en zijn koorts zakte naar 38.4 ben toch weggegaan. oppas duidelijke instructies gegeven. tussendoor temp opgenomen heeft ze was 38,6 en toen ik thuis kwam was die 39,2 dus weer paracetamol, hij is echt niet in orde hoest heel erg heel erg huilerig, heeft een rode gloed over zich heen en je mag hem niet echt aanraken dan begint hij te gillen wat is acceptabel en hoe lang houdt dit aan. Ik leg hem in ieder geval vanavond in zijn gewone slaapzak. ben daar zo van geschrokken dat hij zo warm en rood was
Het hoeft overigens geen directe bijwerking te zijn, vaak is het een indirecte bijwerking. Oftewel: het wordt dan niet veroorzaakt door het vaccin zelf (lijkt me ook niet echt aannemelijk als de andere 3 vaccinaties wel probleemloos zijn verlopen) maar door een heftige reactie van het afweersysteem dat al wat verzwakt was/druk was met andere dingen (simpel gezegd). Bijvoorbeeld: je kindje had al wat onder de leden maar dit was nog niet tot uiting gekomen. Zo'n vaccinatie kan dan net het duwtje geven om wel ziek te worden. Neemt niet weg dat je er m.i. wel wat mee moet doen als je er zelf een slecht gevoel bij hebt. Jij kent je kind het beste.
Of het is gewoon toeval. Ik snap de schrik wel. Ik zou even bellen. Beter een keer te veel dan te weinig.