Kinderen mogen weer sporten. Hoe gaat dat bij de sportverenigingen van jullie kinderen? Iedereen is blij dat ze weer wat kunnen doen. Maar toch.. gaan we extra risico lopen? Ik vind de maatregelen tot nu toe vrij summier bij onze vereniging. Hoe is dat bij jullie? Bij ons niet alle kinderen tegelijk trainen. Geen kleedkamer en kantine of wc open. Ouders niet het terrein op. Maar die bal dan die iedereen aanraakt?
Onze zoon doet aan freerunnen. Dat gaan ze buiten geven. Dat doen ze in de zomer eigenlijk altijd al.
Ja in een groep. Erg leuk. Doet hij al vanaf zijn 5e. Net even iets leuker dn turnen. ( voor hem dan)
Lang niet iedereen mag weer sporten. Judo is gewoon nog dicht, dansen ook. Enkel buitensporten worden nu een beetje opgestart. Hier zit zoon op voetbal en dat gaat wel beginnen, inderdaad zonder kleedkamers en ouders, met veel minder trainingen en met hele andere tijden. Tuurlijk is het beter dan niks maar ik zal blij zijn als het normaal wordt (als het ooit nog normaal wordt).
Dansjuf dochter heeft kunnen regelen dat de kinderen buiten kunnen dansen, mits het droog is natuurlijk. Op een andere locatie dan normaal, waar daar is het niet mogelijk om buiten te dansen. Ze mogen geen gebruik maken van de faciliteiten daar. De kinderen komen elkaar soms ook weer tegen in de klas als school weer begint, ik maak me niet zo'n zorgen. Ben blij dat de dansjuf het zo heeft kunnen regelen.
Mijn man is trainer bij de teamsport van de jongste, ze hebben al een pakket met instructies ontvangen... maar de vereniging is nog in overleg met de gemeente. Ik vind het heel heftig hoor wat ze allemaal gaan doen...ouders mogen kinderen alleen afzetten en niet mee het terrein op, looproute met 1 richtingsverkeer langs de velden....Desinfectiemiddel langs het veld... 3x tijdens de training de materialen desinfecteren.... Ik vraag me toch wel een beetje af of het nog wel leuk trainen wordt zo en of we het niet beter nog even kunnen laten rusten.
Mijn dochter zit op kleutergym. Is normaal binnen, maar kregen vorige week een berichtje dat de organisatie aan het oriënteren is naar mogelijkheden om buiten te kunnen gymen. Ik ben benieuwd. Ik ben lid van een tennisvereniging. De jeugd mag daar dan ook weer gaan sporten. Alle maatregelen zijn niet mals. Ouders moeten de kinderen bij de poort afzetten, thuis douchen, alleen eigen ballen en materialen gebruiken. Liefste digitaal afhangen en dan bij aanvang meteen naar de betreffende baan lopen. Kinderen tot 12 jaar mogen met max 6 op een baan, 12 jaar en ouder met max 4 pers, Kantine is dicht, mag niet op het terras blijven hangen. De tennislessen beginnen ook weer las ik. Tennisclub vroeg zelfs om vrijwilligers om alles in goede banen te leiden op de dagen en tijden dat de poort open is.
Nou dit dus.. precies hoe het hier gaat. Nog maar 1 trainer op het ploegje ipv 3 begeleiders. Wat als de kinderen moeten plassen ofzo? Ze zijn 4 en 7 jaar. We mogen de kinderen alleen afzetten. Maar zo'n bal bij een teamsport die wordt door iedereen gebruikt en aangeraakt.. Ik weet het nog niet zo wat ik ervan vind.
Ja he! En ze valt onder Kunst en Cultuur, niet sportverenigingen, maar na overleg met gemeente en GGD/RIVM, mag het toch. We kunnen geld terug krijgen van de gemiste lessen, maar dat mag ze mooi houden.
Hier zijn ze (buitensport) ook nog in overleg met de gemeente. Het schijnt nogal wat voeten in aarde te hebben... Verder zitten ze op dansen, wat normaal natuurlijk binnen is, maar ze zijn aan het kijken of ze dat buiten kunnen geven, omdat ze dan al eerder kunnen starten. Maar voorlopig start er dus nog niets tot alles met de gemeente rond is (geen idee op welke termijn dat zal zijn).
Mijn zoontje heeft de voetbal de afgelopen weken niet gemist. Ik verwacht dat hij het niet fijn vindt om te trainen zonder ouders langs de lijn, dus wij slaan nog even over, of gaan zelfs een andere sport zoeken voor volgend seizoen. overigens zou hij wel van mij mogen gaan als hij het zelf ziet zitten.
tja, dat kan het regent normaal ook wel eens. Dat hoort er nu eenmaal bij als je buitensport. Hier hadden ze wat graag gewild vandaag, maar helaas, die gemeente...
Gaan jullie een andere sport zoeken om de nieuwe regels dan? Of omdat hij het niet zo leuk meer vond?
Ik snap niet zo goed waarom je je zo druk maakt om die bal? Als ze gaan trainen (onder 13 jaar), dan komen ze sowieo dicht bij elkaar en hoeven ze geen afstand te houden.