Trump is uit op dictatuur

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door DearDeer, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt, ben het met je eens. En als ik haar moet geloven hoef ik me geen zorgen te maken. zij voelen zich écht niet onveilig en volgens hun maakt de media hier het groter dan het in werkelijkheid is.....Maar ja, je snapt dat wij ons hier toch zorgen maken.

2. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad. Je hoort veel nieuws van daar....
    Op die manier kijken we dus door een gekleurde bril.

Maar als ik andere dingen hoor, van elders op de wereld, dan raakt me dat ook

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik moet de laatste tijd veel aan het liedje van Billy Joel denken. We didn't start the fire.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mij ook...En ik weet wel: dit was 30 jaar geleden ook al, toen was het heus niet beter. En eigenlijk is het van alle tijden. Maar toch... ik weet niet: het lijkt toch wel steeds erger te worden....Toch schijnt dat statistisch niet zo te zijn. Het is misschien door alle media eromheen (wat vroeger stukken minder was) dat het erger lijkt.

5. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nou ja, van 30 jaar terug weet ik gewoon niks. Haha.
    Toen was ik er weliswaar wel al maar nog te jong om met leeftijdsgenoten over deze dingen te praten 😂

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maar ze heeft een NL passpoort én een green card neem ik aan?! Waarom zou ze dan geen toegang tot de VS krijgen?! Zelfs mensen die wèl afkomstig zijn uit landen van 'het lijstje' komen er gewoon in hoor mits ze een green card hebben, ze krijgen alleen een extra controle.

De (linkse) media blaast dit zó enorm op allemaal, buitenproportioneel gewoon. 🙄 Op Fox News na is het allemaal anti-Trump wat de klok slaat, dodelijk vermoeiend.

Driekwart van mijn familie/vrienden wonen in de VS en ik ben zelf ook een halve Amerikaan. Ik kom er 4-5 keer per jaar en geloof mij, mensen zijn gewoon over op orde van de dag en voelen zich juist veiliger dan voorheen (dit komt ook naar voren uit de polls). Ik ben zelf absoluut niet pro-Trump maar ook niet pro-Hillary. We zullen het gaan zien, vooralsnog wil ik mij niet laten meetrekken door alle hysterie en negativiteit. 😑

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Klopt niet feitelijk gezien. 😉 Weer een voorbeeld van hoe machtig de media is en deze de mensen kan opstoken en hersenspoelen. In de meeste landen van de wereld is in elk geval GEEN oorlog of noemenswaardige terreurdreiging. 'Gedoe' is iets ruimer interpreteerbaar......😬

8. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik schreef het niet, maar mijn interpretatie van gedoe is bijv ook honger.
    Als je kijkt naar ontwikkelingslanden waar mensen in sloppenwijken wonen dan ben ik ook blij dat ik in nl woon

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dat is ook mijn intrepretatie van 'gedoe'. Honger, milieu, mensenrechten, drugs, onderdrukking, natuurgeweld, armoede, enz. etc.

Overigens blijf ik altijd kijken naar mensen om mij heen. Vriendelijk, betrokken mensen of mensen die even tijd maken om een praatje met mijn dochter te maken. Ik denk dat je dat ook voor ogen moet houden wanneer je denkt dat de wereld in de brand staat.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat merk ik ook heel erg hoor.

Tijdje terug waren er grote berichten op AD, Telegraaf en NOS dat Turkije de NOS site had geblokkeerd omdat zij het filmpje van de moord op die Russische ambassadeur hadden uitgezonden oid. Dus allemaal reacties van mensen eronder met klachten over persvrijheid en boze woorden. Nu kon ik en eigenlijk iedereen om mij heen met verschillende providers gewoon de NOS site bezoeken, er was geen blokkade. Ik heb dat meerdere keren geprobeerd aan te geven als reactie. Maar 'gek genoeg' is mijn bericht gewoon steeds weer afgekeurd en werd het niet geplaatst. Heel apart;)

Over persvrijheid en propaganda gesproken.

11. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Precies dit.. Het wordt allemaal flink negatief aangedikt en er zijn genoeg nieuwsberichten die ons land niet eens bereiken. Er wordt veel voorgekauwd vanuit de (linkse) media.

Ik wil niet beweren dat Trump geweldig is of iets in die richting, maar ik denk wel dat als Clinton had gewonnen er sneller een volgende oorlog zou komen als bij hem.

En in Nederland komt geen dictatuur.. maar hopelijk wel verandering!

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.633
    2.409
    113
    Helemaal mee eens. Sommige berichten die anti-Trump zijn kan ik me in vinden, andere dingen die hij doet vind ik helemaal niet zo vreemd (zoals bv dat de EU evenredig veel zou moeten inleggen in de NATO; waarom zou in hemelsnaam de VS ook meer dan de EU moeten bijdragen hieraan?) Ik vind de berichtgeving ook allemaal erg gekleurd en niet ten goede komen aan de internationale verstandhoudingen.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wacht. Zijn we nu echt Fox aan het bestempelen als een nieuwszender?

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een uitdaging: zeven dagen lang NIETS schrijven of uitzenden over Trump. Wat een rust!

De EU wordt door de veranderende houding van de VS wakker geschud. En dat is gewoon hard nodig.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik ben totaal niet links....maar ik vind sommige dingen die Trump beslist nou niet echt altijd even diplomatiek.

Hij speelt geen spelletje....misschien is dat ook weleens verfrissend...ik weet het nog niet.

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wat voor veranderingen wil je dan graag zien?

17. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Immigratiebeleid mag veranderen.
    De zorg moet verbeteren, ipv verslechteren.
    Pensioen, anders is er voor ons later niets meer..

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik ben zo vrij om je aan te vullen, maar onderwijs vind ik ook een enorme pijler. Straks is studeren alleen nog weggelegd voor kinderen van ouders met een dikke portemonnee.

Verder wil ik dat de politiek zich meer inzet voor het milieu.

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier geen dikke portemonee, maar ik spaar nu zodat mijn kinderen kunnen studeren, daar hoeft niemand iets aan mee te betalen.
    Iets met eigen verantwoordelijkheid.

Wel zou ik pleiten dat leraren/leraressen meer betaald krijgen, zodat goed personeel blijft en het ook aantrekkelijk wordt om dit vak uit te oefenen.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.965
    113
    Vrouw
    Niet op wilders stemmen dan...

Deel Deze Pagina