Aan het front zal dat inderdaad wel een probleem worden voor die mensen. Maar ik geloof niet dat het welbevinden en gezondheid van de transgenders in het leger bovenaan stond bij het nemen van dat besluit.
Ik denk ook niet dat dat ook maar enige factor is geweest nee. Zou fijn zijn als dat wél een factor zou zijn, maar die hoop is vrees ik wel erg utopisch.
Als die mensen al die tijd hun beroep gewoon uitoefenen, blijkbaar naar tevredenheid van hun leidinggevende (anders waren ze vast al wel ontslagen) dan zit het blijkbaar niemand in de weg.
Die anti abortus wetgeving gaat echt veel te ver Je kunt voor of tegen zijn, die discussie wil ik niet aangaan. Maar toen het noodlot toesloeg bij een 8 weken zwangere vrouw in Georgia, was het haar niet eens toegestaan om te sterven. Ze is nu al 90 dagen hersendood, maar haar lichaam wordt kunstmatig in leven gehouden als ware ze een broedmachine. De familie heeft er geen zeggenschap over (maar moet wel de rekening betalen). Nog 11 weken te gaan? En of het ongeboren jongetje überhaupt een kans gaat krijgen is ook nog maar de vraag. Georgia Abortion Law Forces Brain-Dead Woman To Stay On Life Support For Months https://www.huffpost.com/entry/georgia-abortion-law-is-keeping-braindead-woman-on-life-support-for-months_n_68260e62e4b02c37b4df9b08
wat erg. Zo heftig voor de familie dat je maar geen afscheid kan nemen. Want ze is er nog, ook al is ze er niet meer...nu maar hopen vooral dat de baby uiteindelijk wel gezond zal zijn. Zouden ze de behandeling niet durven stoppen vanwege consequenties omdat het dan als abortus wordt gerekend? Dat gaat zo ver.
Oh en wat ik dus niet snap... Zij wordt nu als soort van incubator gebruikt onder dwang van de autoriteiten maar haar familie moet wel alle medische kosten ophoesten?
Ik las ook een verhaal over een vrouw die een miskraam had gehad en waarbij werd getwijfeld aan of het wel écht een miskraam was, of dat zij er zelf verantwoordelijk voor was (al dan niet indirect, door bv te veel te sporten). Waardoor zij dus mogelijk vervolgd zou kunnen worden… Ik kan het artikel alleen niet meer vinden, dus mogelijk (hopelijk!) herinner ik het me verkeerd.
Dit verhaal? https://www.theguardian.com/us-news/2025/apr/04/georgia-miscarriage-charges-dropped Ook in Georgia
Ik heb nu al van meerdere dergelijke gevallen gehoord helaas. Dus eigenlijk, als ze het op je gemunt hebben en je hebt een miskraam of vroeggeboorte, wat op zich al verdrietig genoeg is, kunnen ze je ten alle tijden beschuldigen van "moord"? Bizar gewoon.