Trump president...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door KakieLakie, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Met welverdiend bedoel ik niet 'eigen schuld', maar dat dat is wat het grootste deel van het land wil, en dat dat is hoe het gaat. Er leeft blijkbaar iets onder de bevolking dat ervoor zorgt dat de gekozen partij(en) aan de macht komt/komen. Dan vind ik dat wel 'verdiend', omdat het nou eenmaal gekozen is.
    Ik bedoel ook vooral: je moet niet doen alsof de stem van Trumkiezers of Wilderkiezers minder waard is. Dat het jouw keuze niet is, wil niet meteen zeggen dat de keuze slecht is. Misschien is het niet goed voor jou (of voor de 'huilende Amerikanen'), maar wel voor een grote groep andere mensen, die niet voor niets zo heeft gestemd.

Ik ben absoluut geen PVV-stemmer (stem eigenlijk altijd op GroenLinks), en heb echt wel empathie voor mensen die zich nu onveilig voelen (al moet nog maar blijken of dat terecht is), maar ik vind het een beetje belachelijk als een keuze/stem minder waard lijkt te zijn.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Omdat voor Clinton stemmen ook geen goed idee was...

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #183 SushiLover123, 10 nov 2016
    Laatst bewerkt: 10 nov 2016
    Hoe bedoel je 'toen de serie nog liep?'
    Nog steeds bijna wekelijks nieuwe afleveringen, of bedoel je dat niemand meer kijkt?
    The Simpsons (TV Series 1989
    The 26th season of The Simpsons averaged a 2.15 rating in the 18-49 demographic with 4.82 million total viewers. Het loopt wel sterk terug, ja.... :( Maar nog altijd meer kijkers dan Southpark. :D

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, maar ik neem toch aan dat men óók stemt voor de partij die de kandidaat vertegenwoordigt.

Dus iemand die een democratische denkwijze heeft maar zich niet kan vinden in de kandidaat. Waarom zou zo iemand in vredesnaam op de republikein stemmen? Ik kan daar echt met mijn pet niet bij.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet het ook niet. Ik weet wel, dat veel Republikeinen in het Senaat het niet eens zijn met veel stellingen van Trump. Gelukkig maar. Zorgt voor wat damage control.

6. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Ik kan het fout hebben hoor, maar ik denk dat er teveel mensen zijn geweest die niet hebben gestemd.
    En juist Trump in de goede staten heeft gewonnen.

7. meiklokje

meiklokje Actief lid

19 sep 2016
    496
    72
    28
    Misschien dat die mensen nou net niet hebben gestemd. Dat hadden ze beter wel kunnen doen dus.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

:) Tja, zie het nooit meer op de NL's buis, maar kan abuis zijn.;)
    Ik keek er in de jaren negentig naar.

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ja, als de opkomst maar 55% is.. Wat dacht die andere 45% dan :(

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Misschien helpt dit artikel uit Vrij Nederland:
    https://www.vn.nl/socioloog-hochschild-trump-stemmers-zijn-niet-gek/

Een linkse socioloog die merkte dat ze de Trumpstemmers niet begreep en juist naar ze ging luisteren en met ze ging praten om te ontdekken wat hen dreef. Waar het op neerkomt: "ze voelen zich in de steek gelaten, terwijl anderen worden geholpen".

Kleine quote:
    Edit: Oeps, ik zie nu pas dat je je vraag anders bedoelde dan ik 'm las.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb begrepen dat er heel veel Afro-Amerikanen niet gestemd hebben... Niet heel erg slim.
    Hilary was geen fijne keuze geweest, maar toch nog beter dan Trump.

@humptydumpty Ik denk dat heeeel veel mensen in het algemeen een hekel hebben aan Amerika. Niet alleen de arrogante houding die velen hebben, maar ook dat zij vaak totaal geen idee hebben van de rest van de wereld. Hoe het er aan toe gaat, waar Europa ligt etc. Ze hebben echt (lijkt zo) alleen oog voor hun eigen zgn geweldige land.
    Om nog maar niet te spreken over alle oorlogen die zij gestart zijn (en daarom dus ook veel mensen uit het midden oosten die een hekel hebben aan Amerika).

12. Whysteria

Klopt! Maar evengoed bedankt voor de link :)

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
  15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#195 Niekepiek, 11 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2016
    Ik moet zeggen dat ik van gedachte ben veranderd, ik kon het me gewoon niet voorstellen dat mensen op Trump zouden stemmen.
    Maar nu een paar dagen verder kan ik me wel beter inleven.
    Het verschil tussen rijk en arm is daar zo ontzettend groot, er zijn daar veel mensen die echt heel arm zijn.
    Ik kan me voorstellen dat deze mensen er genoeg van hebben en eindelijk ook een keer voorspoed willen en een beter uitzicht.
    Trump is een frisse wind in hun ogen, hij beloofd veel op economisch vlak.
    Ik zelf zou in mijn situatie nu niet op hem stemmen en omdat veel mensen niet in de situatie zitten waar veel Amerikanen nu inzitten is het logisch dat wij het niet begrijpen maar ik kan me nu wel inleven dat een groot deel van de bevolking in Amerika wel op hem heeft gestemd.

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.890
    636
    113
  17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Van wat ik begrijp konden heel veel mensen in de achterstandswijken(wat voornamelijk afro-Amerikanen en latino's zijn) niet stemmen. Om te stemmen heb je een legitimatiebewijs nodig.....vele kunnen dat niet betalen.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat wist ik dan weer niet. Maar dan is het wel logisch.
    Ik zag trouwens wel dat van de Afro-Amerikanen die gestemd hadden, het voornamelijk de vrouwen waren. Dat is dan wel weer grappig.

Van de Latijns-Amerikaanse bevolking weet ik niet hoe dit zit.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Nou dit dus!

Misschien moeten we hem een kans geven.

Misschien pakt t goed uit. Misschien niet. Vind t moeilijk oordelen. Ik woon daar niet.

20. Whysteria

Dus wanneer je arm bent en aan de grond zit ga je stemmen op de kandidaat en de partij die lak hebben aan de zwakkeren van de maatschappij en ook al heeft aangegeven Obamacare af te zullen schaffen? Nee sorry, maar daar begrijp ik echt he-le-maal niets van.

Maar het blijkt maar weer onvrede onder de bevolking gekoppeld aan een hoop gebakken lucht en valse beloften blijkbaar stemmen oplevert. Dat zagen we met Brexit en Trump, en wellicht straks met Wilders/Le Pen en noem maar op.

Ik houd mijn hart vast.

Deel Deze Pagina