wie is er wel eens geweest? Wat zijn echte aanraders? Qua excursies, bezienswaardigheden, restaurantjes en hotels! Ben benieuwd
Jaaaaaaa!!! - Bangkok: bezoek vooral de China market - Bridge over the rivier Kwai - Koh Chang om te relaxen of snorkelen - Of een van de andere eilanden; Ko Lanta, Krabi, Koh Samui - Met de trein van Bangkok naar Chiang Mai. Echt een aanrader!!!! Weet niet wannee je gaat. Als je flexibel bent zou ik vooral gaan wanneer het Loi Krahtong festival is!!! https://www.beleven.org/feest/loi_krathong Wat is je doel? Het land is zo groot en divers. Maak een selectie van wat de wilt doen/zien. Wij vinden Thailand werkelijk fantastisch! Hoop ooit met de kinderen te mogen gaan.
Met of zonder kids? En hoe lang? Wat willen jullie graag/hoe ziet een fijne vakantie eruit voor jullie? Grofweg vind je in t zuiden de mooiste stranden en eilanden maar het noorden heeft ook zoveel te bieden!
Bangkok sowieso uiteraard, maar wij hebben ook een dikke week op Koh Chang (Lonely beach gezeten). Prachtig!
We gaan zonder kinderen Ongeveer 2-2.5e week willen we max weg. Ik vind een combinatie van cultuur/sightseeing en strand liggen erg leuk. Onze planning ziet er nu grofweg zo uit; Vliegen op Bangkok en daar nog 2 nachten blijven. Auto huren en naar Kanchanaburi en River Kwai voor dag 3-6. Terug naar Bangkok en met een binnenlandse vlucht naar Chang Mai voor dag 6-10. Vlucht terug naar Bangkok en vanaf daar met een taxi naar de pier. Van waaruit we met de speedboat naar Koh Kuud vertrekken voor dag 10-15. Dag 15 terug naar Bangkok. Daar 1 nacht slapen en terug naar huis vliegen.
In Bangkok hebben we in het Shanghai Mansion gezeten, midden in Chinatown. 'S avonds liep je de straat op en waren er overal etenstalletjes, echt superleuk! Nu las ik laatst wel dat ze dat wilden verbieden, dus of die stalletjes er nog staan weet ik niet. Een fietstocht of boottocht met Co van Kessel blijft altijd een aanrader!! In Kanchananburi zaten we in U inchantree. Prima hotel, vlakbij de brug. Chiang Mai is het Vieng Mantra erg relaxt (zit net binnen de oude stadsmuren) Een dag naar het olifantenopvangcentrum (elephant nature park) is echt een aanrader (wel van tevoren boeken). Wij zijn ook een dag naar Baan Tawei geweest, een dorpje met allemaal meubels, kunstwerken etc. In Chiang Mai kan je ook leuk fietsen! Organisator zou ik evt kunnen opzoeken. En wat wij niet gedaan hebben ivm met de kinderen, maar wat ik graag nog zou willen is een dag ofzo naar Chiang Rai gaan en oa de witte tempel bezoeken
O, en als je eens geen zin hebt in een Thaise lunch zou ik in Chiang Mai bij Angels Secrets gaan eten. Superlekkere broodjes, yoghurts, croissants en sapjes!!!
Ik zou je adviseren om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan. Dit is echt een ervaring op zich. En dan terug met het vliegtuig. En zoals ik al zei, Chiang Mai is helemaal waanzinnig tijdens het Loi Krahtong festival. Mocht je de kans hebben dan te gaan zou ik dat zeker doen!
Tof, mooi en haalbaar plan voor de periode dat je gaat! Ik vond zelf Kanchanaburi en River Kwai beetje tegenvallen. Hellfire pass wel echt de moeite en Erawan watervallen erg mooi. Nachttrein naar Chiang Mai is inderdaad een hele leuke en bijzondere manier van reizen.
Wij zijn een aantal keer geweest ook 1 keer met onze oudste die toen net 1,5 jaar was. Chiang mai is echt super mooi! Grote stad, maar fijne sfeer. En zeker met de trein erheen is een ervaring op zich. Vanaf daar met de schooter oid richting pai en dan de jungle in staat nog op ons verlanglijstje. Ayutthaya vond ik ook heel erg mooi. Bangkok hebben wij echt in het backpackers gedeelte gezeten. Leuk, maar wel druk en lawaaierig. De eerste keer zijn we met een longtail door Bangkok gevaren, de tweede keer gewoon met een soort van veerboot achtig iets waar de Thai zelf zich ook mee verplaatsen. Krabi vond ik ook super. Mooie stranden en met een bootje langs de eilanden. Qua strand en sfeer zijn wij helemaal fan van koh chang. Super relaxed eiland. Ik zag lonely beach al voorbij komen, wij zijn naar klong prao geweest, naar blue lagoon. Wat wil je? Luxe resorts? Back to basic hutjes? Of iets er tussenin?
Leuke plannen en leuke plekken ook! Heb zelf ook al een paar keer een soortgelijk rondje gemaakt. Ik weet niet wat jullie budget is voor overnachten maar dit zijn leuke hotels, allemaal zwembad zodat je na een drukke dag excursies lekker kunt chillen Bangkok: Chillax hotel, Nouvo hotel en Dewan (te boeken via booking.com) ligt vooral in een leuke buurt om rond te wandelen, lekker eettentjes en dichtbij de trekpleister ko san road wat wel een bezichtiging en ervaring is als je voor t eerst in Bangkok bent. Oja en ga eten of een drankje doen bij een van de Rooftop hotels, superleuk om de stad zo te zien. Chiang mai: Chedi home, beetje boutique hotel in leuke buurt met klein zwembadje en heerlijk ontbijt. Maar niet superluxe. Ko kood: ik heb geen goede tips daar. Toen ik er was, was het erg afgelegen en weinig te beleven (bv keuze uit restaurantjes/barretjes savonds) maar ik was toen dan ook alleen aan het reizen en dat is alweer jaren geleden ook. Wel heel mooi dus als je daar alleen voor t strand komt is het vast heerlijk. Ik vond koh chang wat meer te beleven (ik zat in ramayana en the dewa) maar het was toen in die buurt een paar dagen ook niet heel lekker weer, vaak regen, dus dan is t wel fijn dat er iets meer te doen is dan alleen strand. Maar Angelina en Brad pitt schijnen toen ze nog samen waren regelmatig op koh kood te komen en dat resort (soneva kiri) lijkt me ook wel wat a 2000 euro per nacht denk dat ik dan niets te klagen zou hebben Nog een tip: Wij hadden een gids die ons voor een paar dagen kanchanaburi in Bangkok op kwam halen. Zij wist superveel leuke restaurantjes/plekjes/marktjes en was echt drie dagen onze prive gids. We bleven lang op de leuke plekjes en waar wij het wat minder vonden waren we snel weg. Ik zou zelf niet zo snel een auto huren, ook ivm dat iemand daar de weg goed weet en mogelijke aansprakelijkheid als er iets gebeurd en vond dit een fijn alternatief. Ik kan haar echt aanraden. Spreekt heel goed Engels en leuk om wat meer te leren over het land van een local. Niet heel goedkoop maar money well spent! Wij verbleven toen in River kwai resotel, ook een aanrader en via haar of booking te reserveren. Ik kan haar website wel voor je opzoeken als je wilt.
Wat je echt moet doen in Bangkok is een fietstocht (kijk eens bij Covan Kessel) op de fiets door een miljoenen stad, je komt op plekjes waar je zo nooit zou komen. we fietsen zelfs door de keuken van een “restaurant” en door straatjes waar je net doorheen paste met je fiets. In Thailand heb je ook mooie stranden waar je ontzettend mooi kan snorkelen en de mooiste vissen en koralen ziet