Trust onderzoek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door zonnetje2015, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mri gehad stelde niks voor. Nu de dagen tot de uitslag door komen :)

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Stelt niet veel voor he, ik heb er ook een gehad met dezelfde reden.. Spannend he, ik ben erg benieuwd of je nou een uterus septum hebt of een bicornis.

Ik heb inmiddels een afspraak staan met Dr Emanuel in Hoofddorp. Ik kreeg een brief dat ik 9 sept terecht kan. Ook zat er een brief achter voor een anesthesie gesprek, maar waarvoor?? Ik heb erover gebeld en gevraagd om welke operatie het dan zou gaan, maar de assistente wist het niet en zei dat de afspraak voor de zekerheid alvast gepland was.
    Ik hoop natuurlijk stiekem dat ie gelijk het tussenschot verwijderd en dat daarvoor die afspraak staat, maar je hebt ook zomaar kans dat hij eerst zelf nog een hysteroscopy wil doen om het septum zelf te bekijken.
    Hoewel er cameraopnamen zijn van mijn vorige hysteroscopy...
    Nouja, ik wacht het af. Vind het onwijs spannend.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Spannend. maar vreemd dat je naar ern anesthesist moet zonder dat je weet waarvoor? Je kunt iig wel snel terecht. Je hebt al een hystero en mri gehad? Zou toch voldoende moeten zijn.. Mij is verteld dat ze een septum echt niet zomaar weghalen maar wie weet heb je voldoende indicatie...

4. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja heel spannend, en ik weet echt niet waarvoor ik naar de anesthesist moet. Ja klopt, ik heb al een hystero en MRI gehad. En er is een filmpje van de opnamen van de hystero, die heb ik zelf gezien, heel duidelijk is die.
    Maar misschien heeft mijn eigen gyn die niet naar Dr emanuel gestuurd? Ik weet het niet... Ik hoop echt dat ze het septum weg gaan halen... Dan pas heb ik het idee dat er weer kans op zwangerschap is...

5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Heb je je uitslag al? :)

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Net de uitslag gekregen. Wat heb ik een fijne gyn zeg! Alle lof voor haar.

Het blijkt idd een septum te zijn. Een flink septum wat mijn baarmoeder bijna geheel in 2en deelt. Wat dus ook de infecties verklaard omdat ze er gewoon niet goed bijkunnen en bloed zich dus wel verspreid door de hele bm.
    Ze geeft aan dat 'ze' niet weten of dit de oorzaak is gezien de trust studie. Echter gaf de gyn wel aan dat zij noodzaak ziet in opereren. Gezien dat het een groot septum is en gezien de infecties zou dit de oorzaak kunnen zijn ( meer mogen ze natuurlijk niet zeggen ivm de studie).
    Volgend week wordt ik besproken bi het hoofd gyneacologie of ze het bij hoge uitzondering misschien hier in t ziekenhuis kunnen doen, anders krijg ik de uitzondering om alsnog door het team van de trust studie geopereerd te worden buiten de loting om. Ze wilde zelfs zover helpen dat ze een doorverwijzing naar belgie wilde geven om de studie in z'n geheel te ontwijken en toch zonder problemen geholpen te worden. Echter vergoed de verzekering deze ok niet in belgie gezien het wetenschappelijk onderzoek hier in Nederland. Over twee weken weet ik meer. Nu weet ik iig dat ze er iets aan kunnen doen en gaan doen. Pfff wat een opluchting... En wat fijn dat m'n eigen gyn aan mij denkt ipv aan haar eigen carrière/promotie etc (zoals de arts uit t amc ) En het hoofd vd afdeling heeft de hysteroscopie uitgevoerd, ken ik uit de winkel waar ik werk en vertrouw ik volledig. Dus als zij mij zou opereren heb ik 100% vertrouwen in een goede afloop.

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi zonnetje,
    Fijn dat je nu duidelijkheid hebt over je uitslag! Dat geeft toch een soort van rust. Tuurlijk wel vervelend dat je een septum hebt, maar gelukkig is deze afwijking operabel.. Dat houdt ik mezelf steeds maar weer voor :)
    Wat heeft die gyn je fijn behandeld zeg, dat klinkt als heel professioneel. En inderdaad zo een opluchting dat je nu weet dat ze er iets aan gaan doen en dat je nu eindelijk geholpen wordt!!

Nu dus nog afwachten wáár ze je gaan helpen. Want lijkt het je helemaal niets om door het team van de TRUST geholpen te worden? Omdat het in principe om dezelfde operatie gaat.
    Vind je het vervelend om aan de studie mee te doen omdat ze je gegevens willen hebben?
    Ik hoop dat je toch door die gyn geholpen kunt worden, het hoofd vd afdeling die je goed kent. Want het is super belangrijk dat je vertrouwen hebt in de arts die je gaat opereren..!!

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn gyn vind dat ik ern indicatie heb ivm de infecties. Dat we genoeg meegemaakt hebben en dat ik gewoon hier op bekend terrein zonder allerlei bijkomende zaken die met de studie te maken hebben geopereerd moet worden. Ik bond de benadering door t amc erg onpersoonlijk en niet patiënt gericht en heb dit aangegeven bij m'n gyn. Daarnaast is loting gewoon geen optie. M'n gegevens hebben ze al en ze mogen alles weten. Daar ligt t dus niet aan..
    En mocht ik door t team van trust geholpen worden weet ik niet of ze mij als deelnemer mogen bestempelen. Dat is aan hun. Eerlijk gezegd denk ik nu toch aan mezelf en niet zo zeer aan andere vrouwen die tegen t zelfde aanlopen. M'n gegevens mogen ze allemaal hebben maar ik ga me niet in laten loten voor andere vrouwen terwijl ik deze mogelijkheid heb.

Hoe gaat t met jouw?

9. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoihoi,
    Ik snap je heel goed. Je wilt gewoon geholpen worden en daar heb je nu ook recht op, zonder alle rompslomp en wachttijden etc.
    Ik ben benieuwd of je al snel geopereerd word. Je leest zo vaak dat het daarna gewoon goed gaat.
    Met mij gaat het wel goed. Volgende week woensdag naar het Spaarne, ben onwijs benieuwd. Hoop zo dat ze me gaan helpen...
    Verder is dit weekend mijn NOD. Ronde 9 sinds de miskraam, wat duurt het toch lang. Vandaag al een negatieve test gezien dus ook deze ronde sowieso niet zwanger...

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Idd spannend! Ben benieuwd heeft je gyn het nooit met je gehad over verdere teste ? Zaadonderzoek bijvoorbeeld? Voor hetzelfde geld is er hij je manlief iets niet helemaal in orde?

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hee,
    Nee daar heeft mijn gyn het verder nooit over gehad... Waarschijnlijk omdat we toch al wel een keer zwanger zijn geworden samen.
    Misschien dat ze dat in het Spaarne wel willen doen..
    Ik hoorde trouwens van een ander meisje met een septum hier op het forum, dat zij de ingreep in Gent wel vergoed krijgt!! Zij heeft daar een second opinion aangevraagd. Alles word vergoed.
    Je moet het even navragen bij je zorgverzekeraar. Wie weet kun je gewoon naar Gent zonder gezeik!

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vreemd dat ze je man nooit onderzocht hebben. Zou hier zeker naar vragen. Is het eerste wat ze onderzoeken als je bij de gyn terecht komt..
    Mijn gyn zorgt ervoor dat ik in Nederland geopereerd wordt. Misschien zels in m'n eigen ziekenhuis. Daar heb ik t beste gevoel bij.

Deel Deze Pagina