grote baby!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nien992018, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nien992018

28 okt 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik ben erg onzeker geworden de afgelopen week en zou graag jullie mening eens horen. Om te beginnen kreeg ik 1,5 week geleden met 36,5 week zwangerschap erge buik/maagpijn. Bij controle door de vk bleek dat ik 2 cm ontsluiting had en meende zij dat ik ging bevallen dus hup naar het zh..hier was alle pijn weg en gebeurde verder niks. 3 uur later naar huis zonder baby!...best frusterend!!!

Nu meende de vk deze week dat de baby toch wel erg groot was en stuurde ze me voor een groeiecho. En dit bleek inderdaad zo. 3800 gram op 37+2. De gyneacoloog gaf aan dat ze de kleine niet tot na week 39 wilden laten zitten (dus inleiden) ivm grote, moest nog wel een gtt test. Deze afgelopen vrijdag gehad maar geen suiker gelukkig. Nu opeens willen ze toch afwachten en in week 40 verder kijken.
    Nu zit ik hier met 2 cm ontsluiting, een 3/4 verstreken bmm en volgens mij echt een heel grote baby.
    Wachten duurt dan lang en ik moet zeggen dat ik steeds meer ga opzien tegen de bevalling gezien het gewicht.
    Ben ik nu gek of is 3800 gram bij 37+2 echt wel groot?
    Hebben jullie nog tips/ideeen?
    Ondertussen ben ik overigens 38 weken precies

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja tjah, ik snap je wel, is het je eerste?
    2 vrouwen van de zwangerschapsgym bevallen met 38.1 en 37.6, allebei ruime 8 ponders. Geen drama bevalling hoor. Grote zegt niet altijd wat. Ik moet eerlijk zeggen, m'n eerste was 3280 en m'n tweede 3760, het verschil heb ik we gemerkt.
    Vervelend voor je zeg, maar zou mij niet teveel druk maken om het gewicht hoor.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Tegen mij zeiden ze ook dat ik een flink kind zou krijgen, zelfs tijdens mijn bevalling zei de inval vk het nog. Ik hield ook m'n hart vast.. Maar heb een hele vlotte bevalling gehad zonder ernstige knippen of scheuren :). Ze zeggen dat bevallen van een wat groter kind juist makkelijker is omdat die beter mee kunnen werken.

De grootte viel uiteindelijk nog wel mee, ze was 8 pond.

4. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    misschien stelt mijn ervaring je gerust. Met 38 weken kreeg ik een groei echo omdat ze ook groot zou zijn. Hier kwam toen al 4200 uit!!! heb echt flink in de stress gezeten want wat als ik ook nog eens 2 weken overtijd zou lopen. Ze is uiteindelijk met 39,3 weken geboren en was 3870. Groeiecho zegt niet altijd wat juist is. Hoop stress voor niks dus.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Zou nog even vragen waarom ze nu wel willen wachten nog.

Bij mij in de familie worden veel grote kinderen geboren, mijn broertje was 5630 bij de geboorte, mn moeder moest zich niet zo aanstellen en heeft 2 weken over tijd gelopen.
    Ook mijn oma had 10 ponders als kinderen.
    Nu krijg ik met 30 weken een groeiecho.

6. misa

misa Niet meer actief

Hoeft helemaal geen probleem te zijn! Een klein kindje zegt zeker niets over dat je een makkelijke bevalling krijgt.
    Maar ik kan me je ongerustheid wel voorstellen.

Misschien kan je vragen om van de week (een paar keer) gestript te worden? Overleg gewoon en geef je onzekerheid aan.

7. fiona

fiona Lid

14 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in 2007 van een 4820 gram wegende zoon bevallen ik was toen 40 weken en 5 dagen zwanger. De bevalling is heel voorspoedig verlopen. Erna wat minder omdat de baarmoeder niet goed kleiner wilde worden bleef ik bloeden. Op dit moment ben ik weer zwanger (bijna 29 weken) en hoop ik wel te worden ingeleid omdat ik van mening ben dat als je kindje toch al aan de grote kant is niet persee meer in je buik hoeft te zitten om nog verder te groeien.. Maar weet je voor een natuurlijke bevalling valt natuurlijk ook iets te zeggen.

8. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Herkenbaar verhaal, hier ook een uk (nouja.... uk???) die met 36 weken ca. 3800 gram werd geschat bij de groei echo, ook geen suiker, waardes zijn allemaal prima.

Als het aan de vk lag had ze me met 37 weken al inleiden, maar omdat er verder geen medische indicatie aan vast zit mogen ze dat (hier in ieder geval) niet doen. Ze hebben wel aangegeven dat ze mij niet overtijd zullen gaan laten lopen. Nu ben ik bij onze dochter met 39+6 bevallen (en die woog 3220) en de hoop is dat ik dan al bevallen ben, anders gaan ze me inleiden.....

Ik snap je zorgen, heb het zelf ook wel een beetje namelijk......

9. Tese

Tese Niet meer actief

Het is maar een schatting dat gewicht en 9 van de 10 keer zitten ze er flink naast hoor. Onze zoon zou ook een dikkerd worden ik moest me maar voorbereiden. Hij was 3130 gram dus het tegenovergestelde....

10. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Onze dochter woog op 32 weken al 3kg en uiteindelijk bevallen op 38.4 en ze woog 3490 gram wat wil zeggen dat de schatting op de 32 weken echo verkeerd was!

Het is onmogelijk dat ze maar 490 gram op 6 weken is bijgekomen!
    Vergeet niet dat het schattingen zijn, ik had best ook veel schrik dat het niet zou lukkenomdat ze zo zwaar was!

Maar ik ben zonder epidurale bevallen en tis me gelukt, dus een zwaar kindje of niet? Dat maakt zoveel verschil niet hoor!
    Tis de omvang van het hoofdje dat het hem doet hé! Eenmaal het hoofd eruit, zal ze een second later al op je buik liggen!

11. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ook ik heb destijds bij de zwangerschap van mijn eerste kindje bij 38 weken een groeiecho gehad en volgens de schatting bleek hij al ruim 8 pond te zijn! Vervolgens heb ik ook flink in de stress gezeten, helemaal toen ik overtijd liep en ze niet naar mij wilde luisteren... Uiteindelijk ben ik bevallen met 40w6d en was hij maar 3490 gram.
    Achteraf heeft de gyn tegen mij gezegd dat ze eigenlijk helemaal geen groeiecho's meer doen na de 36 weken omdat ze de baby gewoonweg niet meer goed kunnen opmeten...

Het is dus goed mogelijk dat jouw baby toch kleiner is dan dat ze nu schatten...

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het gewicht is vaak niet van belang, de ligging daarin tegen wel!
    ook maakt uit of de moeder `zich laat remmen` tijdens de bevalling door angst bijvoorbeeld.
    ik krijg namelijk vaak de opmerking dat mijn bevalling gemakkelijk ging omdat mijn kindje zo klein was (1800 gram). Maar hij lag in onvolkomen stuit en mijn man was er niet bij (hij was te laat), daarnaast was het heel spannend want mijn zoontje is prematuur geboren.
    gerust bevallen was er dus niet bij.
    Ik heb later gevraagd aan gyn+ vk of dat zo was (dat het makkelijker was) maar beiden gaven bovenstaand antwoord.
    Daarom kan een bevalling van een heel klein kindje, moeilijker gaan dan een bevalling van een heel groot kindje.

succes!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vertrouw die groei echo's niet zo hoor! ik heb er een aantal gehad en de schatting was dat Ties nog geen 6 pond zou zijn bij 40 weken.

nou, hij werd op de uitgerekende datum geboren: 3570 gram! dus mooi gemiddeld.
    er worden heel vaak verkeerde schattingen gemaakt.

plus grootte zegt niet veel over de bevalling, dus maak je geen zorgen.

14. nien992018

28 okt 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties
    Nou fijn om te horen dat ze er gelukkig vaak naast zitten!
    Zijn er dames bij wie het gewicht een reden was om in te leiden voor week 40?
    De ene gyneacoloog (in opleiding) bij mij vond dat nl wel aan de orde maar vervolgens werd hij door de volgende over ruled. Nu gaan ze toch gewoon wachten tot week 40 en kijken dan verder...

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier is ons kindje ook steeds groot geschat, en liep 3 weken voor. nou uiteindelijk met 39 weken precies bevallen en hij woog al 4290 dus hier klopte de schattingen wel

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Groeiecho's hebben het echt niet altijd bij het rechte eind.

17. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Aan het einde van de zwangerschap daalde onze eerste niet goed in waardoor ik dus een echo kreeg.
    Volgens de gyn was de baby niet echt aan de grote kant en mocht ze lekker blijven zitten totdat ze uit zichzelf kwam.
    Dat was dus pas toen ze met 42 weken werd gehaald en toen bleek mevrouwtje veeeel te groot te zijn voor mijn bekken.
    Vandaar dat ze niet indaalde, haar hoofd was gewoon te groot.

Tijdens de bevalling kwamen we daar achter, maar toen konden we natuurlijk niet meer terug.
    Het resultaat was dus een vreselijke bevalling met allerlei hulpmiddelen (tang/pomp en al naar de ok gebeld voor een spoedkeizersnee)
    Gelukkig is ze op het allerlaatste moment toch nog via de natuurlijke weg geboren, maar ik heb wekenlang niet normaal kunnen zitten door kneuzingen en hechtingen.

Als ze bij de echo beter hadden gekeken hadden ze gezien waarom ze niet indaalde en hadden ze haar gewoon al kunnen halen met 40 weken in plaats van met 42 weken.

De twee bevallingen er na waren trouwens een eitje, de weg was gebaand!

18. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Volgens mij leiden ze niet snel in omdat het een groot kindje is! Je moet al echt zware lichamelijke klachten hebben om in te leiden dacht ik.

19. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ben idd ingeleid omdat ik flinke BI en een kindje die met de groeiecho 39w2d 4600 bleek te zijn (dochter had de hele zwangerschap al boven de curve gezeten). Uiteindelijk zei de gyn die de bevalling deed dat ze ook met groeiecho's het niet helemaal zeker kunnen zien, pondje erbij, pondje eraf zei hij nog. Uiteindelijk was ze met 40w na flink in vruchtwater gepeopt te hebben alsnog 4440 gram. Hadden ze het bij mij toch best aardig gezien, maar ken al meerdere verhalen dat het kindje zo groot leek en uiteindelijk maar 6 en een ander 7 pond was. Niet echt groot dus, eerder gemiddeld.

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij 36 weken was mijn dochter al niet meer meetbaar via de groeiecho. maw ze lag al boven de "normale" 42 weken grens.
    Ik ben toen met 37 weken 2x gestript en had op 38+3 een afspraak om een afspraak om in te leiden te bespreken.
    Mijn dochter is de nacht ervoor geboren, heel soepeltjes binnen 2 uur en 22 minuten en woog 5120 gram.
    Ik ben al die tijd in de veronderstelling geweest dat ze wel flink was maar dat ze niet boven de 9 pond zou uitkomen.
    Gelukkig maar want dan had ik misschien anders de bevalling in gegaan.

succes meid!

Deel Deze Pagina