Lege vruchtzakjes met 7.5

Discussion in 'Miskraam' started by Kyrtje, May 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kyrtje

Kyrtje Nieuw lid

May 16, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve allemaal,
    Wat was ik blij toen ik 23 april een positieve clearblue test vasthad,mijn wens kwam in vervulling : een 2e kindje!
    Helaas bleek dit gister op mijn eerste echo helemaal aan duigen te vallen, de vk vertelde mij dat ik nu 7.5 weken zou zijn en dat ik een inwendige echo zou krijgen.
    Niets nieuws ..want dit heb ik immers ook met mijn andere dochter gehad.
    Op het moment dat zij het echo apparaat inbracht zag ik meteen dat het niet goed was.. de vk bleef ook erg lang stil en zei uiteindelijk dat het er niet goed uitzag.
    Helemaal in tranen was ik, terwijl ze mij vertelde dat ik doormoest naar de gynacoloog.
    Gelukkig kon ik diezelfde dag nog terecht, helaas constateerde zij hetzelfde : 7.5 weken zwanger , 1 vruchtzakje van vermoedelijk 5 wkn met dooierzakje maar geen vrucht, en vermoedelijk nog een 2e vruchtzakje ter grootte van 7 weken :leeg.
    Ook zei ze wat stolsels te zien..
    Nu heb ik in mijn vorige zwangerschap tot 3 maanden helemaal geen kwaaltjes gehad em die heb ik nu ook niet echt,ja gevoelige borsten die gespannen aanvoelen..maar thats it.
    De gyn zei dat het niet goed was en had mij t liefst al meteen die pillen meegegeven om het af te stoten. Hier was ik verbaast van.. mag ik niet eerst wennen aan het idee dat mijn kindje er niet aan komt? Dat ik niet over een paar maanden mijn grote buik mag showen?niet eerst verdriet mag hebben?
    Uiteindelijk heb ik aan kunnen geven dat dit voor mij te vroeg was en dat ik eerst tijd nodig had om dit een plekje te kunnen geven..
    Maar nu heb ik heel internet afgezocht en dan kom je toch weer verhalen tegen van vrouwen die hetzelfde hadden maar 2 weken later toch wél een kindje zagen met kloppend hartje.. zij waren toch minder lang zwanger dan zij dachten..
    Dit geeft mij veel twijfels en onrust.. wat moet ik nou? :(

2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bij mij is het niet goed afgelopen, maar zou zeker nog een echo nemen over een week bijvoorbeeld. Ik heb dit ook gehad en is voor je gevoel toch wel fijner, even een extra bevestiging.

Sterkte!

3. Cosy

Cosy Fanatiek lid

Aug 16, 2012
    3,398
    2
    38
    Noordbrabant
    Bij mij ook niet goed afgelopen vrees ik.
    Ik ben koppig geweest en heb na een tweede echo 2 weken later besloten (omdat ik geen lastige kwaaltjes had) om te wachten tot het vanzelf op gang kwam.
    Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn lijf het zou oplossen en dat deed het gelukkig ook. Ik bedoel hiermee te zeggen: neem je tijd, laat je niet pushen want het is jouw lijf en jouw keuze!
    Sterkte!

4. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

Apr 19, 2014
    380
    6
    18
    Hetzelfde hier , Mijn verhaal : wij probeerde al 7 maanden zwanger te worden en nu was het eindelijk raak. Mijn laatste menstruatie begon op 18 maart, op 22 aril een positieve test gehad en bij 7 weken de eerste echo waarbij ze zij dat het nog te klein was om duidelijkheid te geven, kom over 10 dagen terug. 8 dagen later terug gegaan, toen (naar mijn en haar berekening) 8 weken en 1 dag zwanger, twee echos gehad (inwendig en uitwendig) en beide doktoren constateerde een leeg vruchtzakje... Dik verdrietig naar de huisarts en ook zij vond het zelfde aan de fotos te zien, de doktoren willen het gelijk weg halen maar dat laat ik absoluut niet toe! We wachten nu op de uitslag van mijn hcg waarde die afgelopen maandag 57323 was !!!? Begrijp er niks meer van ben zo in de war omdat ik zoveel symptomen heb en naar mijn gevoel gewoon nog maar 5 weken ipv 8 zwanger ben, maar ik weet ook heel goed dat het wel leeg kan zijn. Wat denken jullie ? Zal nu een paar fotos uploaden..

5. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

Apr 19, 2014
    380
    6
    18
    De ingezoomde is 8 weken de andere 7....

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ts, wat vreselijk voor je:( Volg je gevoel en wacht af tot ook jij er zeker van bent dat het al dan niet goed is! Anders vergeef je je het jezelf nooit..

Turkssnoepje, Een dermate hoge HCG waarde past naar mijn idee niet bij een zwangerschap van 5 weken en het vruchtzakje lijkt mij ook leeg. Sorry:( Veel sterkte!

7. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Ik heb dat 3x achter elkaar gehad en alle 3de keren was het niet goed.

Ik moest wel altijd een week later terug komen voor nog een echo en dan kreeg ik de pillen mee.

8. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

Apr 19, 2014
    380
    6
    18
    MH113, wat lijkt me dat erg drie keer achter elkaar, maar goed zou te zien , geduld beloont..
    Mijn vruchtzakje was idd ook leeg,maar heb het weg laten halen.dmv curettage onder narcose.
    Jij weet vast hoe het zit met de maanden erna, kan ik nu bv gelijk weer zwanger worden en wanneer stopt het bloedverlies ? Dat heb ik.nu.al 7 dagen terwijl mijn menstruatie normaal max 5 dagen was...

9. MH1113

MH1113 Bekend lid

Jun 8, 2009
    774
    0
    0
    Heb je alweer een negatieve test gehad na de miskraam? Ik weet zelf niet meer hoelang het bloedde duurde omdat het elke keer telkens 2 maanden ongeveer duurde, dan weer een echo, dan weer een week afwachten, dan pillen, en weer wachten op een echo etc..

Als je een negatieve test hebt zou ik met ovulatietesten beginnen! De eerste maand na de miskraam ben je juist heel vruchtbaar.

Share This Page