Vanmorgen een intakegesprek gehad in MC Kinderwens, we zijn al eerder in behendig geweest in Beverwijk en hebben sinds feb 2013 een kinderwens, helaas nog niet gelukt. We hadden een gesprek met een zeer vriendelijke arts en vriendlief moet 5 jan potje inleveren en ik heb gelijk een echo gehad. Ze vertelde dat we kunnen gaan starten met IUI met hormonen. 26 jan moeten we terugkomen voor informatie en prikinstructie. Ook vertelde ze dat IUI maar 15% kans geeft oo zwangerschap daar schrok ik eigenlijk wel erg van. Ik ben behoorlijk van slag hiervan en ik had ook niet verwacht (naïef misschien) dar ik zou moeten starten met hormonen. Maar we gaan het traject natuurlijk met een positieve instelling in! Nou hoop ik dat er miss vrouwen zijn die hun ervaringen willen delen over IUI, hormoon behandeling, prikken en hoe kan ik er alles aan doen om de kansen te vergroten? Zijn er vrouwen die dingen laten met eten, drinken (behalve alcohol en roken) zoals geen caffeine etc. Ik lees dat acupunctuur als ondersteuning positief kan werken? Wat kan ik verachten voor hormoonbehandeling? Wat voor soort bijwerkingen etc. Vol met vragen dus! Sorry voor het lange verhaal en jullie tips, ervaringen zijn van harte welkom!
Hoi PJO! 15%! Dat is toch hartstikke veel?! "normale" kans , als je net gestopt bent met de pil is 20% per keer, en wij hadden maar 1.6% kans per keer op de natuurlijke manier, dus ik vond het echt een super kans! wij hebben nog IUI zonder hormonen, dus de hormonen kan ik je niks over vertellen. Maar de IUI zelf is bij mij echt een fluitje van een cent, voel er niks van en zit na 10 min weer in de auto naar huis. Heb alleen soms wat krampjes en wat bloedverlies (bij de eerste keer), bij de tweede keer helemaal nergens last van. Ik doe niks speciaals eigenlijk, let een beetje op dat ik na de IUI niet meer dan 1 kop koffie op een dag drink, en niet al teveel alcohol, (ga niet stappen nu zeg maar), maar gewoon een wijntje in het weekend drink ik wel. Roken deed ik al niet. Verder.. ja. ik let eigenlijk nergens op, ja dat ik gewoon zo ontspannen mogelijk de dagen doorkom veel afleiding, leuke dingen, lekker uiteten met mn lief, met vrienden feestjes enz! Oh! Ik drink granaatappelsap! Dat schijnt te helpen en acupunctuur heb ik ook gedaan, vooral om meer stabiliteit in mijn lichaam te krijgen. Dat heeft wel goed gewerkt. en mocht deze poging mislukken, wil ik eens kijken bij een Osteopaat.
Hoi Panda! Bedankt voor je reactie, ik dacht dat je als je gestopt was met de pil 30% kans had. Dan valt het eigenlijk wel erg mee en is her best veel! Bedankt! Poeh jullie zijn ook al een hele tijd bezig, hopelijk 28e een positest! Dus de IUI zelf valt mee, dat klinkt fijn haha! Vond een HSG onderzoek namelijk geen pretje maar miss ben ik gewoon een aansteller haha Dus accupuntuur heb je goede ervaringen mee en granaatappelsap, ga jk naar kijken. Alles war ook maar positief kan bijdragen is welkom! Bedankt voor je bericht! Zie het % al veel beter in! Succes komende dagen met leuke dingen doen en duim voor een positest voor jeM
ja acupunctuur raad ik je wel aan! Vond het ook gewoon fijn en granaatappel, is de vrucht van vruchtbaarheid! Ja die procenten zijn wat wij te horen kregen of dat dan meteen de waarheid is maar pin je vooral niet teveel vast op procenten.. het is toch gewoon een kwestie van het lucky shot hebben vriend van me, die hadden minder dan 1% kans op een natuurlijke zwangerschap, en na de 3de ICSI, allemaal mislukt, werden ze spontaan zwanger . Fijn dat je het al beter inziet! Oh en IUI lijkt echt niet op HSG, veeeeeeeeeeel minder pijnlijk haha ik vond de HSG ook niks.. maar dit, ja, om heel lullig te zeggen, het gaat echt, broek uit, benen wijd, eendenbek erin.. spuitje met slangetje, dan spuit ze het wle rustig er in.. en 30 seconden later weer aan kleden , en op naar huis niet echt romantisch, maar ach haha Ja ik hoop de 28ste ook een positieve test!! Nu vooral afleiding zoeken anders word ik nu al zenuwachtig hihi 1983 je geboortejaar? Mijne ook (of wel! )
Thanks! Heb gebeld voor accupuntuur en word terug gebeld, ga het gelijk doen waar koop jij granaatsap? Ja daar heb je ook gelijk in, % zeggen natuurlijk ook nier alles! wat fijn voor je vriend! Ja voel me al een stuk beter, we gaan ervoor! Dat is idd niet echt romantisch haha maar het resultaat telt. De HSG was idd geen pretje haha voelde me knap zielig daarna met die luier in mijn slip en pijn in mijn buik haha Afleiding is zeker nu goed voor je, hopelijk gaan de dagen snel voorbij en zwanger het nieuwe jaar in! 1983 is een goed bouwjaar maar ik zeg altijd fat ik 29 en een beetje ben haha! 31 klinkt zo oud en volwassen haha
Hoi PJO, Dat van die percentages zou ik proberen te vergeten, wij hadden in de 30% kans op een natuurlijk zwangerschap maar da's in bijna twee jaar niet gelukt. Met IUI de 2e poging raak, dus tja, een lucky shot heb je nodig. Ik heb ook hormonen gespoten, Gonal-F en Pregnyl voor de eisprong. Dit was de eerste keer ff lastig, vooral het in elkaar zetten van de pregnyl was een gedoetje (maar krijg je prikinstructie voor). Gonal F is een prikpen en die gebruik je voor de groei van de eicellen, makkelijker te zetten. Dit alles niks in vergelijking met de HSG hoor, dat is toch wel tientallen keren zo pijnlijk vond ik! Heel veel succes i.i.g. @ Panda: hai en knufxx
haaaaj! Roereitje xxx zo een mooie banner ik koop mijn granaatappelsap gewoon bij de AH van healty people. Je hebt ook een merk POM maar die verkoopt onze ah niet meer (en die is puur en echt ontzettend smerig ) die van healty people is aangemaakt met water en dat smaakt wel beter. Fijn dat je je beter voelt en that's the spirit! haha 29 en een beetje.. das wel een goede
Hoi Roerei, gefeliciteerd! Dus 2e poging raak, heel goed! Ja je hebt gelijk van die percentages, ik schrok er wel ff van! Oké dus het prikken en de bijwerkingen van de hormonen vielen mee. Dat geeft moed haha! Ja en de HSG vond ik echt geen pretje maar ik begrijp uit jullie verhalen dat dit niet zo erg is, dat is mooi! Geniet van je zwangerschap! Panda, ik heb de granaatappelsap maar dan van Pom haha, ach we gaan wel zien of het smaakt hihi! In anders doe ik het in een smoothie hihih! Precies we gaan er gewoon voor! Jij deze maand een positieve test en ik over 2 maanden of gewoon volgende maand maar dan zonder IUI haha! Voor volgende week trouwens een afspraak gemaakt voor acupunctuur, gaan we daar ook gelijk mee aan de slag en caffeinevrije koffie gekocht