Hoi allemaal, Morgen ben ik 37 weken zwanger maar de kleine spruit is nog steeds niet ingedaald. Nu is mijn vraag aan jullie wanneer was jullie kleintje ingedaald? Dit is wel mijn 2e zwangerschap. Ze zeggen dat het dan langer duurt voordat ze kunnen indalen. Ik hoop dat het niet lang meer duurt want ik heb het zo benauwd en last van maagzuur. En wil dat ook iets zeggen over wanneer de bevalling zich aandient?
hoi hier ook zwanger van de 2e ben nu net over de 36 weken heen en kindje ligt al volledig ingedaald,,
Soms dalen ze helemaal niet in als je al een keer bent bevallen. Mochten je vliezen nu breken, moet je wel zo snel mogelijk gaan liggen trouwens. Heeft met de navelstreng te maken. Wil ook helemaal niets zeggen over wanneer je gaat bevallen. Hier ingedaald vanaf 35 weken maar nog steeds brandend maagzuur. Benauwdheid wel iets minder maar er zijn nog genoeg momenten dat ik wel kortademig ben. Gebruik je iets voor t maagzuur?
Het hoeft niet in gedaald te zijn bij een 2 de of volgende zwangerschap. Je moet alleen gaan liggen mochten nu je bliezen breken.
Bedankt voor jullie reacties! De vk zei inderdaad dat als mijn vliezen breken dat ik dan meteen moet gaan liggen en moet bellen. Vindt het wel een enge gedachte dat de navelstreng dan om het nekje kan gaan. Voor het maagzuur heb ik al van alles geprobeerd maar het werkt niet echt. Ik hen rennies geprobeerd gaviscon en nog wat andere medicijnen die niet helpen. Ik had ook gehoord dat een schepje suiker en cola helpt maar dat werkt ook voor geen meter! Dus als een van jullie DE tip heeft hoor ik het graag!
Ik heb van m'n gynaecoloog medicijnen voorgeschreven gekregen die de aanmaak van maagzuur remmen, scheelt echt een boel. Indien nodig mag ik ze ook combineren met bijv Rennies. Weet de naam er van even zo gauw niet, maar misschien dat je iets voorgeschreven kunt krijgen?
Bij mij ligt de kleine ook nog niet ingedaald hoor en heb ook zo'n idee dat hij dat ook niet gaat doen voor mn bevalling. Ik ben ook zwanger van de 2e
Onze jongste daalde pas in toen mijn vliezen braken door persdrang... 20 minuten later is ze geboren. Ik werd met 40+4 ingeleid ivm zwangerschapssuiker overigens.
Hier ook nog niet ingedaald. Heb gevraagd of ik moest gaan liggen als de vliezen nu breken dat was niet nodig volgens de vk.
Hier is de tweede nooit volledig ingedaald. Dag voor de geboorte nog controle gehad en toen lag hij nog niet volledig ingedaald. Die nacht is bevalling spontaan begonnen (met 39 weken), dus het zegt ook niks over wanneer de bevalling begint.
Onze 1e is zelfs nooit ingedaald totdat de persweeen begonnen.. ben toen bevallen met 41+3. Mijn vliezen zijn ook niet spontaan gebroken, is door de vk gedaan toen ik 7 cm ontsluiting had..
hier ook veel baat bij omeprazol gehad. Kan je ook gewoon bij kruidvat halen hoor. Hier ook via huisarts gekregen, maar kwam er later achter dat het niet vergoed werd. Kan je beter een goedkopere variant halen.
Mijn baby daalde pas in tijdens de bevalling. Op precies 40 weken. Toen ik aan het bevallen was dacht ik ook dat ik indalingsweeen had, bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben 😂
Bij mij is de baby nu goed ingedaald, dus rond de 38/39 weken. Maar het zegt niks hoor. Mijn dochter was al vroeg goed ingedaald en ik ben pas met 41+2 bevallen. Cola moet je trouwens niet nemen, daar wordt het erger van. Hier wil melk of vanillevla nog wel eens helpen.
Tweede & derde zijn bij mij pas bij de bevalling ingedaald. Ze kwamen met 37+5 & 38+5, dus termijn hoeft het niks over te zeggen