Baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door IsabelD, 9 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een echo gehad op cd 9/10 en mijn baarmoederslijmvlies was 3.3 mm als ik me goed kan herinneren.

Ze zei dat dit dun is, maar normaal voor deze periode in de cyclus en dat dit nog zal groeien.

Iemand hiermee ervaring? Is dit normaal voor cyclusdag 9/10? En hoeveel mm zou dat bij eisprong moeten zijn?

Alvast bedankt!

2. Nieuwbie

Nieuwbie Actief lid

18 jan 2022
    106
    52
    28
    Vrouw
    Hé,

Ik heb onlangs een controle gehad van mijn baarmoederslijmvlies. Deze was na mijn eisprong 8 mm. Desbetreffende gynaecoloog vertelde dat het gemiddeld 6 is en zo dik blijft totdat je ongesteld wordt.

3. Saartjee

Saartjee Actief lid

8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    @IsabelD @Nieuwbie
    Ik loop al een tijdje bij een fertiliteitsarts en mag hopen dat de informatie die hij me geeft juist is. Want met beide uitspraken kan ik het er niet mee eens zijn.
    Mijn baarmoederslijmvlies is op dag 10 ook vaak 3mm. Maar hier wordt het dikker door de toename van LH (volgens de arts geheel normaal ook dat de baarmoederslijmvlies bij een naderende eisprong dikker wordt en deze blijft daarna ook dikker worden). Dus na de eisprong blijft het baarmoederslijmvlies ook dikker worden. Op het moment dat er een zwangerschap plaatsvindt gaat onder invloed van de hormonen het bms nog dikker worden. Heeft er geen innesteling plaatsgevonden dan zal je progesteron flink dalen en daarmee wordt ook je baarmoederslijmvlies afgestoten.

Zo is het mij in elk geval uitgelegd. En als ik het vergelijk met de 1000en echo's die ik heb gehad kan ik voorzichtig zeggen dat zijn theorie klopt

4. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik was daarna daarna nog een paar keer teruggegaan voor de echo en mijn bms was mooi gegroeid naar 7,5 voor de eisprong.

Morgen krijg ik mijn progesteron resultaat en ben heel benieuwd wat de waarden is!

5. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Wanneer ik een terugplaatsing in kunstmatige cyclus dus, moet ik altijd op cyclusdag 10 komen. Meestal is mijn BMS dan rond de 8mm. Ze plannen bij ons een tp in wanneer het rond de 7-8mm is (dan 6-7 dagen later terugplaatsing).

Deel Deze Pagina