Hallo allemaal, Ik heb misschien een rare vraag. Ik ben nu zwanger heb 10 feb een miskraam gehad en nu gelijk weer zwanger wat heeeeeeeeeeeeeel erg mooi is. Nu was ik weer begonnen met hardlopen nu is mijn vraag kan dat nog heb wel gelezen dat het zeker nog kan maar mijn gevoel zegt wat anders ben ook beetje bang dat dit weer uitloopt op een miskraam iemand advies of ervaringen hiermee??????????
Als je al gewend was regelmatig te hardlopen, dan kan het geen kwaad zolang het goed voelt. Volgens mij mag je alles doen, zolang je niet ineens dingen gaat doen die je daarvoor ook nooit deed.
idd lekker doen hoor meid, bij 18 weken hoefde ik iet meer te hardlopen dit omdat ik dan steeds harde/pijnlijke buiken kreeg, lichaam geeft het wel aan!
ik heb totaal geen zin meer in sport, was voorheen super sportief. blijf het wel doen, wil wel in vorm blijven.. maar aan hardlopen denk ik niet eens meer maar inderdaad als je je niet goed voelt tijdens het hardlopen, stop je er toch gewoon mee.. en hardlopen opzich zou geen kwaad kunnen hoor, als je de fut ervoor hebt... hou t lekker vol zou ik zeggen
Kan volgens mij geen kwaad. Had zelf wel gewild dat ik het kon, maar de eerste 16 weken was ik te misselijk om hard te lopen, en daarna had ik teveel last van bandenpijn. En nu zit de buik gewoon in de weg. Maar er zijn mensen die langdurig door gaan. Ik zou niet ongetraind nu opeens gaan hardlopen natuurlijk. Maar als je het altijd al deed... Een mk komt in de meeste gevallen door een aanlegfout, heeft niks te maken met hardlopen.
In principe kan het geen kwaad op het moment dat je dit al voor de zwangerschap deed. Hou wel een tempo aan waarin je gewoon kan blijven praten. Ik ben zelf een zeer intensief sporter en tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik door blijven sporten, weliswaar op een laag pitje, helaas is dit ook een mk geworden. Deze keer liet ik het alleen bij yoga zodra ik wist dat ik zwanger was. Bij 5+3 kreeg ik bloedingen en ik ben toen door de gyn onmiddellijk op stop gezet, ik mocht niet eens meer op de fiets naar de bakker! Nu ben ik negen weken en is het alweer wat safer om wat meer te bewegen. Met andere woorden, kijk hoe je je voelt, luister naar je lichaam en zodra je het niet vertrouwd onmiddellijk stoppen, je kunt het later wel weer rustig oppikken. Succes!
Ik ben vanochtend toch even een stukje wezen hardlopen heb het op mijn gemakje gedaan het voelde opzich wel goed. Ik ben best wel een intensieve sporten ging vaak naar de sportschool maar sinds een half jaar is dat behoorlijk wat minder. Ik ben in november begonnen met hardlopen toen was ik begin januari zwanger toen ook wel hardgelopen maar daarna had ik toen wat buikpijn dus idd toen gestopt met hardlopen. Vanochtend toen ik klaar was geen buikpijn gehad gelukkig en mijn rondje iets korter gedaan ik ben zo half uurtje dan weer terug.
Als je geen last of pijn krijgt tijdens het lopen en geen bloedingen hebt kun je zonder enig probleem blijven hardlopen. Dat zal geen miskraam veroorzaken. Bij bloedingen beter wel tijdelijk stoppen, en alleen in overleg met verloskundige hardlopen weer oppakken (omdat je dan de oorzaak niet weet).