Vals positief?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Niekske78, Nov 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al eens verteld op het forum, maar ik zou ook graag jullie mening willen...
    Ik heb ongeveer twee weken geleden een bloeding gehad. Omdat ik dacht dat ik gewoon de menstruatie was, heb ik geen aandacht aan geschonken. Tot dat ik de bloeding wel erg kort vond duren ( een dag of twee), en het gebeurde een paar dagen eerder dan de verwachte menstruatie. Na wat gelezen te hebben, bleek dat het ook een innestelingsbloeding kon zijn. Vervolgens heb ik zo'n simpele goedkope test gedaan. Deze gaf een zeer licht streepje, bijna niet te zien. Twee dagen later heb ik een clear blue digital test gedaan (vandaag een week geleden), en deze was positief. Maar omdat ik weinig tot geen kwaaltjes heb, word ik weer onzeker. Vandaag weer een kruidvat 2v5 test gedaan (niet met ochtendurine) omdat ik dacht dat de test nu, een week later, toch duidelijker moest zijn. Niet dus... Zou de clear blue een vals positief hebben gegeven? Ik hoop van niet... Sowieso ga ik morgen nog een keer met ochtendurine testen.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Het kan inderdaad een innestelingsbloeding zijn geweest. De test kan vroeg in de zwangerschap nog wat licht zijn van kleur maar hij wordt donkerder. Er is altijd een kans dat de test niet klopt maar die is heel klein, je kan ook naar de HA gaan voor bloedafname, hierin kan je ook Hcg zien.

Groeten Evelien

3. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Evelien,

Vanmorgen nog een test gedaan van het Kruidvat en deze was hartstikke positief!! Druk gemaakt om niks dus... Ik weet dan de kans op een miskraam op je 35ste groter is, dus maak ik me gewoon wat extra zorgen, zeker omdat het mijn eerste zwangerschap is.

Share This Page