Besnijden jongentje 3,5 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gijsje, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje heeft regelmatig een ontstoken piemeltje/voorhuid, hij heeft hier al eerder antibiotica voor gehad en smeren regelmatig met antibiotica zalf.
    We zijn nu doorgestuurd naar de uroloog en ben bang dat die gaat zeggen besnijden, aan de ene kant goed natuurlijk maar vind het eng en zo zielig! Eigenlijk wil ik ook helemaal die beslissing voor hem niet maken, zijn voorhuid is niet te krap en al helemaal los dus dat is het niet, ondanks goede hygiëne ontsteek het gewoon regelmatig.

Wat zouden jullie doen, nog aankijken of als de uroloog het adviseert besnijden dat ook gewoon doen?
    En wie heeft er ervaring met deze operatie bij hun kind?

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Naja beter nu als een paar jaar later. Weet jij nog dingen van je 3de jaar?

Dus als het geadviseerd word zou ik het doen.

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik snap dat je het zielig vind, maar op dit soort medische gronden zou ik het zeker doen.

4. soeee

soeee Niet meer actief

Ik denk dat als dit geadviseerd wordt, ze dit niet zomaar doen :)

5. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste zoon in besneden toen hij net 4 was. Hij had een te nauwe voorhuid. De operatie vond hij best eng. Maar toen het eenmaal achter de rug was, was het net of er niks gebeurd was. Om 2 uur werd hij geholpen en drie uurtjes later sprong ie de hele woonkamer al weer door. Na een week was het wondje helemaal genezen. En ik geloof dat het hier een beetje vloeken is, maar ik vind het persoonlijk veel schoner...

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn zoontje is 5januari j.l besneden in vatan kliniek adam, kostte 280 eur8

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoontje is met 10 mndn besneden om dezelfde reden.
    Telkens urineweginfecties.
    Na de besnijdenis nooit meer gehad!

8. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Wat hebben de kosten te maken met de vraag van ts? Ik neem aan dat ze de kosten gewoon vergoed krijgt op medische indicatie.

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was dat op de normale manier of met zo en klem?

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ons zoontje is 2 keer geopereerd. 1 maal met spoed omdat zijn piemel helemaal was opgezwollen door een onderhuidse ontsteking. De uroloog heeft z'n voorhuidje toen ingesneden. Helaas was het te gezwollen om hem direct volledig te besnijden. Dit is een paar weken daarna gebeurt. De tweede keer viel mee, hij had toen geen ontsteking en dat scheelt een hoop. Het is nu veel makkelijker schoon te houden.

11. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hij word gewoon op medische indicatie in het ziekenhuis in onze woonplaats geholpen hoor. En al zitten er kosten aan als het nodig is moet het gewoon,daar gaat mij het helemaal niet om...

Ben gewoon bang dat ie daarna heel veel pijn heeft en er misschien lang last van heeft dat het super gevoelig is ofzo. Pffff ik ga gewoon liever zelf onder het mes..... En ik wil gewoon de goede beslissing maken.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Klem,wat is dat dan?

Hoe gaat het op de normale manier?

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoontje had alleen wat last bij het plassen ( maar hij had natuurlijk nog een luier aan) voor de rest heel weinig last.
    Zelfs mijn ouders waren verbaasd

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat denk ik ook!

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Klemmethode

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Zoontje van een goede vriendin van mij is pas geholpen. Ondanks medische indicatie heeft het lang geduurd voordat er toegezegd is door de verzekering. Hier is wel vaker gedoe om dus vraag het even goed na.

het is overigens reuze meegevallen!

Als het echt nodig is zou ik het doen. Je kan natuurlijk altijd vragen of er niet nog een laatste ding is wat je kunt proberen voor je tot snijden over gaat.

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Nouja zeg, ik wou gewoon hlelpen, en mijn zoontje heeft ook medisch indicatie maar vgz vergoedde niet ook al had hij medisch indicatie dus ik zou goed je verzekering nakijken ;)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja precies!!

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Medische indicatie betekend niet dat het vergoed wordt . Meestal niet.

Echter kan ik me voorstellen dat het indien nodig niet om de centen gaat en je het toch laat doen.

Ondanks dat mijn partner half Turks is en mijn Zoon dus ook Turks bloed heeft heb ik geen ervaring met besnijdenis. Als het geadviseerd wordt zou ik echter niet twijfelen en het laten doen als ze bijna 100% zeker weten dat het probleem dat is opgelost en minder wordt. Regelmatig een ontstoken plasser lijkt mijn erger en vervelender dan het herstel van een besnijdenis. Voor het 4 e jaar zou ik het adviseren omdat dit vaak uit het geheugen verdwijnt.

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als het geadviseerd wordt, geeoon doen. Er is niet voor niets een reden voor advies.

Deel Deze Pagina