Hier een artikel naar aanleiding van het Franse onderzoek en de rectificatie vd professor. https://groenevrouw.nl/menstruatiecups-tampons-tss/
Was bij mij ook zo. Heb voor jou en @Manque dezelfde tip; Implanon. Is wel nog steeds hormonen maar dat is maar 1 soort i.p.v. 2 (in de pil en Mirena zitten er 2), en veel minder vanwege de langzame afgifte. Ik gebruik momenteel niks meer maar dit was de enige anticonceptie die wel beviel. Al het andere was een drama. Ik kan heel erg slecht tegen hormonen.
Ow ok, mijn fout. Hoe dan ook, ik had met de Mirena veel bloedingen en was heel lang ongesteld. Met de Implanon had ik een keurige cyclus (regelmatig) en een normale menstruatie. Misschien door de plek?
De gyn heeft mij uitgelegt dat door de mirena je baarmoederslijmvlies dunner word (waardoor veel vrouwen dus niet meer menstrueren) maar in sommige gevallen word het slijmvlies zo dun dat het door het minste geringste gaat bloeden en niet stopt met bloeden. Zijn advies was naast de mirena de pil nemen (die zorgt door de 2 hormonen dat het slijmvlies dikker word en weer loslaat elke maand) om het slijmvlies weer sterker te maken. Maar ik word van hormonen in de pil geen leuker mens, ik word echt naar zeg maar, dus dat wil ik niet. Was eerst overtuigt van steralisatie maar twijfel nu weer omdat dat echt heel definitief is. Moet woensdag beslissen wat ik wil dan gaat de mirena eruit. Tot die tijd lees ik me nog even goed in.
@nan1984 ik wilde deze link nog bij mijn bericht van vanmorgen zetten, maar zie nu dat die er niet bij staat. was net wakker... https://www.cutecotton.nl/menstruatiecup/alles-over-menstruatiecups
Ja serieus en dan de grootste van OB. Ja altijd al erge menstuatie krampen gehad. Zo erg dat ik bij de bevalling van mijn eerste niet doorhad dat ik weeen had want mij was altijd verteld dat dat soort van menstruatiekramp was maar dan 20x erger. Nou bij mij was dat dus precies hetzelfde. Toen ik op controle bij de vk kwam en vertelde dat ik dacht voorweeen te hebben en ze ging voelen zat ik al op 5cm ontsluiting
Dan heb je wel echt heel veel pijn ik zou namelijk echt niet elke maand zulke erge menstruatie kramp willen hebben. Nou ik noem het bij jou maar gewoon even voor het gemak weeën pijn. En dan ook nog elk uur een schone tampon in moeten doen, ik zou er dood ongelukkig van worden. ( ik vond 1 keer een weeën stom van 4 uur wel voldoende) Voor jou was het dan wel een positieve verassing dat je al 5 cm ontsluiting had.
Gevonden! Klinkt goed? ga dit woensdag voorstellen. Moet dan alleen nog nadenken voor wat voor anticonceptie ik kies hiernaast (en dan het liefst zonder hormonen).