gatsie... vanmiddag bij het boodschappen doen werd het ineens helemaal zwart voor mn ogen, ik kon nog net snel afrekenen en gaan zitten, al zittend viel ik flauw, me vasthoudend aan de buggy. Voelde me ineens ook zo beroerd... begon helemaal te zweten werd misselijk en daarna koppijn. Iemand is meegelopen naar de huisarts. Daar controles gedaan, bloeddruk 110/60 prima (normaal heb ik 110/70 buiten zwangerschap) hb 8,6 en suiker 6.5 dus allemaal zelfs perfect... was helemaal trillerig, bah wat voelde ik mij beroerd... Ze konden niet echt een oorzaak vinden dus en heb nu als advies gekregen om rustig aan te doen... wat is rustig aan doen? de vk zei het laatst ook al omdat ik vaak harde buiken heb en dat al met 14 weken (4e zwangerschap). Zie het niet zitten om nu al minder te gaan werken, tsja als het niet anders is moet het maar wie heeft advies?
Harde buiken heb ik zelf ook al heel snel (vanaf 10 wk ongeveer)...die harde buiken kunnen meerdere oorzaken hebben toch? Drukte, maar ook een volle blaas, actief kindje etc. Ik merk het vooral bij drukte en als uk erg druk is (kan er dus niet altijd wat aan doen). Als het advies echt is dat je rustiger aan moet doen dan moet je dat denk ik wel in acht nemen. Misschien is het tijdelijk en voel je je straks weer wat beter? Je kan je werkdag bijv. ook met 2 uurtjes verkorten bijv. Dan hoef je niet tot op je tandvlees tot het einde van de dag en kan je thuis nog even bijtanken voor het koken, kinderen uit school, opruimen en het spul op bed leggen weer begint. Luisteren hoor Elmo
Eens met wat Elmo schrijft. In aanvulling: dat flauwvallen kan heel goed komen door een lage bloeddruk. op zich is 110/60 netjes, maar aan de lage kant. Misschien zakte hij nog wat verder weg, toen jij je zo beroerd ging voelen. Wat bij mij goed helpt: véél drinken, beetje extra zout (dat helpt om wat vocht vast te houden) en rustig met opstaan / bewegen. Niet te lang staan, niet plotseling opstaan, geen sprintjes trekken (als je dat al deed ).
wilden wat schrijven hier maar las later dat ja hb goed was maar was al te laat om mijn berichtje weg te halen dus mijn advies kan de prullen bak in, haha maar heb het zelf een keer gehad toen ik 5 maanden zwangerwas van mijn zoontje die volgende maand negen word en voelde heel angstig aan en idd helemaal zwart voor je ogen weet nog wel dat ik daar voor nog niet gegeten had en ik bleek wel hb te kort te hebben maar dat advies over hb is bij jou niet nodig haha, Groetjes en sterkte
Jeetje meis wat vervelend! je mag allang blij zijn dat je nog kon gaan zitten! Moet er toch niet aan denken om zwanger staand flauw te vallen (ook niet-zwanger trouwens niet...) Ik ben tussen mijn vorige miskraam en deze zwangerschap ook flauwgevallen. Ik was thuis en opeens lag ik met mijn gezicht op de salontafel.... Waarschijnlijk kwam het bij mij door de stress (doordat ik net mijn 2e miskraam had gehad) Zou dit bij jou ook het geval kunnen zijn? Succes! (en echt rustig aan doen hoor!! Denk aan jezelf en de kleine!)
Heb het van 10 tot 18 weken ook gehad. Was zelfs bang dat ik een lokale beroemdheid ging worden En inderdaad, de rij voor de kassa is berucht! Je staat stil, je hart krijgt wat moeite om al dat extra bloed dat je aanmaakt rond te pompen, en whoeps... daar ga je! Wat mij hielp was drop. Geen zakken vol natuurlijk (pompiedom...), maar een paar dropjes in je tas voor als je je flauw voelt worden. En daarnaast altijd een flesje water bij me. Op die manier bleef het redelijk binnen de perken, al heb ik wel dagen gehad dat de boodschappen toch echt even moesten wachten tot m'n vriend thuiswas. 't Is heel vervelend, maar er is helaas niet veel aan te doen. Slecht voor de baby is het niet, maar wel heel lastig. Gelukkig gaat het ook weer over, bij mij was dat rond een week of 18.
Heel vervelend! Ik denk ook dat het met je bloeddruk te maken heeft. Kan idd op dat moment erg laag zijn geweest. Hier ook net als Elmo laagst gemeten 90/40. 'Normaal' was 90/45. Heb me maanden belabberd gevoeld en durfde op een gegeven moment niet meer naar de supermarkt. Op advies van de vk mocht ik ook niet meer douchen als ik alleen thuis was. Verder dropjes en chips eten (ooh, daar kwamen die kilo's vandaan!) En rustig aan doen hoor! Als dit zo blijft zou ik zeker je werkdagen aanpassen en/of inkorten.
blerg... na gisteren in de supermarkt uiteindelijk thuis ook 3 keer flauw gevallen, vanmorgen over een stoeltje gedonderd en ook wat bloedverlies gehad. weer bij juisarts geweest maar die kon inwendig niks ontdekken, straks heb ik een echo
ojee gaat niet echt lekker meis! hopelijk is de echo helemaal goed straks... en nog rustiger aan doen dus... hoe vervelend ook! sterkte!
Jeetje napoleon, sterkte bij de dokter strakjes en beterschap. Heb ook last van duizelingen en hoofdpijnen niet normaal zeg, terwijl mijn hb goed is en mijn bloeddruk normaal, niet al te laag zei de vk 100/60. Ik drink echt veel water en allerlei verse sapjes en op aanraden van de vk om de twee uurtjes wat eten, maar het helpt maar niet, zo vervelend. Gisteren was ik ook wezen boodschappen en tijdens het bukken werd ik me toch ineens flauwtjes, ging bijna onderuit. ben maar snel naar buiten gegaan voor wat frisse lucht. Het vervelendste is het draaien in bed, dat ik letterlijk sterretjes zie voor mijn ogen tijdens het draaien in bed.
Voorzichtig he.. Ik gok ook op een lage bloeddruk. Als hij bij de arts 60 was, was het in de winkel waarschijnlijk wel lager. Een snelle oplossing is dan een zout dropje eten. Deed ik ook, en dan trok het wel snel bij. Verder goed blijven drinken, en dus niet teveel op het zout letten
Jeetje, dan zou ik ook nog rustiger aan doen. Hopelijk is de echo goed. Heb zelf ook de hele zwangerschap last gehad van een lage bloedruk en dan steeds plots dalingen waardoor ik heel beroerd werd. Tot nu toe, met een aantal voorzorgsmaatregelen, ben ik het flauwvallen steeds voor geweest. Hoop dat je je snel weer beter voelt.