Ervaringen IP babyfoon gezocht

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miepens, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hallo allemaal,
    Ik ben op zoek naar een babyfoon met camera die ik bij mijn dochter op de kamer kan zetten.
    Mijn huidige babyfoon (gewone Alecto) gaat naar de baby en ik zoek dus een met camera voor mijn dochter. Het lijkt me handig om af en toe een oogje in het zeil te houden als ze zelf op haar kamer gaat spelen.
    Nu is ze nog jong, maar over een tijdje gaat ze misschien ook vaker op zolder (waar de speelkamer komt) spelen. Ik wil dan de IP babyfoon daar neer gaan zetten.

Dus nu is mijn vraag:
    - wat zijn jullie ervaringen met een ip babyfoon?
    - werkt het goed?
    - springt de app op je telefoon/ipad meteen aan bij beweging? of moet ik zelf kijken of er iets gebeurd?
    - reageert hij op beweging of op geluid? Of op allebei?

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik heb deze:
    Alecto DVC-150IP IP camera? Bestel nu bij wehkamp.nl
    Ben er heel erg blij mee. Heb hem voor mijn zoon en ook alvast eentje voor straks voor de baby.
    Hij springt niet zelf aan bij beweging. Je moet zelf kijken.
    Maar aangezien ik een Iphone, Ipad en laptop heb is dat echt geen enkel probleem.
    Als ik ga koken bijvoorbeeld en ik hoor hem en wil hem in de gaten houden (mijn zoon is 10 en gehandicapt, vandaar de camera voor hem op zijn leeftijd) dan zet ik mijn app aan op mijn Iphone en zet ik die op het aanrecht.
    Je kunt zelf kiezen of je wel of geen geluid uitluistert. Ik heb hem vaak op stil staan, aangezien ik hem beneden gewoon kan horen. Tenzij ik het geluid niet kan thuisbrengen, dan zet ik het geluid aan.
    Hij is op afstand bestuurbaar, heeft voor 's nachts infrarood en hij heeft een terugspreek functie (die laatste gebruik ik zelf eigenlijk niet).

Ik vind het echt een super aanrader. Ik heb zelfs dat als ik uit eten ben bijvoorbeeld, 50 km verderop bijvoorbeeld, oppas zit dan bij ons thuis beneden, dat ik zelf gewoon even ga checken. Ik kan dan zien dat hij lekker ligt te slapen. Dat is echt heel apart, als je zo verweg zit.

Ook kun je ermee opnemen, wat ik zelf nooit doe. En je kunt foto's maken, wat ik zelf ook nooit doe. Als ik een foto wil maken omdat er bijvoorbeeld iets grappigs te zien is, maak ik wel een screenshot.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar. Maar ik vind het een aanrader.

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Dankje voor je reactie. Ik heb meteen even gekeken bij je link. Daar op staat een foto van een inbreker. Is het zo dat als ik camera bijvoorbeeld beneden neer zet tijdens onze vakantie, dat er dan een berichtje/app of iets dergelijks afgaat op het moment dat er een inbreker zou komen? of moet ik zelf regelmatig kijken?

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Nee, je moet echt zelf je app openen en kijken.
    Maar het is inderdaad ook een bewakingscamera. Er is een witte versie van de camera waar bij staat babybewaking en bij de zwarte staat bewakingscamera. Ik heb zelf de fabrikant gevraagd wat het verschil tussen deze camera's was, en die was er dus gewoon niet.

5. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Ik lees mee. Wil er ook graag een aanschaffen maar kan maar moeilijk kiezen.

Deel Deze Pagina