De afgelopen twee dagen heb ik in het ziekenhuis gelegen vanwege een tubaire abortus. Ik heb ruim drie weken geleden een miskraam gehad, maar ik bleef pijn rechtsonder in mijn buik houden en het bloedverlies nam toe. Op de echo was er voornamelijk veel bloed rond mijn rechter eileider te zien, maar het kon geen bbz zijn (dacht iedereen) want ik heb vijf weken geleden een echo gehad waarop een vruchtzakje in de baarmoeder te zien was. Doordat ze de klachten niet kon verklaren hebben ze een bloedtest gedaan en daar kwam uit dat ik nog hartstikke zwanger was?! Het zijn er dus twee geweest en eentje was in mijn eileider genesteld. De afgelopen twee dagen heb ik heel veel pijn gehad en heftig gevloeid en ze gaan er vanuit dat het nu een tubaire abortus is geworden. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord, maar het is een bbz die door een miskraam via de buikholte wordt afgevoerd. Morgen wordt mijn hcg weer bepaald en deze moet dan gedaald zijn. Anders betekent dit nog dat het er zit. Pfff ik vind het nogal heftig allemaal en heb geen flauw idee wat ik nu kan verwachten. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt?
Hoi Trees, Ik heb het zelf nooit meegemaakt hoor maar ik wil je graag heel veel sterkte wensen..Ik kan me herinneren dat we dezelfde tijd een miskraam hadden...De bloeding heeft bij mij ong 7 dagen geduurd..ik heb nog geen menstruatie gehad maar dat duurt altijd een tijdje volgens mij.. Ik hoop dat het bij jou ook allemaal snel goedkomt! HEEL VEEL STERKTE! Groetjes Claudia
Wat een ellende zeg.. Moet je nu afwachten dan? En ben je goed geïnformeerd over wat het is en wat je kan verwachten, vind het zo raar dat ze dat niet gedaan hebben. Misschien kun je de verloskundige of huisarts bellen voor meer informatie. Vind het heel raar dat ze je zo naar huis gestuurd hebben? Ik wens je i.i.g heel veel sterkte..
Hoi Trees, Wat een ellende , ben je straks niet 1 maar 2 wondertjes kwijt... Ik ben zelf afgelopen 24 juni met spoed geopereerd aan bbz , hoop dat je dit bespaard blijft ! Het is allemaal al erg genoeg ... Bij mij zijn toen eerst ook hcg controles gedaan , hcg steeg wel maar heel langzaam , dan kun je dus afwachten. Ik heb toen eerst dmw medicatie een miskraam moeten opwekken omdat gyneacoloog dacht dat ik misschien zo'n slechte zwangerschap had , dat dit met echo niet te zien was, dat heb ik toen dus thuis gedaan , was een nare en rare ervaring,paar dagen later weer hcg controle ==> hcg was toen zo verhoogd en eileider verdikt dat ik toen met spoed ben opgenmen en geopereerd ben ... En volgens mij als hcg heel laag is , kun je volgens ook met bepaald medicijn (wat ook bij chemokuren wordt gebruikt) ingespoten worden , en dan kan je lichaam het vruchtje afstoten , maar volgens mij mag e dan daarna 3 tot 6 maanden niet zwanger worden.... He meisje heel veel succes en hoop dat verder medisch ingrijpen je bespaard blijft en dan hoe moelijk hat ook is het te accepteren en verder te gaan .. Want besef dat als het een bbz is dan kun je er maar beter op tijd bij zijn ! Veelliefs M@rjon
Bedankt meiden. Inderdaad Claudia ik herken je naam. Hoe gaat het nu met jou? Ik hoop dat je cyclus snel weer op orde is. Ze hebben in het ziekenhuis wel uitgelegd wat het is, maar niet wat er nu morgen gaat gebeuren als mijn hcg niet gedaald is of juist wel. Ook heb ik geen flauw idee of dit nog gevolgen voor de toekomst heeft. Ik mocht vandaag kiezen of ik naar huis wilde, omdat ik minder pijn had. Alleen zodra het weer toeneemt, word ik meteen weer opgenomen. Ik vind het doodeng en ben nogal in de war. Drie weken geleden ben ik het vruchtzakje verloren en nu blijken het er twee te zijn geweest! Het verklaard wel de vreselijke buikpijn en misselijkheid van de laatste weken, maar toch dit is toch raar allemaal? Ik vraag me wel eens af waar we mee bezig zijn, maar de wens is zo groot....
Marjon bedankt voor je verhaal. We hebben denk ik tegelijk zitten posten Wat naar dat je geopereerd moest worden met spoed. Mag jij zodra je er weer aan toe bent, weer zwanger worden? En heb je een grotere kans als je het eenmaal hebt gehad? Ik heb eigenlijk allerlei vragen. Ik moet ze denk ik maar even opschrijven en morgen aan de gyn vragen. Jij ook nog heel veel sterkte!
Hoi Trees, Hou het voor jezelf maar goed in de gaten , als je naar jou idee veel pijn hebt , trek aan de bel......... Ik snap dat je je eigen afvraagt waar je mee bezig bent,maar laat de wens maar overheersen want het is zo mooi ....... Ik heb het geluk dat ik voor bbz al 2 kindjes heb mogen krijgen en dat verzacht een helehoop ellende en verdriet Knuffel van M@rjon
Ik ga het zeker goed in de gaten houden. Het is me ook op het hart gedrukt dat ik meteen moet bellen als de pijn weer terugkomt. De afgelopen dagen heb ik zo pijn gehad, dat ik stiekem wel hoop dat het dus die zogenaamde tubaire miskraam is geweest. Op de echo was ook veel bloed in de buikholte en in de baarmoeder rond de eileider te zien. Dit scheen wel te wijzen op een miskraam van een bbz. Lijkt me in ieder geval het meest positieve scenario. Tja ik moet hoop houden, maar elke keer als ik weer optimistisch ben gebeurt er weer wat. Ik kan me voorstellen dat heel fijn is dat je twee gezonde kindertjes hebt. Dat moet moed geven dat je het kan en ik hoop voor je dat een derde er snel gaat komen. Dat is denk ik hier het probleem, ben zo bang dat het nooit gaat lukken. Ik heb nu vier kleine wondertjes, maar ik wil er nu ook één in mijn handen hebben! We gaan toch wel door, want de wens is te groot om even aan de kant te zetten. De angst is ook groter geworden, maar de wens vele male groter geworden
Hoi Trees, Ik had tranen in ogen staan bij je laatste reactie ! Wij mogen als we willen gelijk weer zwanger worden, maar mensruatie na bbz kan 4 tot 10 weken duren , maar ik hoop wel dat het weer zsm raak is en wel goed gaat ! ik heb nu wel meer kans op bbz omdat ze eileider hebben kunnen sparen ga je van kans van 1 op 1oo ong naar kans van 1 op 4 a 5 (komt omdat eileider is beschadigd) Ze hebben met opratie ook naar andere eileider gekeken en die is geluk helemaal gezond ! Blijf hoop houden ! Knuffel van M@rjon
Hoi Marjon, Ik wil je niet aan het huilen maken hoor . Wat een grote kans op een nieuwe bbz heb je. Dat moet vreselijk spannend zijn de volgende keer. Ik weet een goede deal, als we nu beiden zorgen dat onze volgende zwangerschap een gelukstreffer gaat worden? Dit lijkt me een goede manier om de moed erin te houden . Mmh de pijn van de vorige dagen begint hier weer terug te komen. Heb net weer twee paracetamols en een diclofenac geslikt. Kijk even aan want deze doen en anders ga ik toch weer naar het ziekenhuis. Als ik jou verhaal lees, moet ik hier echt geen enkel risico meenemen. liefs trees (die probeert de moed erin te houden!)
meisje, heel veel sterkte, ik denk aan je! Kan zo neits voor je doen, maar wil je alleen ff een hele dikke knuf geven!
He Trees, Daar gaan we voor ! Inderdaad geen risico nemen, beter 100 x teveel naar het ziekenhuis dan 1 xtje teweinig ! Knuffel van M@rjon
He Trees, Wat ik vergeet te vertellen , als je pijn krijgt bij je schouderstreek dan moet je echt opletten he , dat kan wijzn op bloeding ! Vooruit nog een knuffel , M@rjon
Ik hoop met jullie mee, dat het de volgende keer goed gaat! Na zoveel ellende verdienen jullie het! Ik lees dat je weer pijn hebt gekregen.. Ik ben het met Marjon eens, beter eens teveel naar het zh dan een keer te laat. Heel veel sterkte ik hoop echt dat het allemaal snel goed komt.
hihi ik ken jou van een ander forum. Heb daar net je verhaal zitten lezen. Om antwoord te geven. Ja een kennisje van mij heeft dit laatst ook gehad. Hou idd goed de pijn in de gaten en de HCG waarde. Sterkte! (op dat andere forum vind je mij bij gezellig. En kijk dan bij het maand groepje (we staan bovenaan). Ik schrijf daar alleen met een andere nick dan hier. )
Hoi Trees ik heb dat afgelopen weken meegemaakt. Ik heb ook een bbz die opgelost wordt door afstoting en oplossing van het lichaam. Ik kan je alleen zeggen krijg je weer ineens erge buikpijn meteen ZH bellen want dan kan er wat gesprongen zijn en dan moet je alsnog geopereerd worden. Ik moet die weken dat ik op controle moest komen ed niet werken. Ze hebben bij mij telkens bloed geprikt en een echo gemaakt. Nu is het zover als over er zit nog wel bloed in mijn lichaam maar mijn hcg zal nu inmiddels wel 5 of minder zijn dat wordt volgende week pas weer gecontroleerd. Ik ben nu ook weer begonnen met werken. Maar let op jezelf. xxx Joyce
Dag Trees, He, wat een sh*t-situatie! Idd goed op je pijn letten en op tijd bellen of terug gaan naar zkh! Succes meid! Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen! Gr. Lola2
Trees, Ben je nog naar het ziekenhuis geweest, ben er wel bang voor want nog geen berichtje van je ! Ik hoop het beste voor je Veel liefs,M@rjon
Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen maar was zo moe dat ik voornamelijk op bed heb gelegen. Dat zal ook wel door alle pijnstillers komen. Hier gaat het verder best redelijk. Ik heb veel minder pijn en het bloedverlies is wat afgenomen. Jent is het bij jou uiteindelijk afgetoten of opgenomen en hoe heb je dat gemerkt? Ik heb goede hoop dat ik het de afgelopen dagen kwijt ben geraakt, doodat ik zoeel pijn had. Ik vroeg me af of jij dat ook herkende die heftige pijn en veel bloedverlies. Het was bij mij in ieder geval veel heftiger dan een 'gewone miskraam'. Luna ik weet nu wie je bent en zie ook dat je op knappen staat! Spannend de laatste loodjes! Marjon bedankt voor alle knuffels! Doet me goed! Vanmiddag weer naar de gyn voor de echo en de uitslag van de hcg-bepaling van gisteren. Ik hoop zo dat het gedaald is.