Tubaire abortus

Discussie in 'Miskraam' gestart door Trees, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Fijn dat je je wat beter voelt nu Trees, ik hoop met je mee dat het allemaal goed is. Ben je al bij de gyn geweest, weet je al wat meer?

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoe was de echo vandaag meis?
    Hoop zo dat de HCG waarde gezakt zijn!
    Fijn da tje je wel wat beter voelt meis!
    Dikke knuf!

3. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ehm Trees het gaat bij mij denk ik toch anders als bij jou. Ik heb ongeveer in die 3 weken dat het nu aan de gang is ongeveer 3x aanhoudende buikpijn gehad. En continue bloedverlies maar niet echt gigantisch veel, dat varieert nog al. En mijn lichaam doet beide. Stoot via vangina uit en lost op. Maar mijn gyn zie eer dat al het bloed is opgelost ben je nog weken verder.

xxx Joyce sterkte

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    he trees, ik hou het hier en op het andere forum in de gaten maar ik zie nog geen uitslag. Ik hoop dat alles goed is!
    (ik ben idd diegene die nu op het andere forum geschreven heeft d-day, maar nog geen baby te zien. Na ook doffe ellende met zwanger worden en in het begin ook het zwanger zijn, sta ik eindelijk op knappen.)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest en het hcg is iets gestegen. Volgens haar was de stijging te weinig om nog van een vitale zwangerschap te spreken, maar de miskraam of eigenlijk de tubaire abortus is incompleet. Er zit nog een stukje weefsel wat hcg aan het produceren is.
    Jent ik heb vanmiddag even gevraagd hoe het zat met pijn en het kan inderdaad wat verschillend lopen. Ik heb nu bijna 6 weken bloedverlies, maar heb tussendoor ook nog een gewone miskraam gehad. Sowieso maakt dat de boel wat gevoeliger en daarnaast zien ze op de echo naast bloed in de baarmoeder veel bloed in de buikholte. Het lekt vanuit de eileider en dat kan behoorlijke pijnklachten geven. Ik hoop echt dat het laatste stukje weefsel wel geabsorbeerd wordt. Maandag in ieder geval weer bloedprikken en dinsdag weer naar de gynaecoloog voor de echo. Nog een vraagje Jent, waarom mocht jij niet werken? Ik ben het vandaag vergeten te vragen, maar moet ik extra voorzichtig aandoen? Ik heb nu met behulp van pijnstillers weinig pijnklachten, dus ik dacht misschien volgende week weer aan de slag te kunnen.

Luna ik zie dat jij ook drie sterretjes teveel hebt :(, maar jouw banner nu geeft mij ook weer goede moed. Het is geweldig om te zien dat je nu bijna een baby in je handen gaat krijgen, ondanks alle ellende. Niks is onmogelijk en dat geeft hoop!

Poehh het is toch allemaal wat (om er maar eens een cliche in te gooien)

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Trees,

Balen zeg, maar moeten ze daar niks aan doen als de eileider lekt ?
    Lijkt mij niet echt gezond, .....
    En dan weer dat bloedprikken heb ik maar 3 weken gedaan 2 x in de week maar was dat toen al helemaal zat ..
    Hoe hoog is je hcg nu ?
    Bij mij was het (van wat ik nog weet }906==>940 ===>964==>1955==>operatie==>647==>214==>4 n toen hoefde ik geen bloed meer te prikken.

Nou Trees ik hoop dat je snel weer aan de slag mag !
    Liefs en knuffel natuurlijk,

M@rjon ;) ;) ;)

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hee Trees, rustig aan hoor! Het is niet niks (om maar in de cliche-sfeer te blijven) wat je hebt meegemaakt!

Sterkte. Groetjes, Lola2

8. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Nou bij mij zat er dus ook bloed in de buikholte. En ehm in eerste instantie wilde ze niet dat ik pijnstillers zou gebruiken omdat je dan de pijn minder voelt. De gyn zei tegen mij dat er een gevaar was voor bloedingen en dat die bloedingen min of meer echt niet goed voor mij waren want dan moest ik met spoed naar ZH komen en alsnog geopereerd worden. En dat is de reden waarom ik thuis moest blijven en ook vanwege het werk wat ik doe. Ik mocht van hem helemaal niets doen. Geen tillen/bukken, geen huishouden en ga zo maar door. Maar gelukkig daalde mijn HCG elk keer, want als die hoger zou worden moest ik sowieso geopereerd worden. Bloedvorming in buik is wel 1 keer veel meer geworden maar gelukkig bij de volgende controle weer iets minder. Alleen op het eind toen mijn hcg laag genoeg was en tot nu toe alles goed ging heb ik wel pijnstillers gekregen omdat ik toen in een keer weer buikpijn kreeg, maar dat kon geen kwaad. Ze hebben mij toen wel grondig onderzocht. Ja voordeel van pijnstillers is dat het de pijn onderdrukt, maar daarnaast is het een nadeel adt je weer te gauw van alles gaat doen, waardoor bloedingen en dergelijke die je hebt erger worden. Ik mocht echt helemaal niets doen. Totdat zei zeiden vorige week woensdag na de controle, je mag maandag weer voorzichtig beginnen met werken. Daarnaast gaven ze aan dat er een kans was dat ik nog buikpijn, vermoeidheid of koorts zou kunnen krijgen, maar tot nu toe gaat het wel goed. alleen mijn weerstand is echt mega laag en ben nu echt snip verkouden en door al het gehoest heb ik bijna geen stem meer, maar ja dat krijg je als je bijna 3 weken thuis hebt gezeten om niets te doen.
    Dus ik vind het heel erg vreemd als ze kunnen zien dat het een BBZ is en als je hcg blijft stijgen dat ze je nog rond laten lopen, want dat kan gevaarlijk zijn voor jezelf, zoals ik begreep van mijn gyn.
    Heel veel sterkte Trees hoop dat het gauw weer een beetje achter de rug is.

xxx Joyce

9. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    hey trees,

ik ken je van t forum zwanger worden na curretage (zoiets). en om eerlijk te wezen,ik had niet verwacht nog iets van jou hier te lezen! want natuurlijk hoop je dat er voor iedereen een eind komt aan de ellende die je al mee hebt gemaakt!

ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd en denk maar goed aan jezelf! neem lekker je rust en als je t niet vertrouwd gelijk t zk bellen!

liefs joyce

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    he Trees,

Hoe is het nu met je?

knuffel M@rjon ;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Goed nieuws! Vandaag naar het ziekenhuis geweest en mijn hcg is nog maar 288! Het is behoorlijk gedaald en de echo zag er ook al beter uit! Bloed in de buikholte was al wat geslonken. Ik verbaas me wel over de grote verschillen tussen ziekenhuizen. Helemaal als ik het verhaal van Jent lees. Ik werd juist volgestopt met pijnstillers en niemand heeft wat gezegd over rustig aandoen. Heb ik natuurlijk wel gedaan (o.a. met dank aan jouw waarschuwing Jent), maar blijft wat vreemd dat ze het even niet vermelden. Misschien omdat ze al zeker wisten dat ik waarschijnlijk al één á twee weken geleden mijn hcg-piek heb gehad en dat het vruchtje met de waardes die ik nu heb al lang niet meer levensvatbaar kan zijn?
    Ondanks alles heb ik wel ontzettend mazzel gehad met deze afloop. Minder dan twee weken geleden zat ik nog in een tentje in frankrijk een uur rijden van het dichtsbijzijnde ziekenhuis. Ik was toen ongeveer 10 weken zwanger en als het toen misgegaan was. Bibbers! Niet over nadenken!

@jojo gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik herken je inderdaad nog van dat 'zwanger worden na curretage' topic.

@Marjon, hoe is het eigenlijk met jou? Hoe ga jij er eigenlijk mee om? Heb je de gouden tip voor me ;)

liefs een zeer opgeluchte trees

12. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh Trees, wat een goed nieuws! Wat zul je opgelucht zijn.. Blijf je wel nog even onder controle voor de zekerheid?

Edit, sorry.. ik zie het in je onderschrift, 4 aug. weer prikken.. Moet je blijven prikken tot het 5 of minder is?

13. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad blijven prikken tot het onder de 5 is. Vanaf nu hoef ik maar één keer per week te prikken, maar goed ook want ik lijk wel een junkie met van die blauw geprikte armen. Heb ook nog twee afspraken staan met de gyn en hopelijk zie ik daarna deze weer terug als ik weer zwanger ben. Ivm de miskramen kreeg ik sowieso al een echo met zeven weken en dat wordt nu zes weken. Hoe eerder, hoe beter en hopelijk minder slapeloze nachten. Rampenkind dat ik ben. Zit ik nu alweer te stressen over een eventuele volgende zwangerschap :(

14. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Trees,

Fijn voor je dat het nu de goede kant uit gaat kun je straks eindelijk verder !
    Met mij gaat het wel goed hoor , ben weer helemaal aan het werk en dat is wel een goede afleiding .
    Maar elk klein dingetje wat ik nu voel , vooral in onderbuik , blijft mij wel hangen , zal ik weer zwanger kunnen zijn , of komt nu pas weer alles op gang , en als ik weer zwanger ben zal het dan wel op goede plek zitten, ik blijf nl beetje zeurderige pijn in onderbuik houden......maar ja tijd zal het leren

Tja Trees, de gouden tip , vooral beseffen dat je ook heel veel geluk hebt gehad , voor hetzelde geld was het heel anders met je afgelopen en had je er misschien wel niet meer geweest ......

Ja en wat mijn grootste troost is dat ik al 2 hummeltjes heb , maar ja dat geluk heb jij nog niet ....

Veel liefs en knuffel , M@rjon ;) ;) ;)

15. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    fijn dat t de goede kant op gaat! en hoop wanneer jullie er aan toe zijn, gauw iets te horen op een ander forum!

liefs joyce

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hi Joyce,

Dat hoop ik ook , nieuwe ronde ===> nieuwe kansen ! :) :) :)

Thanxx ,Knuffel van M@rjon

17. Trees

Trees Niet meer actief

Dank je wel Joyce! Wij gaan hier zeker ons best doen om ons snel weer bij het andere forum te mogen melden. Tot nu toe raak ik al zwanger als vriendlief naar me knippert ;) Hopelijk hebben we de vierde keer weer zoveel geluk!

Marjon is het voor jou alweer spannend? Heb je al het idee gehad dat er alweer een eitje is gesprongen? Bedankt voor de gouden tip! Inderdaad alles is goed afgelopen en daar zijn we echt heel blij om. En voor het eerst heb ik een positief gevoel over een volgende zwangerschap. Iets wat ik na de eerste miskramen nooit heb gehad. Dat gevoel houden we vast :D

*knuffel*

18. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hi Trees,

Tja wat is spannend , ben bang dat ik het zelf te spannend vind, ben zelf nog niet ongesteld geweest , maar heb 2,5 week terug veel slijm (en slijmpropje) verloren , volgens sommige teken van eisprong en dus vruchtbaar dus het zou zomaar kunnen ,,
    Maar ja kun je dit al verwachten 5 weken na een operatie aan bbz?

Ik ben zelf bang dat ik het misschien nu te graag wil !
    Ik heb zelf het idee dat borsten zwaarder voelen en moe moe moe ,(ben ik al sinds begin van bbz) en zeurderig gevoel in onderbuik komt terug ..(word je gelijk weer bang ) .Ik heb er zelfs al een testje aan gewaagd maar was negatief ......
    Dat onzekere hierover das niks voor mij , maar heb nog geen zin om met ovulatietesten aan de gang te gaan ....

Voor de rets ben ik gelukkig wel positief hoor !

Knuffel van M@rjon ;) ;) ;)

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    He Trees,
    Wanneer krijg je uitslag van chromosomenonderzoek , en waar kijken ze dan allemaal naar ....

Knuffel M@rjon

20. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi Marjon,

Wat spannend! Je zal niet de eerste zijn, die direct na een bbz meteen weer zwanger is. Dat zou echt geweldig zijn en wanneer ga je weer testen? Ik zal voor je duimen!

Tijdens het chromosomenonderzoek wordt er gekeken of een van ons twee-en misschien een gebalanceerde chromosoomafwijking heeft. Dit houdt in dat er bij een van de chromosomen van een paar een stukje ontbreekt. Deze word dan door de andere helft van het paar gecompenseerd, waardoor wij er zelf geen last van hebben. Op het moment dat mijn eitje met een zaadje wordt gematcht levert dit wel een probleem op, want dan worden er nieuwe chromosomenpaartjes gemaakt en is er geen compensatie meer voor het afwijkende chromosoom. Dit kan leiden tot een miskraam of een kindje met een ernstige afwijking. De kans op een gezond kindje is nog steeds aanwezig, maar veel kleiner. De uitslag duurt drie tot zes maanden, maar als ik eerder zwanger raak krijg je het binnen een week, omdat je dan recht hebt op een vlokkentest of vruchtwaterpunctie als een van ons beide deze afwijking heeft. Het is nogal een technisch verhaal, maar ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Het stollingsonderzoek moet helaas over, want we wisten toen nog niet dat er tweede vruchtje was en door het hoge gehalte aan hcg is deze uitslag niet betrouwbaar. Maandag moet ik weer hcg prikken en ik hoop zo dat deze flink gedaald is. Ik ben er helemaal klaar mee en wil graag weer een nieuwe poging wagen.

-knuf-

Deel Deze Pagina