Hoi Ik hoop dat jullie raad weten, Ik rij al zo'n 20jr paard,en ben nu ong 7 weken zwanger(kan korter zijn vanwege langere cylcus) De laatste week heb ik 2 x gereden(alle gangen) en heb daarna best flink last van mijn onderrug,wat ik toch wel paar dagen voel(vooral tijdens bukken) Is hier iets tegen te doen?misschien soort buikband ofzo,of is mijn houding niet goed? als jullie advies hebben,hoor ik het graag! Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht! groetjes miek
Hoi miek, Door de zwangerschap word het kraakbeen in je bekken en heupen weker waardoor er meer beweeglijkheid ontstaat. Schokken van het paardrijden worden daardoor moeizamer opgevangen. Als het paardrijden tijdens de zwangerschap pijnklachten geeft is het verstandiger om rustiger te gaan rijden of zelfs te stoppen. Een buikband zal geen verlichting geven. Imke
Hoi Imke, hartelijk dank voor je reactie!!! Ik probeer het nu wat rustiger aan te doen,en wat minder vaak te rijden, zodra ik een goede termijn echo gehad heb ga ik iemand anders vragen te rijden,dus tot die tijd maar rustig aan. Nogmaals dank!! Groetjes Annemieke