ineens heel onrustig slapen??????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FloorMax, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hey!

Mijn zoontje van 19 weken slaapt ineens heel erg onrustig! hij ligt echt te stampen in bed, hij lijkt niet wakker...verder hoor ik hem niet op een klein kuchje zo af en toe na maar hij stampt echt de hele nacht door (met pauzes van een kwartier tot een half uur). De babyfoon gaat constant af en het is zo hard dat ik het door het plafond heen hoor (wel een heel oud huis) en als ik in bed lig hoor ik hem ook stampen. hij slaapt ook iets minder lang...normaal tot een uur of negen maar nu al twee dagen om een uur of zeven wakker. herkend iemand dit? ik vind het maar raar...
    hij is verder heel vrolijk...eet goed en alles...
    hij slaapt wel sinds 2 dagen op een nieuw kamertje maar voor zover ik me kan herinneren is het al daarvoor begonnen...

kan iemand mij vertellen wat er is? en of het "erg" is???

groetjes floor.

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hi meid,

Misschien moet hij inderdaad even wennen aan de nieuwe omgeving? Veranderingen kunnen kleintjes erg aangrijpen.
    Misschien kan je een klein lampje aan laten? Kijken of dat werkt?

Ik hoop voor je dat hij snel weer zijn rust vind.. is nooit leuk als je kleintje zo over zijn toeren is.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank je voor je antwoord! :)kan ik eens proberen vannacht...maak me een beetje zorgen want binnen een paar dagen krijgt hij ook een bedje...hij slaapt nu in een wiegje. ik heb hem bewust al met het wiegje op de nieuwe kamer gelegd zodat hij langzaam kan wennen en niet ineens helemaal nieuw is.

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    niemand meer...?:)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Misschien is het een sprongetje, de 19 weken sprong! Hoogtepunt ligt volgens dit boek wel bij de 17 weken maar start van de sprong is al vanaf 14,5 week, einde bij 19,5 week.

Ik weet het ook niet, maar onze kleine is ongeveer even oud en heeft sinds een week weer dat hij in de avond niet slaapt, dit had hij met 3 maanden ook. Hij is dan na 3 kwartier wakker en pas rond 10/half 11 moe en naar bed.... Volgens mij was er met 3 maanden ook een sprong, dus ik denk nu weer, of ik hoop het stiekem:). Ik weet niet of jou kleine ook heel erg bezig is met zijn ontwikkeling. Hier is de kleine echt bezig zich om te draaien en bewust dingen aan het grijpen, lukt beide nog niet (zo goed) en ik denk dat hij daardoor dus minder slaapt. Wellicht daarom bij jou kleine die onrust??

Succes!

6. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hier ook al de hele week ontzettend onrustig mannetje die door zijn gewiebel wel wakker word na een half uurtje slaap. Ook snachts. Nu heeft hij 2 hoektandjes die doorkomen en dat doet ook zeer natuurlijk maar hij zit zeker weten in het sprongetje van 19 weken.

Geen tips hier gewoon volhouden is hier de remedie haha.

7. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank jullie! :) ik dacht ook aan het sprongetje maar omdat het met 3 maanden hier ook al was dacht dat hij hem al gehad had maar dan zullen jullie wel gelijk hebben en is dit de 19 weken sprong. hij is inderdaad ook minder snel tevreden...of moet veel geamuseerd worden zeg maar, hij vind het niet zo heel lang leuk in de box en eigenlijk alleen maar als ik erbij ben bedenk ik me nu allemaal...
    nou dan gaan we er maar lekker in mee, deed ik sowieso maar je wil toch altijd weten waarom iets is...ik tenminste;)

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Fijn dat je geholpen bent. Ik wil ook altijd weten wat er (mis) is en of het over gaat;). Maar erin mee gaan is natuurlijk altijd het enigste wat je kunt doen, en het gaat allemaal over (tenminste dat denk ik altijd maar, of probeer ik te denken)!

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dat denk ik ook altijd :) het is maar een fase ;)

10. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik vind het wel een pittige fase hoor pfff...

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik merk verder niet zo heel erg veel...hij is alleen wat onrustiger...maar hier is de 8 weken sprong extreem geweest! gelukkig heeft die maar een paar dagen geduurd! maar goed misschien begint hij nu pas aan de 19 weken sprong en moet het ergste hier nog komen ;)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho is vanaf de 19weken sprong heeeeeel onrustig gaan slapen, hij werrd 3-4x per nacht wakker en wilde dan zn speen en dan ging hij pas verder. Dit heeft een paar maanden geduurd. En ik er elke keer maar heel braaf uit ;) Van alles en nog wat geprobeerd: warmer of kouder in bed leggen, papfles\geen papfles\, wakker maken voor fles melk om 23uur\toen weer niet, slaapzak aan\slaapzak uit,bed aan de andere kant van zn kamer enz enz. Maar helemaal niks hielp hahaha. Gek werden we er van. En helemaal als hij bij opa en oma sliep, want daar kon hij wel doorslapen :O

Maarja uiteindelijk is het vanzelf over gegaan.... x

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    het is of ik mijn eigen verhaal lees!! bij opa en oma kan hij inderdaad wel doorslapen zonder moeite!! :$ we hadden de trap gelakt dus ik wilde hem liever niet in die lucht leggen en ik oma gewaarschuwd...hij kan wel een keertje wakker worden 's nachts en hij zal ook wel vroeg wakker worden...slaapt hij tot 9 uur door!!!

Deel Deze Pagina