Ik heb een keer gehad moest ik met 1 van de katten op controle na zn castratie en toen is toch mooi het reismandje uit elkaar gevallen, zo mn kat op straat. Gelukkig was hij geschrokken en rende een kleding winkel in dus kon hem zo pakken maar anders…. Dus een tuigje extra kan wel handig zijn, moet je alleen wel de leidraad zelf buiten de bak houden en in je hand zodat je dan in zo’n situatie de kat min of meer opvangt
Hier is t al gezeik met een serestobandje in februari, die blijft vervolgens toch heeeeel lang zitten en is lang zo omvangrijk niet als een tuigje. Denk dat als ik met een tuigje aan kom zetten enkel voor de dierenarts dat ik beter gewoon gelijk de kaasschaaf over mn armen kan halen. Of je doet ze om en gebruikt ze extreem regelmatig (voor bijv de tuin of een rondje om) of je laat ze af. Zou t niet voor 3-4x per jaar (eerste periode) en later 1-2x per jaar inzetten. Zodra jij met je tuigje aankomt is de kat m al gepeerd, die is niet achtelijk en dan moet je m ook nog in een transporter zien te krijgen. Vrees dat dat geen succes gaat worden dan, zelfs al laat je er meerdere dagen tussen. Keertje nagels knippen (vanaf kitten af gewend! En veelal voor decoratie om maar de gewenning er in te houden) werd al een ritje SEH en een tetanus prik, met een AB kuur en later nog een dubbele AB kuur ivm dreigende bloedvergiftiging. Hij schrok...toen had ik een paar tanden in mn pols ala pittbull modus en een paar klauwen van heb ik jou daar in mn hand geslagen en dat bloedde compleet NIET...toen schrok ik. Duim heeft een tijd geduurd voordat die zenuw weer normaal werkte, geloof 8 maanden met een verdoofd gevoel gelopen op mn huid.