Voor Astrid heb ik een tuigje gekocht voor als ze echt goed gaat stappen vind ik dit wel handig! Heeft er iemand ervaring met tuigjes en zijn er dan nog tips?
ik zat zelf als kind altijd in een tuigje... ik was een weglopertje... mijn moeder vond het dus altijd wel handig, 1 ruk aan het tuigje en ze wist waar ik was!
Ik zit er ook aan te denken om een tuigje aan te schaffen, maar je hebt verschillende 1 die je om de pols doet en 1 doe je over het bovenlichaam doet weet niet welke het handigste is
Ik vind het persoonlijk niet erg etisch. Hoop dat het ook niet nodig is, gun mij kleintje die vrijheid (als ze die aankan..) Aangelijnd wandelen met mijn uk, is voor mijn gevoel toch iets meer een baas tegenover ondergeschikte rol. Ik bedoel er niets kwaad mee hoor! Als blijkt dat Djurra straks een drukke wegloper is en alle kanten op wil vliegen, moet en zal ik er ook aan geloven. Je wilt tenslotte niet dat je kleine iets overkomt, dan maar een tuigje...
ik zat altijd aangelijnd als mijn ouders ergens heengingen zelfs thuis zat ik boven vast aan het tuigje (als ze de was aan het doen was stofzuigen etc) ik ws dus echt een verschrikkelijke weglopen was een keer van huis uit weggelopen toen mijn moeder aan het stofzuigen was, om op de kermis vlakbij door een kennis te worden gevonden (in hemdje en onderbroek omdat ze dacht dat ik dan wel thuis bleef)... maar zelf heb ik ze nog nooit aangelijnd gehad om het zo maar te zegggen....heb altijd zoiets je moet ogen van voor en achter hebben en ze gewoon nooit uit het oog laten, en als het ergens druk is ze nooit los laten, en tja meer dan ogen van voor - achter - opzij - onder te hebben kun je niet doen, o ja en ze hebben beide (van kinds af aan) zo'n identiteitsplaatje om hun nek hangen voor het geval je een keertje (het kan altijd en iedereen gebeuren natuurlijk) toch de mist ingaat om een of andere reden en je er 1 kwijt bent zodat iemand anders je gelijk kan bellen als hij of zij gevonden is....
Ik snap best dat je op je kindje moet letten. Maar ik ga niet het risico lopen dat ze zometeen de sloot in loopt op het moment dat ik even met mijn ogen knipper. En heel realistisch gezien kan je je kindje niet elke minuut van de dag in de gaten houden, dat lijkt me een nogal naieve gedachte. Straks op de camping zitten we dicht bij een slootje en veel water. Dan ga ik het gewoon niet riskeren, zo geldt dat ook straks met boodschappen doen. En dan mag iedereen van mij denken en vinden wat ze willen, maar mijn kindje wordt niet omgeroepen straks hoor. Maar ze loopt wel al goed mee aan de hand, dus wat dat boodschappen betreft is het misschien niet nodig!
Ik heb vroeger ook zo'n tuigje aangehad, voor als ik in de kinder/wandelwagen zat. Ik sprong er namelijk te pas en te onpas uit, hahaha. En die kleintjes die kunnen hard lopen zeg. Ik zie het nut er wel van in, als het echte weglopertjes zijn.
Ik heb beide kinderen in de kinderwagen vast gehad. Gewoon omdat ik niet wilde dat ze bij het eruit klimmen bvb met hun neus op de stenen vloer zouden smakken, ook in de eetstoel zaten ze vast. En tijdens het winkelen is het erg handig. Dan kan je eventjes je hoofd bij t geen je aan t doen bent houden ipv elke 2 seconden naar je kind te loeren of die er nog wel is. Ze zijn zo weg! En toen ik er 2 had (op de eerste verjaardag van Miky kwam ik er achter dat ik weer zwanger was. dus zoveel schelen ze niet) had ik de oudste als deze mee liep (had ook n 2 zitter toen de kleinste nog echt baby was) een polsbandje om. Je kan nu eenmaal niet snel achter je kindje aan als die zich losgewurmt heeft en je kinderwagen zo maar laten staan. Die kan zomaar weg rollen ofzo. Je weet maar nooit! Bovendien is mijn ervaring met kinderhandjes dat die zo los gewurmt zijn! Je wil ze toch ook niet fijn knijpen om het ze te beletten. En zie die ukken dan nog maar eens te vangen VOOR er iets mis gaat! Nee better be safe then sorry! Maar goed Miky was dan ook erg asertief en liep overal naar toe om zich er tegen aan te bemoeien Dus bij hem kwam ik soms ogen oren EN handen te kort. En dan had ik Patje nog!
Zo is die van mij dus ook met haar 13,5 mnd. Als ze aan de hand loopt (los kan ze nog niet zoveel stapjes), dan gaat ze gewoon tegenhangen als ze de andere kant op wil????? Ik had verwacht dat dit pas later zou komen, maar kennelijk doen ze dat dus nu al. Daarnaast wil haar juist laten lopen, heerlijk zal ze dat vinden, dan ga je jezelf en het kindje toch niet zitten ergeren door steeds nee, kom hier, dat mag niet, blijf bij mama.. Laat het kind inderdaad kind wezen zou ik zeggen, maar dan andersom. Ze kunnen lopen, maar tot hier en niet verder!
Mijn oudste liep als een trein met een jaar dus ik ook aan zo'n polsbandje, nou niet dus! Meneer had binnen no time door hoe dat los moest en daar ging ie dan. Dus daarna flink concequent geweest weglopen is er gewoon niet bij en dat werkte in zijn geval beter. Maar kan me goed voorstellen dat als je vlak bij water woont of op de camping staat dat dit een uitkomst is beter dan je kind uit de sloot vissen lijkt mij. Maar dan wel zo'n ouderwets tuigje en geen polsbandje
neem van mij maar aan dat ik die van mij echt nog nooit uit het oog verloren ben, waar we ook waren, of het nou tijdens het winkelen was of op vakantie nog nooit laten gaan, in de kinderwagen altijd in zo'n 3 punts gordel...later met lopen gewoon vast aan de hand, niet een paar stapjes vooruit laten lopen of wat, nee gewoon aan de hand in het begin af en toe wat moeilijk (janken etc) maar ik heb volgehouden en tis allemaal goed gekomen, en net wat ik al eerder zei, we doen ze ook altijd als we weggaan zo'n ketting met identiteitsplaatje eraan want tja ook ik ben maar een mens en mijn man ook natuurlijk, en ook ik weet dat het iedereen kan overkomen, en dan is het toch makkelijk als iemand een kind ziet lopen wat zijn ouders kwijt is dat het de ouders kan bellen... maar ja tis voor iedereen anders, voor mij is het weer anders omdat ik zelf altijd als een hond aangelijnd heb gezeten - gelopen en ik dat echt verschrikkelijk vondt, en dat mijn kinderen niet aan heb willen doen, maar ja daarentegen zullen er genoeg zijn die het niet erg gevonden hebben, tis denk ik maar net wat je er zelf mee ervaren heb denk ik... zelf vasthouden, ogen van voor-achteren-zijkant etc. plus ketting is hier meer dan genoeg geweest om ze nu los te kunnen laten lopen (8 loopt nog niet een centimeter weg, en die van 5 mag soms loslopen) maar nogmaals dat is voor iedereen weer anders, iedereen moet datgene doen wat hem / haar goeddunkt...