Hoe lang een fopspeen gebruiken?

Discussion in 'Verzorging' started by Chanel, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik heb een vraagje hoe kang gebruiken/ gebruikte jullie een fopspeen? Ik wil ze namelijk tijdelijk gebruiken, heb liever niet dat me kindje straks niet meer zonder fopspeen kan.

Groetjes Chanel.

2. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Alle twee mijn kinderen hebben tot hun derde jaar een fopspeen gebruikt. Maar alleen om in te slapen, daarna viel de speen vanzelf uit hun mond.
    Ik heb ze nooit met een speen rond laten laten, want dat vind ik echt niet uitzien!
    Het was vrij gemakkelijk weer af te leren (veel makkelijker als de duim). We hebben samen de speen weggegooid en na een paar nachten wat minder slapen ging het heel goed.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn schoonzusje is nu de speen aan het afbouwen, mijn nichtje wordt in juli 1 jaar. Ze krijgt de speen niet meer overdag, alleen als ze 's avonds niet in slaap kan komen. Ik ben van plan om het ook zo te gaan doen, ben namelijk eigenlijk niet zo'n voorstander van spenen. Ik heb zelf vroeger ook nooit een speen gehad en ben toch goed terecht gekomen :)

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Dave was 5 toen kreeg hij een brief van Sinterklaas dat die hem nu wel een beetje te groot vond voor een speentje
    hij liep naar de prullebak gooide zijn speentje erin en heeft er nooit meer om gemaald
    kreeg hem ook alleen maar om in te slapen

5. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    iris wil momenteel geen speentje, zij heeft vingers / duim / handjes in de mond

6. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars heeft tot 11 maanden de speen ook wel eens overdag gehad en vanaf een jaar alleen in bed.
    Nu slaapt hij ermee in en dan valt ie halve wegen de nacht uit.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Lotte heeft haar speen tot ongeveer 3 mnd oud gebruikt denk ik. Daarna stopte ze af en toe haar duimpje in d'r mond.

Wel handig want nu hoeven we de speen niet af te leren en ook het duimen niet aangezien ze dit niet frequent doet, slechts heel af en toe wanneer ze gaat slapen.

8. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Mijn kids hebben nog nooit een speen gehad, ook geen duim oid, dus het is niet noodzakelijk om ze er 1 te geven. Heb je ook het afbouwprobleem niet. Met borstvoeding kunnen ze hun zuigbehoefte voldoende bevredigen met de fles is het een ander verhaal.

9. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de tips :D Ik wil de speen alleen geven voor het slapen. Maar toch is het handig om te lezen hoe jullie met speen gebruik om gaan/ om gingen.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb ook ergens gelezen dat de kans op wiegendood kleiner is met gebruik van de speen in bed.

11. Niet meer actief

Dat klopt inky...dat heb je goed gelezen...

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat verhaal ken ik inderdaad ook!
    Het zou het neusje open houden geloof ik ofzoiets.

Mijn eerste heeft de fiep (ben brabantse :p) nooit gewild. Misschien de eerste week af en toe maar daarna echt niet meer. Mn tweede heeft hem tot n jaar of anderhalf gehad. Ook grotendeels alleen maar voor het slapen gaan (durf niet meer te zeggen sinds wanneer we dat deden... 7 jaar geleden :p). En we hadden er altijd n hele verzameling maar raakten er steeds kwijt. Op n gegeve moment hadden we er nog maar 1 en die heeft hij smorgens toen hij wakker werd uit bed gesmeten (deed hij met zn knuffels en alles en als alles dan weg was ging hij huilen :rolleyes: ) maar kon hem savonds nergens meer vinden. Hij was erg moe en heb hem beloofd de fiep dan smorgens te zoeken. Vond hij ok en sinds dien hebben we hem maar weg gelaten ;)
    Heb dat ding trouwens ook nooit meer gevonden...

Share This Page