Tuigje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sammmie, Jun 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    Hoi! Ik wil is even wat ervaringen vragen van mede-moeders. Mijn Nikita is nu 13 maanden en is heel druk bezig met haar eerste stapjes. Het is echt een drukteschoppertje, dus als ze straks eenmaal gaat lopen, weet ik zeker dat ik een paar kilo afval als je begrijpt wat ik bedoel :) :)

We gaan over een paar weken op vakantie naar Turkije. Héérlijk, ik kijk er echt naar uit!
    Zoals het er nu naar uit ziet loopt Nikita tegen die tijd en heb zitten bedenken of het misschien niet handig is om over een tuigje na te denken... Ik heb er nl. een beetje twee strijdige gevoelens erbij. Maar toch lijkt het me in sommige opzichten ook wel erg handig om bijv. niet alleen maar nééhéé te hoeven roepen.
    Nu heb je ook van die soort 'pols-dingen' die je makkelijk kan om doen. Misschien is dat wat?
    Ik heb echt geen idee...

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Vooral op vakantie lijkt me dat geen gek idee, denkend aan die zwembadden enz

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou zo'n ding nooit gebruiken.... heel lastig soms, maar kinderen moeten toch echt leren om bij je in de buurt te blijven. Eerlijk gezegd vind ik het ook geen gezicht en erg zielig...

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Daar ben ik het eens mee,
    maar in zo'n ver land als Turkije zou ik het toch ook overwegen... ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Veiligheid voor alles. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet van een mede februarimama dat zij beide heeft. Polsbandje beviel niet echt.

Ik zou persoonlijk in ieder geval iets meenemen. Je kunt altijd nog besluiten dat het niet nodig is. Liever dat dan dat het wel nodig is op vakantie en je niets bij je hebt.

En over zielig: ik vind een tuigje minder zielig dan een kind dat de hele dag NEE te horen krijgt. Of wat steeds in zn kladden gegrepen wordt. Hiermee wil ik niet zeggen dat Snoopy dat laatste zal doen hoor! Maar alleen dat ik het niet zo zielig vind.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Waarom in een ver land dan wel?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Maar dat is toch het hele idee van opvoeden? Nee zeggen is echt niet erg hoor voor een kindje...

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Snoopy: ben ik met je eens. Doen wij ook zo. Maar nee zeggen of NEE brullen op vakantie omdat de situatie daar anders/onoverzichtelijker kan zijn vind ik nogal een verschil. Juist de fase waarin je dreumes dit allemaal nog moet leren, kost het veel tijd en energie vind ik. Geen probleem maar ik zou zelf op vakantie en zeker in het buitenland een veilig alternatief achter de hand willen hebben.
    En ik vind het persoonlijk gewoon niet zielig. Zie nauwelijks verschil tussen in de gordeltjes in de buggy of aan een tuigje. Maar dat is mijn mening. Kan me voorstellen dat dat voor een ander anders is.

9. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb ook zon tuigje voor tycho maar gebruik hem alleen op dagen dat het heel erg druk ergens is en onoverzichtelijk bijv. met koninginnedag ofzo

maar verder is het gewoon luisteren en bij mij blijven lopen!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind het toch anders, in de buggy weet je kindje dat het in de gordels moet. Maar thuis lekker vrij mogen lopen en dan op vakantie niet, vind ik wel zielig. Ik vind het sowieso snel zielig om kinderen in hun beweging te beperken (net zoals inbakeren bijvoorbeeld), maar soms moet het wel, bv. in de buggy of in de kinderstoel. Maar een tuigje vind ik daar niet bij horen.

Ieder heeft zijn eigen mening inderdaad en iedereen moet ook zelf weten wat ze doet. Dit is dus mijn mening ;).

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    weet niet of je op mij reageert maar wil toch ff zeggen dat ik het helemaal met je eens ben maar mijn mannetje is nog sneller als de wind en die kan me daar hardlopen :rolleyes: en als het ergens vreselijk druk is wil ik niet het risico lopen mijn kindje kwijt te raken!
    ik neem geen buggy mee omdat hij erg graag wil lopen en dat prachtig vind en hij luisterd over het algemeen ook heel goed maar op een "feest" ziet hij net iets teveel om zich op ons te focussen

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Gelukkig zijn we dit helemaal met elkaar eens! Met alle rellen die je soms meemaakt op dit forum is het toch heerlijk als je ergens anders over denkt en evengoed een normaal 'gesprek' kunt voeren.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mm ik vind die tuigjes oo kniets

maar inderdaad.. als je ineens op een superdrukke plek ergens in een vreemd land terecht komt
    lijkt het me nog niet zo'n gekke overweging

je zal hem maar kwijt raken midden op de markt in turkije...
    mijn turks is niet zo goed dat ik vloeiend kan uitleggen wie ik kwijt ben en hoe hij (in mijn geval zij dan) eruit ziet

tja... weet het niet hoor.. maar ik zou het denk ik serieus overwegen en sch**t hebben aan wat de rest van de wereld denkt.

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook geen tuigjes... mn dochter liep vanaf haar eerste verjaardag echt goed sinds die tijd neem ik haar regelmatig mee te voet... ze leren snel genoeg. Buggy is in mijn ogen voor als je kind moe is ofzo maar hier stimuleer ik het zelf lopen zogauw ze dat kunnen. Ze mogen op plekken dat het kan best los maar bij oversteken en drukke plekken geven ze gewoon een hand. Ik vind het dus gewoon een kwestie van opvoeden.

15. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    Mij lijkt het ideaal hor, zo'n tuigje.
    Je moet er tenslotte toch niet aan denken, dat je je kind kwijt bent!
    En idd genoeg mensen die de kids heel de dag lopen te gillen kom hier! 1 dat is voor het kind ook niet leuk en 2 ook niet voor jezelf.
    Ik zou het zeker doen als diana zou lopen!
    Niet thuis maar in de stad of op vakantie zeker wel
    Succes

16. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Liever je kind vast met een tuigje dan je kind kwijt zijn inderdaad, daar ben ik t mee eens. Mijn moeder had er vroeger voor mij ook 1 omdat ik altijd overal heel hard ervandoor ging, heb er niks slechts aan overgehouden horr hahahahah!

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi hier ook hoor, ik heb vroeger ook een tuigje omgehad en ben er niet slechter van worden. Volg je gevoel en als jij denkt dat het verstandiger is een tuigje om te doen, moet je dat gewoon doen.

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind een kind aan een tuigje net een beetje alsof je de hond uitlaat. Maar ik kan wel begrijpen waar je band voor bent, want die van ons dwaalt ook constant af. Maar ik zet haar gewoon in de buggy op drukke plaatsen, dan weet ik zeker dat ze blijft waar wij willen.

19. sammmie

sammmie Actief lid

Sep 6, 2006
    154
    0
    0
    Alvast bedankt voor alle reactie's! De meningen zijn inderdaad erg verdeeld.
    Ik denk toch dat ik voor een tuigje (ik vind het ook zo'n naar woord..bah) ga kijken, mocht ik hem niet nodig hebben prima, maar heel de dag nee zeggen is voor Nikita ook niet prettig, daar raakt ze errugh overspannen van zeg maar.. hihi En heel de dag een huilende baby is ook niks.

Weet iemand misschien waar je die 'pols-tuigjes' kan kopen? Die zien er dan misschien nog iets acceptabeler uit dan zo'n harnas...

20. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb zelf vroeger ook aan een tuigje gelopen, m'n ouders waren me altijd kwijt, toen ik eenmaal liep was t hek van de dam en tja in een drukke menigte ben je dan al snel je kind kwijt. En das nu alleen nog maar erger.

Als m'n dochter in dat opzicht op mij gaat lijken, zal ik tegen die tijd ook zeker voor een soortgelijk iets gaan kijken hoor, vind er niks zieligs aan.

En inbakeren zielig? Een baby die de hele dag huilt omdat het zo moe is, omdat het zich snachts de hele tijd wakker slaat..das pas zielig :( Maar ook wel erg offtopic ;)

Share This Page