vind het ook geen zicht maar denk wel dat het het veiligste is voor je kindje als je zo ver zit en als het druk zou zijn.
Hey ik ben de feb-mama die het polsbandje en het tuigje heeft. Ten eerste is het helemaal niet zielig, vind het persoonlijk veel erger als kind onder een auto komt. Ten tweede heeft mijn kleine man nergens last van en hij vind het leuk want hij weet dat hij zelf mag lopen. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn mannetje met ruim 10 mnd al los liep, en zijn oortjes dus ook nog niet deden wat een ander kindje die met 15 mnd losloopt wel beter kan. Natuurlijk snap ik het euvel betreft opvoeden, maar als je langs een drukke weg met een watervlug ventje loopt, kan alleen opvoeden te laat zijn. Ons mannetje loopt lang niet elke dag aan een tuigje alleen in uitzonderlijke situaties. Tja mensen kunnen het idd vergelijken met een hondje, en dat mogen ze dan voor zichzelf houden. We hebben dus beide looptuigjes gekocht. Eerst kon ik alleen het polsbandje vinden, maar die is niet fijn en die beperkt te veel in bewegingen van de kleine. Later heb ik een ander tuigje gevonden, je hebt ze bij prénatal en o.a. de V&D Dat is een tuigje die je ook in de kinderstoel kan gebruiken, maar waar je een loopkoord aan de achterkant kan bevestigen. Deze bevalt veel beter, kindje heeft nergens last van alleen als ik wil dat hij bij mij blijft in uitzonderlijke situaties. Zo een heel verhaal, uiteindelijk blijft het je eigen keuze.
Als je dreumes een erg peuterende peuter is, dan kan ik je een polsbandje afraden. Ons zoon had ook een polsbandje maar binnen een paar keer had hij door hoe je het klittenband los kon maken en was de vogel alsnog gevlogen. Niet lang daarna hebben we toch een tuigje gekocht, maar die heb ik nu voor in de kinderstoel, blijkbaar voelt Leo zich veiliger als hij vast zit. Net als in een buggy, zit hij los, dan probeert hij eruit te wurmen maar zodra ik hem vast maak probeert hij het niet eens. Blijkbaar vind hij de begrenzing dmv een tuigje niet erg. En het lijkt misschien met een harnasje net alsof je een hondje uitlaat, maar als op die manier je kindje wel bij je blijft, is het voor jullie alleen maar veiliger. De vergelijking is misschien krom, maar net als dieren kun je kindjes niet los vertrouwen. Hoe goed je ze ook opvoed, zeker zo jong zijn ze nog onberekenbaar. Oh, veel plezier straks op vakantie 8) Groetjes van Kiki
Ik heb laatst zo'n tuigje gehaald voor Colin, werkelijk een super ding. constant loopt ie weg, en een hand geven, ho maar. hij hoeft van mij niet steeds in de buggy als ie graag loopt. Tristan liep eigenlijk nooit weg, maar Colin? tjonge zo loopt ie naastje, je kijkt de ander kant op en foetsie. nou dat tuigje vind ik een hele uitkomst. hij heeft lekker bewegingsvrijheid, en ik kan ook zonder zorgen es de ander kant op kijken. heb ook in de winkel zo'n polsbandje gebrobeerd, Colin keek er es naar, dacht he dit is niks, deed hem zo af en liep weer naar het speelgoed ... die vond ik niet handig dus.
Mijn moeder had voor mijn zusje altijd een tuigje wat je haar echt een moest trekken, dus om haar borst en een riempje een de rug. Was erg handig want ze liep ontzettend weg altijd. Zitten ze tegenwoordig om de pols?
Mijn ouders hebben bij mij vroeger er eentje gehad. Ik was in frankrijk op vakantie en daar hadden ze kermis met zweefmolens. En geen dranghekken erom heen..in een onbewaakt ogenblik liep ik dus nou net recht in het pad van zo'n zweefmolen bakje...ben vol op mijn hoofd geraakt. Ik heb dus vroeger echt een klap van de molen gehad. Maar voor mijn ouders dus absoluut een reden geweest om mij in een tuigje te zetten. En zielig is het niet hoor!
hmmm ben echt niet voor die tuigjes en toestanden.mijn zoontje heeft twee handjes gekregen en als het echt druk is,eigenlijk sowieso buitenshuis;zal hij mij of papa een hand moeten geven.hoort zo vind ik.mss vinden velen dat overdreven streng maar ik ben nogal voor "discipline" pas op begrijp me niet verkeerd,ik ga er geen soldaatje van maken die commandos moet opvolgen maar ik wil dat hij luistert als ik zeg dat hij iets niet mag maar zoals eerder al gezegd,elk zijn idee hierover he
Eva wapperde ook nogal met haar armpjes en schrok daardoor vaak wakker. Echt heel zielig. Maar wij hebben stug volgehouden, ik wilde graag dat ze zich vrij kon bewegen en dus moesten we door een paar lastige weken heen. Ze heeft ook heel veel bij ons geslapen, maar ook veel in haar eigen bed, ze moest er toch ook aan wennen, aan die rondzwaaiende armen. En dat is gelukkig goed gelukt. Ik heb echt heel vaak met mijn handen in het haar gezeten en bij het cb tig keer het advies gekregen om te gaan inbakeren. Maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb en naar mijn gevoel heb geluisterd. Ik zat nog eens te denken over het tuigje, in principe hebben ze natuurlijk wel bewegingsvrijheid. Dus misschien is het niet eens zo'n slecht idee. Ik was ook altijd erg anti-speen (doordat ik genoeg kinderen in mijn omgeving zie die overdag ook continue een speen inhebben), maar Eva had een erge zuigbehoefte, dus we konden eigenlijk niet echt anders. En wat was ik blij met dan ding! (moet wel zeggen dat ik nu blij ben dat ze haar duimpje gevonden heeft Wat ik bedoel te zeggen, als Eva straks loopt, denk ik misschien wel hetzelfde over zo'n tuigje .
Ben het verder helemaal met tearke eens, zo denk ik dus ook. Maar als je zo'n kindje hebt die zich dan loswringt en er vandoor gaat... niet alles heeft met opvoeden te maken, het ene kindje heeft wat meer temperament dan de ander.
Kan me best voorstellen dat veel meiden voorkeur geven aan aanleren om bij je te blijven dan aan een tuigje. Maar TS gaat op vakantie als haar dreumes net kan lopen. Dan zou bij mij veiligheid toch voor opvoeding gaan. Eenmaal lekker thuis is alsnog wel te leren dat je dreumes bij je blijft. Of je blijft het tuigje gebruiken, net wat je wilt natuurlijk! Maar leren bij je blijven op vakantie in een land met een vreemde taal? Nee, dan maar een tuigje!
dan mag jij komen proberen om Colin een handje te laten geven ik ben ook wel iemand van de discipline, maar ik geloof niet dat kindjes van anderhalf daar al veel aandacht aan schenken. dat moeten ze allemaal nog leren, en zolang hij dat nog niet kan, moet het maar zo.
hmm ik vind het wel lastig hoor! Ik zou in eerste instantie niet staan te springen om een tuigje te kopen, maar mijn dochter kan nog niet eens goed kruipen Je wilt nu eenmaal het beste voor je kind en als jij denkt dat een tuigje een lastige periode (op dat gebied) kan overbruggen is dat prima toch. Het lijkt me toch dat je zo'n tuigje na een tijdje weer op kan bergen!
tja ook hier zijn we toch meer van het "je leert maar gewoon luisteren" maar omdat nou te doen in een vakantieland... daarbij is er gewoon en zekere periode waarin paps en mams vinden dat kindlief best kan luisteren.. maar kindlief dat nog niet helemaal begrijpt al lukt "nee" zeggen heir erg goed als je 2 seconden niet kijkt ben je toch te laat wij gaan september misschien op vakantie en dan eh.. tja dan is anne dus net een jaar ben heel benieuwd heo wij het gaat oplossen sowieso nog wat andere practische zaken als "buggy?" en "vliegtuig?" maar dat zien we dan wel
Nou meiden.. heb gisteren bij de prenatal allebei de tuigjes maar gekocht voor de zekerheid. Zowel het 'harnasje' als het wandelkoord. Ze waren helemaal niet duur dus dacht; dan neem ik ze maar allebei. Een kennis zei ook nog dat ze het tuigje gebruikte op vakantie om je baby/dreumes bij je te houden bij de ligbedjes bij het zwembad. Ze maakte dan een soort afrastering van 2 ligbedden met een kleed er tussen met speelgoed, en dan je kleintje er tussen. (dan heb je even 2 tellen rust ) In ieder geval bedankt voor al jullie reactie's, ik heb er zeker wat aan gehad! x
Ohhh... hier komen zeker wel tuigjes, en echt niet alleen voor vakanties Een nieuwsgierige actieve tweeling kan gevaarlijke situaties opleveren op bepaalde plekken als je alleen met ze weggaat. Het kan me werkelijk niet boeien of ik afkeurende blikken krijg. Liever dat dan 1 van de 2 onder de auto.
tuurlijk moet je je kindje leren om bij jou te blijven ,maar je hoeft je maar om te draaien en weg zijn ze bijv in een druk pretpark zien ze dan maar te vinden in die drukte, dan is zo'n tuigje dus wel handig en veilig.
mee eens als je even niet oplet weg is ze en nu ze kan rennen is het helemaal wat! ook loopt ze zo met een vreemde mee dus hier of de buggy of het koord als het druk is pfff moet er niet aan denken dat ik haar kwijt raak
Ik denk niet dat ik het zelf zou doen nu, een tuigje. Maar ik weet wel dat ik tot ongeveer 2,5/ 3 jaar buiten in een tuigje heb gelopen als we ergens heen moesten, ik was een rasechte wegloper Mijn moeder was mij met 1,5 jaar al zo vaak kwijt geraakt omdat ik wegliep en me ging verstoppen dat ze me een tuigje heeft aangedaan. Kan me er niets van herinneren hoor, wel kan ik me herinneren dat ik me eens verstopte onder een marktkraampje op de markt en m'n moeder maar roepen...
Hier zijn we nog niet in de situatie gekomen dat het nodig is gebleken. Tot nu toe reageert Kylian afdoende op een krachtige Nee. Maar als ik naar de bakker loop dan loop ik wel binnendoor, langs de grasvelden en niet langs de drukke weg. Mocht blijken dat dit niet meer voldoende is dan wordt er hier ook gewoon een tuigje aangeschaft, liever een tuigje dan mijn kind kwijt/onder een fietser of een auto. In amerika heb ik trouwens iets heel leuks gezien, werkt het zelfde als een tuigje maar niemand die het als zodanig herkent. Het was een rugtas van een aap (met ook een riempje voor de buik langs). Die aan had een heeeele lange staart en aan het einde daarvan zat een handvat die papa en mama dus vast konden houden. Ik heb me toen het kleplazerus gezocht in amerika maar nooit kunnen vinden Groetjes anita
als je kindje dan net kan lopen dan loopt het vast nog geen einden.. en ook niet in drukke menigte lijkt mij..waarom dan een tuigje.. ik ben persoonlijk ook niet vd tuigjes.. maar als je er goed gevoel bij hebt dan hou ik je niet tegen ben je er al uit?