Welke Bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door sas83, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sas83

sas83 Lid

25 mrt 2013
    41
    6
    8
    Hallo Allemaal!

Wij hebben besloten om een elektrische bakfiets te gaan
    kopen! Ons oog is gevallen op de Babboe curve-e
    of de babboe City-e...
    Afgelopen week ben ik naar een testdag geweest en sindsdien
    twijfel ik enorm over welke we aan gaan schaffen.
    Bij ons is de derde op komst dus de curve is het praktische kwa ruimte. Heeft een grote bak waar makkelijk iedereen in kan! Maar ik vind deze niet zo fijn fietsen... daarentegen fietst de city veel fijner maar die bak is een stuk kleiner! Dus een groot dilemma!!!!
    Zijn er hier moeders met deze bakfietsen die mij tips kunnen geven?
    Wen je vlug aan het fietsen op een drie-wieler bakfiets?
    Of zijn er moeders met de city en 3 kinderen?
    Mijn kids zijn dalijk 4, 1,5 en 0.

Alvast heel erg bedankt voor alle tips!!

Groetjes SAS

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik vond die van Babboe (2- en 3-wielers) niet fijn fietsen, en ben nu wat andere merken aan het proberen...Het verschilt echt per merk.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik vind mijn gazelle cabby echt top fietsen! Deze heb je ook in electrische variant. Het is natuurlijk alleen wanneer je de maxi cosi hebt staan nog vol als nummer 3 straks ook zit gaat jou dan bijna 5/6jarige ook zelf weer fietsen of een zitje achterop. Mijn ervaring is dat er 3 kids op het bankje kunnen bij de cabby en nog 1 goedgevulde boodschappen tas

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Praktisch gezien is een grotere bak natuurlijk veel fijner. Wij doen er hier ook de grote boodschappen mee als de oudste op school zit. Alles kan er in! Ik heb geen ervaring met andere merken en ook niet met elektrisch. Een 3-wieler is even wennen ja, maar dat ben je zo. Ook als er bv vriendinnetjes van school willen spelen, heb ik altijd 2 plekjes over voor als het nodig is. Ik zou in ieder geval niet meer anders willen, ja misschien nog eens elektrisch. Maar voor hier binnen het dorp is de onze prima.

5. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Wij hadden een Babboe Big voor onze drie kinderen. Ik moest er ook wel even aan wennen en vond het eerst best wel eng. Uiteindelijk ging het hartstikke goed en vond ik juist de drie wielen een uitkomst. Lekker stabiel en je kunt idd nog extra kinderen meenemen. Wij hadden geen elektrische dus ik trapte mijzelf wel altijd een breuk.
    Overigens hoor ik wel vaak dat de tweewieler veel fijner fietst.

6. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Mag ik er op inhaken, wij willen ook een bakfiets alleen zitten wij met de breedte van de poortdeur. Een tweewieler vind ik persoonlijk niet prettig, weten jullie driewielers die redelijk smal zijn?

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

In mijn omgeving zijn er veel die een babboe hebben maar heel veel problemen met de accu die steeds kapot gaat.
    Veel succes in die wereld van bakfietsen want wat zit daar ook veel keuze in!

Deel Deze Pagina