Tuin afschermen voor kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara123, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Volgend jaar rond deze tijd krijgen wij als alles goed gaat een Britse korthaar kitten. Het is niet de bedoeling dat ze naar buiten gaat, maar wij hebben een tuin aangrenzend aan de woonkamer. Zomers hebben wij de achterdeur altijd open staan. Wij zijn alvast aan het kijken naar oplossingen om de tuin af te schermen zodat de poes straks wel eventueel naar buiten maar niet uit de tuin kan.

Wie heeft dit ook in de tuin? We hebben rondom schuttingen geplaatst, de tuin is in principe dicht maar een kat klimt daar natuurlijk zo overheen.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant

Geen tips, maar vind je nu al een heldin! Mooi streven, zullen je buren blij mee zijn.

Katten.leer je uit de box te blijven door er ballonnen in t doen, dus misschien zoiets tijrelijk op je schutting?

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    speciaal schrikdraadapparaatje voor katten kopen. draadje bovenop de schutting, aangesloten op apparaatje en klaar.
    die dingen zijn rond de 40 euro.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Niet zo mooi maar vriendin van mij had het echt goed voor elkaar!
    Gaas op de hele schutting een flink stuk naar binnen gebogen. Het lukte haar kat niet daaruit te klimmen.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    De schutting aan de bovenkant schuin naar binnen laten lopen.
    Zelf geen ervaring mee, dit is een plaatje van internet.

Bijgevoegde bestanden:

6. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Wij hebben voor onze dove kat een kattenren aan het huis gebouwd. Met een deur naar de rest van de tuin. vanaf de buitenkant lijkt het een beetje op een houten veranda. Al vroeg er laatst een van de kinderen uit de buurt of we daar papegaaien in hadden haha

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.699
    3.145
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een ren in de tuin. Groot genoeg dat wij er ook bij kunnen zitten (was geen andere plek dan meteen aan t huis).
    Wij hebben er geen moeite mee maar sommige mensen vinden dat opgesloten zitten ;)
    Stroomdraad zou ik niet doen. Dat omgebogen gaas is prima :) echter ben ik een controlfreak daarom een 100% dichte ren.

8. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb een hele tijd geleden 'catrol' in gedachten gehad
    2 rollen bamboe die boven de schutting zoals het eerder voorgestelde gaas hangen, de rollen bewegen bij aanraking, dus de kat krijgt geen grip om eroverheen te gaan
    Uiteindelijk houd ik ze voornamelijk binnen en mogen ze alleen met mij in de tuin, net zo handig

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij willen dat ook in een volgend huis (of nouja ik)

Het word of zoals op dat hekwerk al vraag ik me af of ze daar uiteindelijk niet over heen komen.

Of het word een ren. En ik denk een ren. Speciaal voor de poezen en ook niet iets waar wij door heen moeten lopen.

Wellicht voor jullie beter om dat met die schutting te doen. En ook omdat je deur altijd open zal staan..

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Dit hebben mijn schoonouders ook (wonen aan een drukke weg), kat loopt nooit weg.

11. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Dit heb ik ook op internet gezien inderdaad. In vraag me af of het in de praktijk echt werkt. Onze vorige kat zou daar wel overheen zijn gekomen, desnoods met een omweg :D
    Ik zou zo bang zijn dat ze op die rol springen en aan de andere kant van de schutting terecht komen.

12. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Haha papegaaien :D
    Een ren is denk ik geen optie, onze tuin is al zo klein. Er past net aan een tuinbankje een eettafel in.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Op fb is een pagina met afgeschermde tuinebln, staan heeeeel veel goede tips op!

14. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze tuin is ook afgezet met steunen en gaas, het laatste stukje hebben we met kippengaas dat naar binnen 'valt', als er dan eentje gaat klimmen dan kunnen ze er niet uit. Het werkt hier perfect voor zeven katten waarvan er eentje een echte houdini is, maar zelfs hij kan er niet uit.

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Wij hebben de tuin afgeschermd zoals het plaatje op de 1e pagina. Zal vanavond even een foto maken. Ideaal, katten zijn tegenwoordig elke dag buiten in de tuin. Ze kunnen als ze willen er via de zijkant uit - zo gaat de kat vd buurvrouw er wel eens uit als die de tuin in komt via het dak- maar onze katten weten dat niet en doen ook niet echt een poging.

16. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Een van onze katten zit vaak bij de buren en klimt tussen de latten door om op onze oprit te komen. Dus het hangt van de schutting af of alleen iets erbovenop voldoende is.

Deel Deze Pagina