Je moet wel bedenken dat katten bijna overal doorheen komen. Als hun hoofdje past, past de rest van hun lijf ook, dit omdat hun sleutelbeen niet vast zit aan de andere botten.
De heg is het lastigste om af te zetten, dat hebben we hier ook. Wij hebben tuingaas voor de heg gezet (eerst de heg helemaal kort gesnoeid, want die was zwaar verwaarloosd). Nu groeit de heg erdoorheen en valt het groene gaas bijna niet meer op. Bij de schutting kun je schrikdraad spannen, of een stuk gaas naar binnen spannen. Hier houdt dat de ontsnappings monsters binnen. Maar we hebben echt alle kiertjes moeten dichten. Wij hebben siamees en Oosterse Kortharen en die glippen echt overal doorheen. Een van onze OK's maakt boven de hor los. En dan gaat hij door het raam via het dak naar buiten. Bij ons is gelukkig wel alles gecastreerd, dus het is niet zo heel erg als er een ontsnapt. Maar ik wordt er wel eens moe van. Dochterlief laat namelijk nog wel eens de slaapkamerdeuren open staan.
Mijn buren hebben ook twee Main Coons. Toen ze ze kregen is ook gelijk de hele tuin afgeschermd. Nu hebben wij redelijk grote tuinen (10 x 25 meter) dus dat kostte hun een flinke duit. Maar eerlijk gezegd vind ik het er niet uitzien. Ze hebben zwart gecoate metalen hekken geplaatst en daarboven zo'n schuin stuk met gaas. Het lijkt de Bijlmer Bajes wel! Vreselijk! Wij hadden zo'n mooie groene erfscheiding met struiken en bomen en die moesten er allemaal uit. En nu zitten we alle dagen tegen dat hekwerk aan te kijken:x Heb er al kokosmatten tegenaan gemaakt aan onze kant, en daar waren ze niet blij mee. Tja, boeiend! Ik ben niet blij met die gevangenis-look! Dus nu aan onze kant maar bomen en struiken planten, maar dat duurt jaren voordat het weer zo mooi is.
Wij hebben de hele tuin afgezet met een net, maar onze tuin is wel een stukje kleiner, ik denk dat ik bij jullie zou kiezen voor het afzetten van een gedeelte van de tuin (ook ivm de trampoline, dat gaat niet zo lekker met een net erboven ) ons net komt van nettenlijn, was niet zo heel duur.
Mja het is wel een kat... Ik zou dan eerder voor een fikse ren gaan... Waar ze evt zelf ook in/uit kunnen via een luikje. Zeker als je een Cattery wil beginnen lijkt een bench me toch niet zo heel practisch Met 1 kat is het nog 1 ding maar een Cattery blijft meestal niet bij 1 kat
Wij hebben voor onze 4 katten op de schutting kattengaas gespannen. Di. is afdoende om onze 2 htk en raggdolls in de tuin houden en andere katten uit de tuin te houden. Ideaal. De achterdeur staat gewoon open en en onze katten lopen in en uit.
Wij hebben ook een Maine Coon. Hebben haar de eerstepaar keer aan een lijn gehad, die aan een pin in de grond vast zat. Dit was geen optie. Kat draaide overal om toe, moest steeds kijken of ze zich niet ophing. Toen hebben we op marktplaats gekeken, daar vonden we een adres van een man die rvs hekken maakte. We hebben hier 2 delen van gehaald. Een voorkant van ongeveer 3 meter breed en een zijkant van een meter breed, deze tegen een schutting aangezet en een plaat van "plastick" als dakje zodat ze ook droog zit als het regent. In totaal iets van 150 euro gekost.
is ook! heb je helemaal gelijk in. Maar ts gaf aan dat ze de financiële middelen nu niet heeft voor een grote ren. vandaar dat voorstel. ik heb heb zelf 2 katten maar die hebben ook wel eens in de grote bench gezeten. voorbeeldje waar de husky in ligt daar hebben jut en jut ook in gezeten.bij de oppas https://www.hondenpage.com/foto/foto/249656.jpg
Kat aan de tuig, tuig aan een waslijn o.i.d. van voor naar achter in de tuin. Redelijk wat vrijheid, niet al te duur. Persoonlijk zou ik gaan slaren voor een mooie grote ren.
Tuigje heb ik gehad, maar kat is met tuig en al over de schutting gegaan en heeft zich bij de buren om twee boompjes vastgedraaid. Was binnen aan t bellen toen me opviel dat t lijntje over de schutting ging. Gelukkig alles goed gegaan. Het is een Noorse Boskat, dus wou m niet los. Nu hebben we nog een kat die wel los mag. Achter ons huis is t lekker vrij. Na t schuttingincidentje heb ik de Noor ook losgelaten. Nu heb ik wel t geluk dat ze vrijwel altijd bij t huis blijven. En zeg ook tegen de buren dat als ze last van ze hebben ze het moeten zeggen.
Daar zit op zich wel wat in en het past natuurlijk prima. Maar een ren maken van hout+gaas kan ook niet heel duur zijn toch? Deurtje en scharnieren erbij... Het is even goed meten maar verder niet heel moeilijk. (Rn de meeste bouwmarkten zagen balken op maar als je het vraagt dus je hoeft ook geen complete gereedschapskist aam te schaffen. )
Nee een tuigje ben ik ook bang voor ophangen inderdaad dat heeft mijn voorkeur niet. Heb een beetje rondgekeken en een ren kan inderdaad voor een niet al te dure prijs opgezet worden, kan daar een start mee maken en later eventueel nog uitbreiden. Ik vind zo'n net ook niet echt mooi om te zien eerlijk gezegd maar een vrije in en uitloop is wel het fijnst voor iedereen (kids en poezen) maar ja kan niet alles hebben Ik ga rondsnuffelen voor een ren! Thanks all.