Ik zorg voor de dieren van de buren tijdens hun vakantie. Nou ik zorg niet echt goed voor ze Ik heb drie parkieten uit de buitenkooi laten ontsnappen. Ik weet niet precies wat voor vogels het zijn. Het zijn een soort parkieten. Ik heb op internet gekeken wat nieuwe zouden kunnen kosten(aan de hand van plaatjes heb ik gekeken welk soort het zou kunnen zijn). Zo te zien komen ze op ongeveer 40 euro per stuk uit Zou ik dit op mijn WA verzekering kunnen verhalen? Ik heb echt geen idee en het kantoor is vandaag natuurlijk gesloten. Wie weet dit?
Ik denk het wel, het is immers 'schade' door jou veroorzaakt... Kijk anders even in je voorwaarden hoe het zit met dieren! Ik zou trouwens eerst proberen of je de vogels niet weer kunt vangen, soms komen ze terug als ze honger krijgen!
en dan ook maar hopen dat ze niet al te veel emotionele binding hebben ,met de vogels , heb je het hun al kunnne vertellen?
Ik heb ze gelijk gebeld. Ze waren niet emotioneel gehecht aan de vogels(gelukkig). De buurvrouw reageerde nuchter. Ze zei dat het hun ook had kunnen gebeuren. Maar toch voel ik mij super lullig. Ik heb in de voorwaarden van mijn WA gekeken maar daar staat vrij algemene regels/gevallen in. Dit specifieke voorbeeld heb ik niet kunnen vinden.
Het gaat niet om de zaak, maar om de toedracht voor de verzekeringsmaatschappij. Je zult de toedracht wat uitgebreider moeten omschrijven.. met hoe de vogels uit de kooi konden ontsnappen. Dát doet er toe voor de schadebehandelaar.
wat voorn vogels zijn het? (plaatje) meestal zijn ze niet heel duur maar dan moet je de mensen weten die ze fokken verder ja het gaat om de toe dracht heb je de kooi open laten staan of niet goed af gesloten?
Even bellen met je verzekeraar. In sommige gevallen dekken ze de schade niet. Ik zou ook even met de buren overleggen of ze nieuwe vogels weer willen hebben