Hadden jullie met het gebruik van antidepressiva nog wel terugvallen? Of ging het na een week of 2 blijvend de goede kant op? Ik merk nu dat ik na 4 maanden slikken toch weer een terugval heb. Wel is het zo dat ik 4 weken geleden iets opgehoogd ben. Hoop op wat reacties.
Ad is geen wonder middel. Meid ik weet niet wat ik moet zeggen dan probeer te onderzoeken waarom je een terug van hebt. Ga kijken of je daar in een link kan ontdekken. Misschien weet je zelf wel wat een oorzaak zou kunnen zijn. Hier is het nog steeds zo dat ik mij zelf niet voorbij moet en mag lopen. Hoe graag ik ook dingen anders wil. Als het niet kan kan het niet. bij mij was het deze maand mijn neefje wat ik op gevangen hebt. Wat voor extra stress zorgde niet hij maar de problemen er om heen die het maakte dat mijn lijntje weer aan het breken is. En ik slik al 2 jaar ad. zonder je gedrag te bekijken in je problemen. Kan je terug vallen blijven houden. Hoe rot hoe vervelend ook. Hoe voel je je voor een slechter moment wat deed je wat deed je niet. Wat spookt er rond in je hoofd? Krijg je niet genoeg rust? Ga je later naar bed sta je later op. Als ik structuur problemen ga krijgen weet ik hoe ver het is. Dan betekend het dat ik op de rem moet trappen. Wie weet kan je proberen te onderzoeken wat er bij jou gebeurt? Succes verder er mee.
Ik ben al zoveel aan het proberen. Het lijkt wel of ik nu ga berusten in negativiteit. En nare gedachtes (angststoornis).. En dat wil ik natuurlijk niet. Pff... wat kan er gebeurd zijn de laatste weken. Huis sausen, feestdagen en verjaardagen? Maar als ik dat al niet eens kan, wat dan nog wel. Ik vind het zo moeilijk soms. Dacht dat antidepressiva het wel minder heftig zou maken, maar zit nu wel weer even in een flinke terugval hoor.
Ben je ook in therapie? Want alleen medicatie is meestal niet voldoende. Hier nog volop aan het recht krabbelen dus nog regelmatig terugvallen. Maar hoort er wel een beetje bij denk ik. Sterkte ermee! Is echt een rotziekte he!
Op het moment volg ik mindfulness.. Daarna misschien weer verder bij de psycholoog. Maar alles helpt maar even lijkt t! Pff..soms wordt je er idd niet goed van.
Snap je. Misschien toch te veel achter elkaar. Geen rust moment je voor je zelf gehad? Je hoeft niet alles te laten zeker niet en soms is het juist beter om wat dingen te ondernemen. maar pak ook je rust of zoek een afleiding. Pak een goed boek of een doodsaai tijdschrift of ga kleuren. Kijk of je een hobby kan op bouwen thuis. Als de kinderen in bed liggen echt jou tijd pakken. Geen was of andere dingen. Dit zijn voorbeelden he! We moeten niet kijken naar wat we niet meer maar naar wat we wel kunnen en het mooier verspreiden. Wat jij mankeert is een ziekte. De ene ziekte duurt twee weken de andere jaren of zelfs je hele leven. Paniek angst ja ze zijn er, Het erkennen werkt ook al helpend je voelt het aan komen. En kijk of je gerust stellende gedachten kan op roepen. Hier helpt het om wat ontspannends te gaan doen. Doe ik het niet kom ik in een spiraal terecht. En toch nu ik dit besef weet ik ook wanneer ik gas terug moet nemen. En accepteren dat je niet meer de vrouw bent van daar voor maar de vrouw bent van nu. Wat praat ik weer nuchter. Weet zo voelt het niet. Maar ik probeer wel zo te denken. Dag in dag uit anders denken op de grens blijven van rustig blijven niet toe geven aan moeheid boosheid verdriet en mijn weg er in proberen te vinden. Je komt er wel. tijd is iets wat tijd kost neem de tijd en accepteer wat je bent en hoe je bent.
Ik zou zeker een goede psycholoog zoeken. Dat helpt zo goed om tegen de negatieve gedachten in te gaan. De psych kan alles even terug duidelijk en in perspectief krijgen vind ik. Want je ait vaak zo gevangen ik je gedachten... En onthou dat de genezing een lang en traag proces kan zijn. Voor mij zijn die gesprekken met de psychiater (doet ook echt gesprekstherapie) goud waard!
Zeker kan je je slecht voelen met ad. Het haalt de scherpe kantjes er af maar laat niet al je gevoel verdwijnen. Gelukkig ook maar anders zou je je ook niet meer blij kunnen voelen. Ad helpt wel maar idd het liefst icm therapie. Soms is het zoeken naar de juiste therapie/therapeut. En geef het de tijd. Ik ben na drie jaar therapie van mijn angst en paniekstoornis af. Maar dat ging met veel ups en downs tijdens dat proces.
Als ik dit zo lees twijfel ik nog meer of ik aan de antidepressiva wil... Ik wil geen jaren/maanden aan de antidepressiva.
Ook met ad kan je en terugval krijgen. Je schrijft dat je dosis Nog niet zo lang geleden is veranderd, het kan zijn dat je dat Nog niet op bent ingesteld dit kan 2 Tot 6 weken duren. Kan ik zijn dat deze ad zijn wel niet meer goed doet en je andere nodig hebt. Het kan verschillende redenen hebben. Het beste kan je even contact opnemen met je ha, of Nog beter met een psychiater. Sterkte meid
Het hoeft geen jaren te zijn he. En ik denk voor mij zelf dat ik zonder de ad er langer over had gedaan dan nu met. Wat nodig is..
Tja de psychiater zei dat ik toch zeker een 9 maanden aan de ad zou zitten.. 3maanden vanwege de depressie ongeveer en dan moet je ze zeker 6 maanden door slikken ivm terug vallen
Maar waarom schrijft hij het voor? Kan je het zonder redden? Als het niet per se nodig is zou ik het zeker niet doen, het is niet iets om licht mee om te gaan. Maar als je het wel nodig hebt dan zou ik er zeker voor gaan want het kan ook echt heel goed helpen. Zou je het alleen niet willen omdat je er dan lang aan zit of houdt iets anders je tegen?
Ik werk in de zorg en zie wat het met sommige mensen doet. Veel mensen stompen helemaal af en worden totaal gevoelloos. De afspraak is nu dat ik het voorlopig zonder ga doen en als het me te zwaar word ik medicatie krijg. Ze wil me er aan hebben omdat ik steeds somberder word... En het nog wel even gaat duren voordat ik dat diepe dal uit ben.
Ad zonder goede therapie is niets, in mijn ogen. Ik heb ook wel in het begin terugvallen gehad, maar eenmaal de goede dosis gevonden en wat meer rust in mijn leven én therapie, kan ik nu zeggen dat ik na mijn zwangerschap zeggen dat ik ga afbouwen.
Ad is toch vrijwel altijd iets voor de lange termijn? Voordat je eenmaal de effecten merkt en stabiliseert...
Bedankt voor jullie reacties. Merk idd dat ik wel afgevlakter ben. Maar de angst komt er nog wel doorheen. Waarschijnlijk zal ik het gewoon WEER de tijd moeten geven. De vorige depressie / angst / paniekperiode heeft ook zeker een jaar geduurd met ups en downs. Had gehoopt dat het nu sneller ging, maar helaas! De terugvallen duren hier ook gemiddeld een week of 2, en dat duurt dan ZOOOOOO lang. Misschien ben ik nu wel te hoog ingesteld, kan ook nergens meer van genieten. Maar wacht het denk ik nog maar even af.
Ik gebruik het niet maar wel ervaring vanuit mijn werk. Het is vaak zoeken naar welke AD het beste bij je past. Dus het kan heel goed dat je een terugval krijgt. Of door de hoeveelheid of het soort AD. Zou het met je behandelend arts bespreken. Succes!