Tuin inspiratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.360
    1.743
    113
    Mijn zoon van 11 is nog steeds gek van trampolines
     
  2. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Hoe groot is je appelboom? Hier blijft hij namelijk staan. Zo leuk met kinderen zelf plukken en er wat mee doen.

    Ook vind ik een klein moestuintje met kids erg leuk. Niet alles komt uit de winkel.....
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.334
    113
    Vrouw
    Wij vinden dat ook geweldig.
    Wij hebben een stuk moestuin van 6m op 9m en zo zelf uw groenten en fruit plukken en oogsten is gewoon leuk.
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.736
    734
    113
    We hebben ook een hele grote tuin en zijn erg zoekende naar wat we er mee willen. Bomen in de tuin zijn toch wel erg fijn. We hebben een walnotenboom, perenboom en een kersenboom. We vinden het leuk dat de kinderen kunnen zien hoe het gaat met het eten wat aan de bomen groeit. Wel moeten we ze ‘kort’ houden. Misschien dat het lukt om de appelboom korter te maken en zo te ‘redden’. We hebben verschillende dennen in de tuin staan waar de meiden graag hutten in bouwen en de oudste klimt er graag in. De jongste probeert het maar lukt nog niet zo heel goed. Het spelen met en in de bomen vinden ze echt heel leuk.
    Ook hebben we een trampoline waar kinderen, jongens en meisjes, van alle leeftijden dankbaar gebruik van maken. Deze is niet ingegraven zodat we hem kunnen verzetten. Dan hebben we nog een duikelrek, maar dat is misschien minder geschikt voor jongens.
    We hebben een soort moestuin, frambozen, aalbessen, munt. Maar deze is niet erg netjes.
    We wonen sinds april 2019 in dit huis dus het is nog een beetje zoeken wat we precies met de tuin willen. Er ligt heel veel gras. Hier hebben we een zitmaaier voor aangeschaft, echt ideaal.
    Wij willen heel graag een buitenkeuken en op verschillende plaatsen in de tuin een dorpels creëren. Hoe we dat gaan doen weten we ook nog niet.

    Een zwembad vinden we een beetje eng met jonge kinderen. De oudste heeft 6 zwemdiploma’s dus zij kan zich in de zomer wel redden in het water. De jongste zou niet alleen buiten mogen spelen als we een zwembad hadden.

    Bloemen plukken, modder maker, hutten bouwen, met de stepjes en fietsen door de tuin gaan, de trampoline, etc zijn de dingen die ze hier echt heel veel gebruiken / leuk vinden in de tuin. Met Sinterklaas hebben ze nog een ninja line gekregen. Deze wordt in het voorjaar opgehangen en dat zal vast ook een groot succes worden (ook voor de jongste).
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    De boom is echt mega en die gaat mijn man er echt niet zelf uithalen, daar is de boom te groot voor bovendien, ik vind dat ook niet zo verantwoord. Zelf dingen maken, gras leggen etc oké, maar een hele boom zelf kappen, oef nee.

    En iemand vroeg of we tuinieren leuk vinden. Euhh, nee! :p kijk, gras maaien en af en toe wat er uit plukken prima. Maar het moet niet zo zijn dat we hele weekenden aan het tuinieren zijn haha!
     
  6. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik snap je reactie en bedankt voor je waarschuwing. We hebben gelukkig geen ondoordachte dingen gedaan. Ik denk dat in ons geval de kans groter is dat mijn man een ander ongeval krijgt in en om het huis, dan bij het kappen van een boom. We doen dingen nooit zomaar. En een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. Zo heb ik echt doodsangsten uitgestaan toen ze gingen dakdekken. Maar goed... je moet het ergens leren.
    Overigens zijn we inmiddels ook klaar met kappen, en het snoeien laten we doen. Want mijn man heeft de vorige keer mijn mooie boom verpest met zijn Bob de tuinman acties.
    Uiteraard zetten wij geen levens op het spel voor een paar centen, dat is ook niet de reden of achterliggende gedachte. Mijn man doet graag alles zelf (uit de hand gelopen hobby om alles zelf te kunnen ofzo). En ja... met de bijbehorende risico’s van de bouw etc.
    Goed nadenken bij alles wat je doet mbt gereedschap etc. is sowieso verstandig lijkt me.
     
    Koektrommel vindt dit leuk.
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Bomen geven wel diepte aan je tuin, natuurlijke schaduw en een betere klimaat (in je tuin dan). Ik zou toch overwegen een of enkele bomen terug te plaatsen. Wij hebben een Walnoot, een Appelboom(pje) een perzik, een pruim en een esdoornachtige.

    Verder achter ons huis gras, een trampoline, een schommel met glijbaan speeltoestel. En grote zitkuil waar de loungeset staat en een stukje moestuin.

    Naast ons huis een struikachtig stuk met met grote verschillende Hortensia's, een grote Rodondendron, en een Sering.

    Wij zijn ook geen tuinierders maar dit is allemaal vrij onderhoudsvriendelijk op wat snoeien na. Onze tuin is dan ook niet megagroot, dat scheelt waarschijnlijk ook. Paar honderd m2.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij hebben een leuke tuin 150m2 op het zuiden. Daarin staat een groot speeltoestel, moestuin aan de muur, zandbak met krijtbord en modderkeuken. Dit jaar komt er een trampoline bij en en dan is de helft vd Tuin voor mn dochtertje. De andere kant heeft een flink stuk gras, plantenborder, appelboom en groot terras met veranda naast de tuindeuren van het huis.

    Mn man is nu bezig nog een tuinhuisje te plaatsen voor de grasmaaier en speelgoed.

    En we hebben nog konijnen met een flink hok + ren.

    Vol maar nog veel ruimte over.
     
  9. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    @Maartt Ik wou gewoon dat mensen naar aanleiding van jouw post niet dachten: "oooh, als je wat handig bent kan je dat zelf." Want zo kwam het op mij over.
     
  10. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee. Wat handig is inderdaad geen goed idee. Heel handig en doordacht is beter.
     
  11. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb dus zo’n man die daar echt niet naar luistert. Hoe vaak ik wel niet heb geroepen dat ga je niet zelf doen! Heb het opgegeven.
    We hebben wel een goede levensverzekering op hem afgesloten, dat dan weer wel
    Nou is het gelukkig geen roekeloze kerel.

    Handig hè.. grote tuin en geen tuinman/vrouw zijn. Ik zou ik jullie geval echt kiezen voor zo min mogelijk borders of snoeiplanten etc..
    wij hebben ook geen mega borders, maar ik kan daar echt heel druk mee zijn
    Daarom gaan we ze hier nog smaller maken.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    As we speak is mijn man nu weer in de tuin bezig. Onkruid komt ook telkens weer terug. Komende vrijdag laat ik de glazenwasser komen, laat ik gelijk de overkapping mee wassen. Hebben we nog nooit gedaan en ben wel van plan dat jaarlijks te laten doen (echt niet elke keer want dat vind ik te prijzig). We kochten dit huis in januari en hebben hem nog nooit schoon laten maken.
     

Deel Deze Pagina