Schoonmaakhulp

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottie987, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    537
    347
    63
    Vrouw
    Mijn man heeft het al jaren over een schoonmaakhulp, maar dit heb ik altijd afgehouden. Vind het een beetje een gek idee dat een ‘vreemde’ mijn huis schoon maakt. Ondertussen ben ik net weer 28 uur gaan werken na de geboorte van de 2e en merk dat het huishouden er soms bij in schiet, dus wil een schoonmaakhulp overwegen.

    Maar nu vraag ik mij het volgende af:
    - Hoe vind je iemand?
    - Hoe vaak laat je deze persoon komen en hoeveel uur?
    - Welke taken laat je doen?
    - Hoeveel betaal je?

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen....
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.757
    25.832
    113
    Vrouw
    Via Facebook heb ik een vriendin van bekende gevonden.
    Ze komt 3 uur per week
    Ene week badkamer en slaapkamers poetsen. En de wc's
    Andere week de keuken en woonkamer. En de wc's.
    Ze krijgt 15 euro per uur.

    Zij doet het echte poetswerk. Opruimen doe ik altijd zelf vooraf.

    Soms ben ik er zelf bij. Dan gaan we samen aan de slag met bijv uitruimen en uitsoppen keukenkastjes oid
     
  3. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik doe dat zelf. Het verschilt voor welke taken je iemand wil hebben. Ik doe 3 uur per keer per adres.
    En de dingen die ik doe zijn: badkamer, toiletten, keuken (niet in de kastjes), afnemen, stofzuigen en dweilen.
    opruimen doe ik niet. Bedden opmaken of verschonen ook niet. Ik zet wel als ik bijv de tafel afneem dingen netjes maar ik ga geen vaatwasser in en uitruimen.
     
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Hier 2 uur per week. Beneden zuigen, stoffen en dweilen de badkamer en de wc elke week. En dan afhankelijk van hoeveel tijd er over is ramen zemen/kinderkamers zuigen en dweilen/keukenkastjes afnemen/alle deuren en deurkrukken afnemen.(Dit laatste rijtje gebeurd dus elke week deels)
    Ik betaal 12.50 per uur.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik had er 1 voor dochter werd geboren. Achteraf had ik er meer stress van dan baat. Ze kwam elke vrijdag 4 uur en deed dan de grote dingen zoals meubels van de kant, badkamer grondig en keuken grondig, soms ramen binnen lappen. Ik hielp zelf dan ook mee. Ik was alleen daardoor elke donderdag de hele dag al aan het schoonmaken, bedden verschonen, strijken, alles afstoffen en dweilen zodat voor haar alleen het grote werk over bleef. Nu ik het zelf doe en verdeel over 5 dagen heb ik veel meer rust. Maar ik werk niet, ook niet toen zij nog kwam, dus dat is moeilijk te vergelijken. Ik betaalde haar toen €50 per keer. Soms was ze iets korter dan 4 uur bezig en soms wat langer. In die 4 uur dronken we ook altijd samen een kopje thee met een gebakje erbij. Ik heb haar gevonden doordat ze ook bij mijn zus schoonmaakt en bij mijn nicht strijkt elke week.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.565
    15.058
    113
    Nabij Utrecht
    Hier komt ze elke donderdag.
    Ze doet alles stofzuigen en dweilen incl slaapkamers.
    Alle kamers opruimen (in zoverre het nodig is, want ik ruim vaak zelf alles op)
    Wast/droogt/vouwt alle was weg wat er ligt.
    Doet de badkamer en wc grondig.
    1x per 2 weken doet ze alle bedden verschonen.
    Soms als ze snel klaar is, zeemt ze ook de ramen.
    Daarnaast "past" ze tegelijk ook op mijn 2 jongste kids (9 en 3 jr).

    Ze is er vanaf 13 totdat ik thuis kom rond 16.45 uur.

    Ik betaal haar 30,- voor alles incl oppas. Ze wil niet meer hebben :confused:.
    Dus zo nu en dan koop ik wat extra voor haar :thumup:;).

    Oja.. ze is al ruim 10 jaar ook de gastouder van mijn kids voor 3-4 dagen per week ;);)
     
  7. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ik doe het zelf en wat ik hier zo lees doe ik best veel voor die 12.50 per uur.
    Ik werk ook 3 uur per adres.
    Begin met schoonmaakspul in de wc beneden(afhankelijk welk adres wat erin moet 1 wc eend de ander gloor) dan kan dat intrekken.

    Dan naar boven, stofzuigen en afnemen kozijnen ed (nat en daarna droog)
    Bedden opmaken, beddengoed ligt al klaar. 2 verdiepingen.
    Dan de badkamer afnemen (nat en met droge doek erachter aan ivm strepen)
    Doekje over de bovenkanten deuren en deuren zelf. eens per twee weken ook de plinten.
    Dan dweilen.

    Dan naar beneden en daar dus ook weer eerst stofzuigen bank van de muur om de week, alles nat en droog afnemen.
    (vensterbanken en tafeltjes ed)
    Dan de keuken, alle deurtjes van buiten (binnenin de kastjes doe ik niet en opruimen, vaatwasser ook niet)
    Wc inclusief de tegels aan de muur, bijkeuken muren ed.
    Plinten worden ook meegenomen en dan dweilen.

    Als er tijd over is en dat is altijd wel iets, ramen van de tuindeuren of de voorste ramen.

    Nou zijn het hele nette mensen de adressen die ik heb, dus dat werkt wel makkelijker. Als het huis vol staat met prullaria en meubels dan zou het weer anders zijn denk ik zo.
    Maar dit zijn gewoon gezinnen met full-time werkende ouders zonder teveel losse troep.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.804
    32.708
    113
    Wow wat een verschil. Wij hadden ook iemand die 3 uur per week kwam. Het enige wat ze "moest" doen was de badkamer +wc en de slaapkamers afnemen en stofzuigen. Elke week zat te te zuchten dat ze tijd te kort had. Ik doe het zelf ook makkelijk in 1,5 uur en het is een heel kleine bovenverdieping. Was daar wel snel klaar mee dus.
     
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.656
    113
    Hier komt ze 2 uur per week en betalen we haar 25 euro,
    Ze doet wc beneden + badkamer.
    Alle etages stofzuigen en dweilen.
    Alles is hier altijd opgeruimd en aan kant dus ze kan zo door
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Iedere donderdag komt Marlies mij 3 uur helpen. Ze doet de badkamer, boven stoffen/stofzuigen/dweilen en het toilet beneden. Dan zijn haar 3 uur ver om, ergens tussendoor drinken we een kopje koffie en kletsen we. Ze doet nog snel beneden de plinten en ze is weer weg. Is de snelste? Nee XD Maar ze maakt het brandschoon! Ze is kei lief en vraagt maar 37,50 voor die 3 uurtjes.

    Alles is hier altijd al enorm opgeruimd, de bedden verschoon ik zelf, de zooi is niet bestaand....dus ik denk dat ze ook wel graag hier werkt :)

    Ik ga liever koffie drinken op het dorp of keutelen met de kids, dan dat ik poets. Ik poets al genoeg XD
     
  11. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hier komt ze 3 uurtjes per week, we betalen € 40,-.

    - trappen afdoen
    - badkamer
    - bovenverdiepingen stofzuigen
    - toilet
    - beneden stofzuigen/ dweilen
    En dan wisselende dingen als ze tijd over heeft (keukenkastjes afdoen, ramen zenen enz.)

    Het is het voor mij echt waard, op mijn vrije dagen heb ik dan ook tijd om met de jongste wat leuks te doen :thumup:
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zoek iemand in Zaandam! Toevallig iemand hier die in die regio werkt? Of kent?
    Een pbtje dan graag!
     
  13. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Mijn bestie kwam eerst schoonmaken. Maar nu komt haar vrouw schoonmaken. Ze kwam eerst 4 uurtjes per week. Maar nu 2 uurtjes per week. Ze krijgt per maand betaald en krijgt 13,50 per week. Ik hoef niks te zeggen want ze doet alles in huis. Behalve wassen en drogen. :)
     
  14. Melief

    Melief Niet meer actief

    Hier om de week 3 uur, ze doet dan;
    Boven en beneden stoffen en nat afnemen (niet alle randjes van deuren en op kasten enzo maar Tafels, vensterbanken ed) boven en beneden stofzuigen en dweilen, trap nat afnemen. Badkamer, keuken en toilet beneden schoonmaken. En nog wat strijk, halve mand denk ik. Volgens mij doet ze best veel al hebben we geen mega huis (96m2) we betalen €40 per keer.
     
  15. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Zo hey, dat is niet best.
    Als ik zo zou schoonmaken zou ik mezelf schamen eerlijk gezegd.

    1 van mijn werkhuizen is nu tijdelijk gestopt ivm verhuizing, maar er is al gevraagd of ik wel terug wil komen, zodra ze gesetteld zijn.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.397
    4.808
    113
    Vrouw
    oh wauw! Dat is wel super lief en fijn!!
     
  17. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.359
    113
    Hier om de week 4 uur, vooraf zorgen we dat de boel is opgeruimd. Bedden verschonen en wasgoed doe ik zelf.

    Naast de standaard dingen worden er elke keer weer andere zaken opgepakt, keertje buiten ramen lappen, bijkeuken uitsoppen, luxaflex jaloezieën schoonmaken, etc.
    De andere week hoef ik het zelf alleen maar een beetje bij te houden. Ik vind het ideaal! Extra klusjes kom ik zelf vaak niet aan toe en onze hulp 'ziet het werk liggen', dat scheelt enorm!
     
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Jammer! Ik zoek ook een adres maar dan ergens in rdam. Gewoon voor erbij. Als iemand nog hulp zoekt in rdam, pb mag!
     

Deel Deze Pagina