Sport badpak kleine cup

Discussie in 'De lounge' gestart door Annalise74, 30 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dag dames,

Overal lees ik verhalen van dames met een grote cup die geen passend bakpak of bikini kunnen vinden. De markt heeft hier wel op in gespeeld en ik vind dus steeds websites voor grote cupmaten.

Maar hier het tegenovergestelde probleem. Ik zoek een sportbadpak met een kleine cup.

De problemen waar ik tegenaan loop zijn:

- Ik heb een kleine cup (A) dus in een badpak zie ik er al snel uit als een jongetje. Er blijft dus helemaal niets over. Ik zou dus graag iets van een "padded" cup willen.

- Ik heb maat 40 over het algemeen. Kleinere maat krijg ik de bandjes niet over mijn schouders, die zijn te kort. Ik ben 1.71m. Maat 40 heeft vaak een B of C "padded" cup, en dat ziet er dan gedeukt uit omdat het "leeg" is.

- Als ik toch een bakpak zonder "padded" cup neem zitten er vaak van die vouwnaadjes aan de zijkant die dus ook "leeg" blijven.

- Ik heb ook nog eens een holle rug dus een badpak wat laag is aan de achterkant staat "open" en kijk je zo tegen mijn billen aan.

- Ik zwem graag baantjes dus ik wil geen touwtjes om te knopen, bloemetjes, versiersels e.d.

Iemand een idee of tips waar ik naar toe kan voor een sportbadpak? Ik denk dat ik sowieso zal moeten passen dus het liefst een winkelketen of een webshop waar je makkelijk kan retourneren.

Bedankt voor het lezen.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik herken het wel, maar kom uiteindelijk vaak uit op de simpele speedo's hoewel ze soms wat te laag zijn op de rug. Deze vond ik overigens wel prettig: https://www.perrysport.nl/e10-thinstrap-muscleback_100046147.html

maar een boezem in een sportbadpak- dát lukt gewoon niet, zo lijkt het. Anderzijds- als ik in het water lig is het niemand die dat deel aan me ziet ;) . Maar oke, deze vind ik dus wel prettig.

--> dit model kom ik overigens tegen bij meerdere sportzaken..

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Bedankt voor je reactie. Ik was er al een beetje bang voor, sportbadpakken blijven sportbadpakken natuurlijk, die zijn er niet om een mooie boezem te laten zien, dus ook geen cups.

Iemand nog een tip?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Ik heb de mijne van esprit, maar dat is geen padded cup, er zitten beugels in. Ik weet niet of ze die ook hebben. Wat ik handig vond is dat er verschillende maten waren bijv 40/B en 40/C.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh die cupmaten, dat is fijn. Daar ga ik dan toch eens naar kijken. Heb je het online gekocht, of in een winkel?

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Online, retouren is heel goed te doen. :) je betaalt 0,95 euro verzendkosten als je de bestelling of een deel daarvan houdt, als je de hele bestelling terugstuurt kost het niets.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Helaas niet wat je wilt horen denk ik... Maar ik zit bij een zwemvereniging als sport en train op wedstrijdniveau. Mijn advies is een badpak van Speedo en idd gaan passen in de winkel. Binnen Speedo zijn er echt veel verschillende modellen! Vast eentje die jou "mooi" staat. Tot zover dat een badpak mooi kan zijn dan toch, hihi. Recreatie zwemmen doe ik daarom ook altijd in bikini. Zo blijft m'n badpak ook mooier, want glijbanen en dergelijke krijg je snel een "kale kont" van en een degelijk badpak kost toch al gauw een €50/€60. Ik ga zelf altijd naar Sport2000!

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.336
    113
    Vrouw
    Het ligt er natuurlijk aan wat voor sport je beoefend in je zwempak... Maar ik merk als ik mijn 'gewone' badpak aan hebt als ik zwem, dat dat toch irriteert, bandjes die scheef gaan of afzakken.
    Ik raad je ook een Speedo aan, dan maar geen prontige borstjes :D maar je kan er wel lekker mee doorzwemmen.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    'sowieso vind ik dat er maar weinig badmode is voor de kleine cup.
    Ik ben ook bezig met een helse zoektocht naar een leuke bikini maar alle tops zijn vanaf cupmaat B/C. Ja die heb ik dus niet!

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Nou inderdaad, ik ben gisteren toevallig nog aan het kijken geweest voor een bikini. En inderdaad veel cup B/C. En toen ik er dan eindelijk één gevonden had zat er een hele harde en stevige cup in (dus niet een beetje vulling) :D. Het zag er niet uit, heel erg nep!

Ik heb nu trouwens een adidas sport bikini gevonden en een adidas sport badpak, beide zonder vulling helaas. Misschien loop ik er nog wel eens toevallig tegenaan, voor nu maar gewoon hard zwemmen, dan ziet niemand het :D

Maar bedankt voor alle tips meiden!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben blij dat ik niet de enige ben die daar tegenaan loopt.
    Ik heb nu wel iets gevonden, maar kan niet zeggen dat ik nou echt een leuke bikini heb gevonden. Maargoed ik heb iig iets passends gevonden, dat is het belangrijkste want zwemmen in de blote kont is nou eenmaal geen optie.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hahaha nou inderdaad. Mijn man snapt niet waar ik me nu zo druk om maak, maar is toch een vrouwending hè ;)

Het valt me op dat er vrij veel grote maten webshops zijn met bikini's en badpakken in grote cupmaten. Voor de mini's is er veel minder, misschien een gat in de markt. ;):D

Deel Deze Pagina