ongeluk, nieuwe autostoel?

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Donderdag avond ben ik op een andere auto gereden..

Keek 1 sec. Achterom naar E. Ik reed niet hard, 80/90 km.. en ben meteen gaan remmen. Auto's hebben alle 2 niks, ik ben alleen mijn kenteken kwijt. E. Zat te lachen en wou nog een keer..;) gek kind..

Maar nu vertelde iemand gister dat ik nu dus een nieuwe autostoel moet halen.. klopt dit? Dacht zelf dat dit alleen moest als het erger was en via achter geklapt was?

Thanks!

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    nee dat lijkt mij echt niet nodig.. zo'n stoel is er juist voor om een kind te beschermen als je plotseling moet remmen en daar zijn ze ook voor gemaakt.. bij een echt ongeluk zou ik het idd wel doen maar dan kan er ook wat mankeren aan zo'n stoel door de klap

3. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Zou ik niet doen, als de auto total los is dan vind ik het weer wat anders
    Ik heb een tijdje terug ook een kleine aanrijding gehad bijna geen schade het is niet eens in me opgekomen om een nieuwe stoel aan te schaffen

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou denk ik wel even de bekleding eraf halen en kijken of de stoel er nog goed uit ziet. Er zit toch altijd een soort van piepschuim in? Als dat niet beschadigd is, zou ik geen nieuwe stoel kopen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.776
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het advies van de fabrikanten is om na elk ongeval de autostoel te vervangen. Er kan namelijk altijd onzichtbare schade zijn (haarscheurtjes, metaalmoeheid) waardoor de autostoel de volgende keer dat hij een klap krijgt, niet meer stevig genoeg is.
    De vraag is natuurlijk: is dat echt waar voor de veiligheid of deels ook een marketingtruc?
    Ik kan niet inschatten hoe hard de klap is geweest. Zelf zou ik waarschijnlijk bij een tik waarvan ik denk "Het is goed dat ik mijn gordel om had." Er toch voor kiezen om een andere stoel aan te schaffen. Maar goed; ik ben wat dat betreft een beetje te veel van 'risico's beperken als dat kan'.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

En door bovenstaande reacties koop ik geen 2e hands autostoel.bij aanrijding ALTIJD stoel vervangen,er komen kleine haarscheurtjes in die bij een volgend ongeluk kunnen barsten met ernstige gevolgen.en daarbij het word vergoed door de verzekering.wet je trouwens zeker dat de bumper niet van binnen kapot is?je reed toch 80 km!
    Heb trouwens met 30a40 km een ongeluk gehad,bumper was van binnen kapot.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Hoe hard is het gegaan? Je schrijft dat je kenteken er af was en er verder geen schade was aan de auto's. Klinkt dan meer als een kleine aanrijding dan als een groot ongeluk.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zou hem zeker vervangen en ook je auto wel laten nakijken.
    Ben zelf een keer vanachter aangereden (ging ook niet heel hard) en daardoor op m'n voorganger geduwd. De schade voor leek alleen het nummerbord en de houder te zijn. Achter leek het ook mee te vallen.
    In de garage bleek echter dat de schade voor en achter groter was, ruim 2500 euro. Oa radiator voor was kapot, terwijl m'n bumper geen schade leek te hebben.
    Je auto is 1 ding, maar voor de veiligheid van je kind zou ik geen risico nemen. Stel dat die stoel beschadigd is, nu met de winter in aantocht gaan er weer meer glij partijen komen, en stel dat je wordt aangereden of zelf begint te glijden....

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Ik reed ong 80/90 en ben toen vol gaan remmen...

Ik weet niet of er schade achter de bumper zit.. laat er maandag naar kijken..

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Ik ben ook eens van achter aangereden, toen was mijn achterkant flink gedeukt! En dat ging maar met 10/20 km ofzo.

Mijn vriend en vader stonden er al van te kijken dat ik toch best hard reed, donderdag, maar eigenlijk verder geen schade had. Zelfs de auto waar ik op reed had niks..

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Ik zou de stoel echt wel vervangen. 80/90 km per uur is echt wel hard hoor.
    En daarbij dekt de verzekering die kosten. Ook al zou de verzekering de kosten niet dekken ik koop liever een nieuwe en weet zeker dat m'n kind veilig zit dan dat ik hem hou en er altijd over twijfel.

Ik ben een keer aangereden door iemand die achteruit reed vanuit stilstand. M'n auto had geen krasje niks aan de hand... Dachten we.

Op advies van een goede vriend auto toch na laten kijken rn van binnen was er van alles kapot en ontzet. Geintje heeft 2000 euro gekost!! Was gelukkig verzekeringswerk.

Maar denk er niet te makkelijk over er kan meet kapot zijn dan dat jij denkt. Wees blij dat het zo goed is afgelopen er zijn. Mensen het hoekje om gegaan met deze snelheid

Deel Deze Pagina