Hey voorjaarsbloemetjes! Wij hebben een huis op het oog, mooi huis, lekker ruim en ideaal voor Luc. Echter.. de tuin ligt op het Noordoosten. De tuin is 11 meter lang en 5.20 breed. Volgens de makelaar hebben we in de zomer gewoon zon in de tuin. De buurman hebben we gevraagd maar daar werden we niet echt wijzer uit (man van rond de 72 die nogal onduidelijk was) Het huis is ongeveer 7,5/8 meter hoog en er staat verder niets omheen wat de zon belemmerd. Dus, wie heeft er een tuin op het NO en kan mij vertellen of er in de zomer wel een lekker zonneterrasje is? Ik ben een tuin op het Zuiden gewend en dat was mij echt veel en veelste warm omdat er nergens schaduw was in de middag, maar ik wil nou ook weer niet dat we in de zomer compleet in de schaduw wegkwijnen
Ja en dát vraag ik me dus af want de buurman gaf aan dat hij gewoon van 12 tot 6 wel zon in de tuin had, achterin. maar benoemde weer een lijst van factoren :') ben dus benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf een tuin op het NO hebben.
Wij hebben ook een huis gekocht met een tuin in het Noord-oosten Een L-vormige tuin hebben we, 10m lang en 6 m breed (Ongeveer) en opzij dan nog een smaller stuk Zaterdagmiddag had ik in de uiterste hoek aan het achterste deel toch wel zon, maar op het terras zal er weinig zon zijn denk ik (T'is een heel hoog huis wel) Maar 't heeft ook zijn voordelen hè, geen parasol nodig als de zon heel heet is Ook fijn als je kindjes hebt denk ik, die lopen dan niet de hele tijd in die hitte! We verhuizen zaterdag, dan kan ik het preciezer zeggen hoe de zon staat
aaah ok! Ja nu staat de zon natuurlijk nog een stuk lager dan in de zomer. Zomer is natuurlijk iets anders ivm dat de zon een stuk hoger staat en langer op zijn plek blijft. Terras moet je achterin de tuin hebben hoorde ik al omdat je bij je achterdeur alleen in de ochtend zon hebt aangezien hij opkomt in het Oosten. Huis is gewoon perfect (badkamer en wc van dec 2013) carport voor twee autos en voor de deur een hofje met groot grasveld met speeltoestellen etc. En aangezien de rente nu laag staat en het huis redelijk goedkoop is omdat het al 4 jaar te koop staat vind ik het zonde om alles vd tuin te laten afhangen eigenlijk...
Onze tuin is op het oosten en in de zomer begint vanaf 14 u schaduw te komen en rond 16 max 17u is nergens meer zon. Wel een kleine tuin. Ik denk 8 op 8 meter en de schaduw word veroorzaakt door het huis
Mijn achterburen hebben een tuin ophet NO, 5.40 bij 15 uit mn hoofd en zij zaten gisteren pas rond 12u in de tuin, dan wel helemaal achterin, tegen de poortdeur aan, daar hadden ze wat zon. Later schuift deze uiteraard wel op. Houd er ook rekening mee dat bij een tuin op het NO, waarbij je woonkamer aan de tuin kant zit, je s wunters veel sneller de verwarming aan moet doen om het zonnetje niet naar binnen schijnt.
Ahja ons terras ligt wel aan de achterdeur.. Maar we willen later misschien in een hoekje achteraan van die lounge zetels ofzo zetten! Als het huis perfect is zou ik het er ook niet voor laten hoor! Voor mij was het belangrijk dat de tuin gezellig is en toch groot voor kindjes + tis niet dat het hier het hele jaar door mooi weer is De binnenkant is ook belangrijk hè!
Hier ook een tuin op het NO. Zalig! In de zomer hebben wij in de voormiddag vrij vroeg zon, tijdens de warme middagzon trekt de schaduw geleidelijk weg en in de late namiddag hebben we onze volledige tuin in de zon. Ik vind dat fijn in de zomer, want je hebt veel langer schaduw. Nu is het iets minder omdat het iets frisser is dan een tuin die op het Z ligt. Maar wij zijn er tevreden mee Qua verwarming hier geen last. Hebben in de woonkamer 2 ramen op zuidkant, 1 W en een schuifraam op de keuken. Bij zonnig weer zoals nu warmt het heel snel op in de woonkamer tot 22,5°. Gisteren met zo'n zalige temperaturen hele dag raam open gehad en 's avonds nog een aangename 22,5. wij hebben wel rolluiken, dus in de zomer gaan die vooraan naar beneden om de warmte buiten te houden.
Onze tuin is op het noord westen, wij hebben vanaf 11 uur zon in de tuin, dan wel achterin. Althans in de zomer volgens onze buurman... Maar in de ochtend hebben wij hem al op het dakterras dus ik kan s ochtends op mn dakterras zitten en smiddags in de tuin. Als ik de keuze opnieuw had kunnen maken had ik hier niet voor gekozen, ik had wel een tuin op het zuiden gewilt, maar ik hou echt van hitte en de zon... Maar goed wij hadden de luxe niet om daar voor te kiezen. En zo ben ik ook tevreden.
Noord-oosten = in de zomer ochtendzon tot een uur of 2. Wij hebben een tuin op noord-westen en ik zou het niet anders willen, de zon komt om een uur of 12 en blijft tot laat in de avond.
Ik heb een tuin op het noordoosten, bijna dezelfde afmetingen (11 meter bij 6 meter). Wij hebben destijds een paar keer gekeken hoe de zon in de tuin stond, want ik was bang dat ik de hele dag schaduw zou hebben. Het viel me reuze mee, alleen in de winter is het op een klein stuk zon na, wel donker in de tuin. Op dit moment heb ik zon in zowat de hele achtertuin op het achterste stuk na, daar komt de zon 's middags (en daar maken we het terras). Na de ochtend is de zon vanaf de eerste 3 meter van het huis weg. 's Zomers staat hij tot eind van de middag helemaal achter in de tuin. Overigens heb ik ook een fijne voortuin met veel zon waar ik een lekker zitplekje maak, daar kan ik dan in het voorjaar en najaar 's middags lekker in de zon zitten. Hartje zomer brand ik daar weg. Hier een beetje slechte kwaliteit foto (nieuwbouwhuis, we zijn deze week met de tuin begonnen), maar dan zie je hoe de zon nu staat.
Thnx voor de foto!! schept meer helderheid! Ja wij hebben ook een grote voortuin dus dat scheelt inderdaad! Huis te koop: Trasmolenstraat 10 1333 CX Almere [funda] Gaat om deze woning. Badkamer en WC zijn inmiddels helemaal vernieuwd en zijn supermooi geworden. Het behang in de slaapkamers is er ook helemaal af en alles is netjes wit gemaakt en een andere vloer erin. dit is de badkamer en de wc nu:
je wil zeker in die buurt blijven ivm school ed? Er staat namelijk zoveel soortgelijks te koop dat je je tuin ligging onderhand kan uitzoeken.
Hier een tuin op het noorden, ongeveer 7 meter breed en 14 meter diep. Het huis heeft 3 woonlagen, weet niet hoe hoog dat ongeveer is. Op dit moment is er achterin de tuin zon, daar kan je al heerlijk zitten. In de zomer komt de zon makkelijker over het huis heen, al vroeger op de dag tot begin van de avond is er dan in het grootste gedeelte van de tuin zon. Pal achter het huis blijft er nog ongeveer 2-3 meter schaduw over. Ik vind het ideaal, vooral met kleine kinderen. Je kan in de zomer altijd kiezen of je in de zon of in de schaduw wilt zitten. En zelfs nu al is het in het achterste deel van de tuin heerlijk
Hier een tuin op het noordwesten, en opzich hebben wij redelijk veel zon. Nu hebben we de achterste rand zon, en zomers als de zon hoger staat hebben we zon in een ruim gedeelte van de tuin. Maar wij hebben een hele ruime voortuin op het zuiden en veel ruimte naast het huis met erg veel zon. Dus als we willen, zoeken we de zon wel op
Hier ook foto's van onze tuin toen het nog te koop stond op internet Toch wel veel zon (Is wel in de zomer gemaakt denk ik, weet niet hoelaat)
Ik heb mijn tuin op het Noord Oosten. Hij is 9 diep en 8m breed. Ik zou wat sneller zon moeten hebben omdat het hoge huis verder is en we een lage aanbouw hebben van 3 meter. De afgelopen dagen scheen de zon veel en heb ik geen zon gezien in mijn tuin. In de zomer denk ik wel dat ik de hele dag zon heb maar dit weet ik niet zeker.We wonen hier nog niet zo lang Voordeel vind ik wel dat ik de hele dag nu al de zon in de kamer heb. Het was gister mooi weer en toen hebben we op het pad naast het huis gezeten. Die is dan weer wel op het zuid/westen. Misschien kun je in de voortuin zitten gaan?