Zie op sommige terrasjes wel eens van die mooie overkappingen met lamellen die je al naar gelang de zon schijnt kunt afstellen of zelfs helemaal dicht kunt zetten. Op zich een mooi alternatief voor een uitvalscherm aan het huis, kan immers ook zo blijven staan als je weg bent. Dat vind ik met uitvalscherm lastig i.v.m. wind en regen. Zou er ook een enigszins betaalbare versie zijn? Als ik op internet kijk zie ik vaak alleen maar 'vraag hier een offerte op" wat doorgaans betekent = knetterduur En heeft iemand dit ook en bevalt dit, etc?? Brandt maar los
Vrienden van ons zijn gaan kijken vorig jaar, wilde dit boven hun jacuzzi maar groot nadeel is wel als het geregend heeft en je daarna de lamellen weer wilt open maken het water wat er op ligt naar beneden komt. Dan is dus alles nat.. en ja het is heel duur.. dat systeem kost wel duizenden euro’s. natuurlijk afhankelijk van de grootte van het oppervlak
Ik heb er eentje, een luxe exemplaar met lichtjes en zonwering. Het is me een pain in the ass. Snikheet in de zon, een rotklus om schoon te maken en ik vind het echt een smakeloos bakbeest. Doe mij maar "tuin" op het overdekte stuk met bloemen en wat gras en een klein terrasje. Ik heb eindelijk mijn vent zo ver om 'm weg te doen in ruil voor een kapschuur. Hoezee.
Ik zou het eventueel boven terras willen, dus dan is het na een bui even de lamellen open zetten, maar inderdaad wel even iets om mee te nemen!
Het lijkt mij erg donker binnen of wanneer je naar buiten kijkt, dan kijk je ook tegen een donker geheel aan, ook met de lamellen open. Daarom zijn wij nu aan het kijken naar pergola zonwering voor aan onze gevel. Dan heb je alleen 2 staanders in de tuin en een cassette aan de gevel waarin de zonwering (doek) zit opgerold. Is stormvast, regenbestendig en uiteraard zonwerend. Is ook best prijzig, toch minstens 6 duizend Euro.
Als ik weg ben en de zon schijnt eventjes dan is het heel warm het dak is van glas. Het oppervlak is groot, dus met de zonwering is het erg donker. Ik denk dan; laat me onder een boom zitten, dat is ook schaduw. Maar ik ben dat ding hartstikke zat en ik wil gewoon een stuk tuin terug. Dus ik begrijp dat je het niet met me eens bent
Oh, niet dat ik het niet met je eens ben hoor het leek mij de perfecte oplossing, dus dan is het goed om ook minder positieve reacties te lezen Mijn gedachte was dat als je die lamellen open zet de warmte ook naar boven weg kan (als er dan geen glas boven zit zeg maar)
Zoiets hebben mn schoonouders zelf gemaakt, ideaal onder de afkapping. Scheelt enorm in warmte. Stuk zonwerend doek, stokken, creatief met naaimachine gootjes en lusjes maken, paar staaldraden spannen en wat karbijnhaken. Ideaal!