Welke producten gebruiken jullie voor jullie vette huid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amelien, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al.

Ik heb een extreem vette huid, met onzuiverheden.

Ik gebruik nu sinds een half jaar producten van clinique, speciaal voor een vette huid. 3 stappen reinigingsysteem (nr 4), daarnaast anti-blemish dag/nachtcreme en anti-blemish foundation, met daarover een matterende poeder. En zo nu en dan een anti-blemish masker.

Ik ben op zich wel tevreden over de producten. Vind het fijn in gebruik en onzuiverheden zijn sindsdien wel wat minder geworden.

Maar wat ik vooral zo verschrikkelijk vind is dat glimhoofd altijd. Vooral aan het eind van de dag. Als ik toevallig met mijn hand mijn neus aanraak hem ik gewoon helemaal zo'n vette veeg op mijn hand. Zo vet is mijn huid. Het lijkt wel olie.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Of zal ik ermee moeten leren leven? ;):)

2. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een vette huid en vind de producten van Paula's Choice heel erg fijn; kan je overigens alleen op internet bestellen, niet in de winkel kopen. Ik gebruik de BHA 2% liquid (na het wassen van mijn huid, is een soort tonic). Exfolieert de huid en helpt bij mij goed tegen onzuiverheden.
    Ik gebruik ook de Shine Stopper. Is een soort crème die helpt tegen glimmende vette huid (geen dagcrème dus). Heel erg fijn spul, werkt goed bij mij, heb nu pas helemaal op het eind van de dag een vette huid! Ik gebruik de Shine Stopper ook als make-up basis, maar dat is het officieel niet (je kan het zowel onder als op je make-up gebruiken).

Ik heb al heel veel goedjes van veel verschillende merken geprobeerd. Dit is het eerste en enige merk waar ik tevreden over ben, qua bestrijden van vettigheid en onzuiverheden.

Verder tips van mij, wat bij mij iig een groot verschil maakt:
    - Geen dagcrème gebruiken.
    - Geen zeep of wasgels gebruiken die de huid uitdrogen. Gewoon goed wassen met water en evt. een scrub (ik gebruik die van Kruidvat eigen merk, abrikozen scrub).

Tja verder weet ik niet wat je eraan kunt doen en is het (bij mij) voor een deel ook ermee leren leven. Heb bij dermatologen en huidtherapeuten gelopen. De meest agressieve middels op mijn huid gehad en pillen moeten slikken, en heb nog steeds last van een onzuivere huid... Van alles wat er op de markt is, is Paula's Choice iig het enige merk dat iets positiefs doet voor mij.

3. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Thnx voor de tips... ik ga eens even googlen :D

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je die anti blemish solutions tonic al geprobeerd? Dat is volgens mij niet de stap 4 die jij bedoelt. Die matteert echt goed door het poeder wat er in die tonic zit en moet je ook schudden

Ik heb ook zo'n vette huid en dat hielp bij mij erg goed.

5. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    @ Daantje: Ik gebruik van de anti-blemish solutions alleen de creme, foundation en masker. 3 stappensysteem niet. Dat kan ik wel eens proberen. Zag dat ze daar ook zo'n pakketje van hebben. Kan ik het eens een maandje proberen. Gebruik je alleen de tonic van anti-blemish solutions of alle 3 de producten? Droogt het je huid niet uit?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik gebruikte alleen de tonic en dan gewoon een dagcreme voor de vette huid

Mijn huid was tijdens 2 zwangerschappen zo moddervet en vol met acne dat het hier niet uitdroogde. Maar het is echt voor de zeer vette huid, anders droogt het idd uit. Maar het matteert super! Die cleansing foam is ook fijn!

7. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik ben net begonnen met Oil Cleansing Method (OCM). Bevalt erg goed. Mijn huid wordt juist vetter als ik het reinig met zeep oid.

The Oil Cleansing Method - Beautylab.nl

Voordeel is de kleine investering als het niet werkt.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb een gemengde huid, maar ik gebruik gewoon geurloze babyolie op mn gezicht en dat is het enige wat goed werkt.
    Dus zonder vorming van mee-eters/puisten etc. En als ik dit heb laten intrekken heb ik echt geen glimhoofd

Wat bij mij ook heel goed heeft geholpen in de lijn van shiseido: pureness. De tonic sluit je porieen en matteert door de poeder
    Het is nu alleen voor mijn huid iets te agressief, maar wie weet werkt het voor jou perfect.

In zowel de tonic van lancome als shiseido zit al een poeder in de tonic die je huid al matteert en dat werkte bij mij destijds echt wonderen :D

9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een vette huid (sinds kort geen onzuiverheden meer) en de citroen gel/creme van dr renaud heeft mij erg goed geholpen! Vooral om te matteren werkte hij super.

10. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik deed ook de ocm. Nu ik zwanger ben reageert mijn huid er zo slecht op :( Ik gebruik nu producten van louis widmer speciaal voor de vette huid.

11. Lovie

Lovie Actief lid

21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Medibac lijn van Dermalogica werkt super!
    Niet goedkoop maar wel fijn en niet agressief, er zit geen alcohol en parfum in.
    Ik vind zelf het 3 stappen systeem van clinique veel te veel uitdrogen, waarna je juist meer talg gaat aanmaken en gaat glimmen.

Deel Deze Pagina