Wij zijn echt dringend toe aan een nieuw bed. We willen graag een bed met een hoge(re) instap, zo’n 60 cm, net als een boxspring heeft. Alleen willen we eigenlijk geen boxspring, maar een gewoon bed. Misschien kan ik gewoon slecht Googlen, maar ik kan niet echt wat vinden. Iemand hier die wellicht weet of zoiets te koop is en zo ja, waar?
Wij hebben ons bed laten maken. En toen gelijk aangegeven dat hij hoger mocht zijn dan de gemiddelde bedden. Geen idee hoe hoog die nu is.
Wij hebben een bed van Ikea (Brimnes) en uiteindelijk is het bed van grond tot bovenkant matras iets meer dan 60 cm. Dat ligt wel deels aan de dikte van het matras, natuurlijk. Volgens mij is die van ons 20 cm.
Kan je niet andere poten bij je bed kiezen? Ik heb 2 dagen geleden nog 2 bedden voor mijn dochters gekocht (wel boxsprings) en kon uit heel veel soorten pootjes kiezen. Zowel hoge als lagen poten.
Een gewoon ledikant heeft volgens mij vaak vaste poten eronder. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Wij hebben bij een beddenspeciaalzaak poten gekocht die in hoogte verstelbaar zijn. Dus heel "saai" alleen poten en geen bedombouw. We hebben bij het voeteneinde rieten manden neergezet.
Van Auping hebben ze hoge bedden zie ik inderdaad, maar die vind ik echt heel erg niet mooi en bovendien idioot duur.
Brimnes van Ikea is inderdaad erg hoog (en goedkoop!). Ik vond dat erg fijn, mooi stevig bed ook. Je moet hem alleen niet uit elkaar schroeven en verhuizen enzo, daarna issie niet zo stevig meer.
Of hem proberen te verschuiven in je kamer omdat je het hoofdeinde eens aan een andere kant wilt hebben. Nu een paar L-profielen erin en hij kan weer een aantal jaar mee