Verstandig! Maar hopelijk heb jij geen Houdini’s Die van mij zijn net apen en ik zou dan weer bang zijn dat ze weliswaar over het hek in het water zouden kunnen klimmen, maar er dan niet meer uit kunnen.
Nou dat zal straks wel blijken,maar niet helemaal tot ze een zwemdiploma heeft. Diploma A en B hebben is nl heel wat anders dan kunnen reageren wanneer je een in een ijskoude sloot valt. Ik zou dat zeker niet onderschatten. Met 7 jaar had mijn dochter haar diploma maar nu met ruim 9 jaar zou ik pas het vertrouwen hebben dat dat goed gaat. Ik denk dus dat je zodra een kind een zwemdiploma heeft te snel te makkelijk daarover denkt.
Eh.... we dwalen af hoor... dit topic gaat over inspiratie op doen voor de voortuin om daar te kunnen zitten...
Lijkt me een heerlijke woning ts. Een hekje bij het water is idd verstandig maar zou het huis niet laten schieten omdat er water is. Hier in mijn woonplaats zijn er heel veel grote brede sloten. Wij weten niet beter. Mijn oudste is er 1x in gevallen toen ze met haar vader aan het vissen was. En verder gebeurt het hier eigenlijk heel weinig dat er in kind in gevallen is, helemaal als je bedenkt dat in een straal van 100m 3 a 4 van zulke sloten zijn. Zelf hebben we een vijver van 9m in de achtertuin. De jongste van 2.5 heeft er eigenlijk weinig interesse in en ze is ook nooit alleen buiten. Ze kijkt af en toe alleen naar de vissen als we ernaast staan. Scheelt ook dat wij een verwarmde overkapping hebben dus dan ga je zelf ook sneller naar buiten.
Nou zeg, dat impliceer ik toch helemaal niet? Vind ik echt een rare opmerking. Zoals je aan mn onderschrift kunt zien, heb ik maar 1 kind en dan is het inderdaad veel makkelijker om er gewoon altijd bij te zijn. TS heeft 1 kind waarschijnlijk zonder zwemdiploma, dus ja, ik denk dat het dan wel kan. Ze laat het dan toch ook allemaal niet open denk ik dan, wij hebben ook gewoon een schutting en een ding om de vijver.
Dan ben ik toch gewoon tot de tijd dat ik het wel zou vertrouwen ook buiten? Ik heb daar nooit problemen in gezien, met 1 kind (en er komen er geen bij) vind ik dat gewoon makkelijk te doen. Er wordt hier gedaan alsof ik 1 of andere ontaarde moeder ben omdat we een huis aan sloot hebben gekocht? Zoals heeeeeeel veel mensen die in NL in een waterrijke buurt wonen. Ik denk er absoluut niet licht over hoor. Daarom ben ik gewoon er altijd bij als ze buiten is. Probleem opgelost.
Er zijn ook tal van mogelijkheden wat er kan gebeuren binnenshuis. Je gaat even naar de wc en er springt er 1 van de bank en belandt net het voorhoofd op de punt van de salontafel. Je moet er 1 verschonen en de ander trekt de hete koffiepot van het aanrecht of heeft ontdekt hoe het haakje van de keukenkastjes/ lades los moet en pakt en scherpste mes wat je bezit. Dan kun je beter je kinderen inpakken in bubbelplastic en een helm opzetten. Of of of en wat als, zo wil ik niet leven.
Wij zouden dat ook kunnen doen maar dan moet je idd dus naar buiten aangezien de poort dicht zit. Daar had ik dus geen zin in. Dus overdag open en in de avond dicht. Als iemand toch onverwachts langskomt en de poort zit dicht in de avond kunnen ze bellen.
Ja je bent echt vreselijk ontaard hoor. Ik snap echt niet dat wij zo'n kinderrijke gemeente hebben met ook nog een strand en een kanaal naast al die sloten die we hier hebben.
En om even in te haken over een woning aan het water. Ik woon op een soort aangelegd eiland vollop sloten/ grachten/ meren. Enorm veel jonge gezinnen. Wij wonen zelf ook aan het water. Met een groot balkon met openslaande deuren over het water en dus een voortuin als tuin. Dochter mag nooit alleen op het balkon. Wij zijn er altijd bij. Dat moet echt geen reden zijn om je droomhuis te laten schieten.
Als het inderdaad je droomhuis is. Privacy en veiligheid zijn niet onbelangrijk; je huis is aan geen enkele kant echt afgesloten (gesproken vanuit een afgesloten woningblok). Ik zou ook tegen de muggen opzien
Wij gaan waarschijnlijk een huis kopen waar de achtertuin ook grenst aan een sloot. Mijn kinderen z'n nog maar 4 en hebben ook geen zwemdiploma.
Waarschijnlijk ga je toch niet in je bikini in je voortuin zitten en zit je uiteindelijk toch gewoon in je achtertuin Lijkt mij verder heerlijk zo'n grote voortuin, lekker veel privacy! Ideaal om een trampoline in te zetten, kan je als ze wat ouder zijn rustig in de achtertuin gaan zitten terwijl de kinderen voor een hoop herrie maken
Het kan ook gewoon superleuk zijn! We konden bv lekker op de sloot schaatsen paar weken geleden. Zo vanuit de tuin erop, haha.
Het ziet er op zich prachtig uit die woning alleen ik zou persoonlijk nooit voor een voortuin kiezen. Zou dan liever hebben dat ze het huis iets naar voren plaatsen zodat je meer ruimte in de achtertuin krijgt. Ik vind de achtertuin trouwens wel erg mooi, wij wonen nu ook aan het water en hebben daardoor geen achtertuin ingang, ideaal want dat zorgt voor veel privacy. Zo'n achtertuin is ook erg leuk met de Kids, die stappen zo in de zomer vanuit de tuin de boot in en laatst met het ijs kunnen ze zo op de vlonder zitten, schaatsen aan doen en lekker schaatsen. Mochten we ooit gaan verhuizen dan koop ik weer een huis aan het water maar dan wel met achtertuin. Toen wij hier gingen wonen hadden wij nog geen kinderen, gewoon een klein hekje bij de rand geplaatst en de Kids goed in de gaten gehouden. Ik ben wel zo'n ontaarde moeder die niet continue buiten zat als de Kids in de tuin speelde. Hield ze wel in de gaten maar ze mogen ook zelf wel ondervinden wat gevaarlijk is. Een zwemdiploma hebben zegt helemaal niks, geeft je geen volledige zekerheid. Ze gaan echt niet netjes met hun armen en benen zwemmen als ze in paniek in het water vallen. Maar goed, dat is een andere discussie.