onbekend nummer, is er een manier om erachter te komen wie belt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaylen, 17 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik wordt namelijk al een tijdje "gestalkt" door een beller, die dan altijd begint met "hey schatje, hoe is het" en vervolgens heel snel overgaat op "spreek met me af" en "ik kom je halen" :(

ik vind het nu wel heel irritant worden en wil weten wie het doet, het is uiteraard een onbekend nummer en als mijn man oppakt dan verbreekt ie gelijk de verbinding.

dit is niet het enige, er gebeuren nog meer rare dingen, gisteravond stond er een man aan de deur die even in mijn telefoonboek wou kijken, die heb ik natuurlijk niet binnen gelaten maar afgepoeierd, ik was alleen thuis met dochterlief. (ben heel vaak alleen ivm man met eigen zaak en veel zakenreizen)

en mijn auto was laatst kapot, hij schakelde niet meer en daar kwam ik gelukkig op de parkeerplaats achter, toen ik hem liet repareren zei de monteur dat het erop leek dat iemand die riemen kapot had gemaakt, het is een nieuwe auto namelijk, of nou ja, ik heb hem nieuw gekocht en rij er nu 2 jaar in en het was niet versleten.

ik ben best nuchter en zag die dingen ook allemaal als aparte gebeurtenissen, niet dat ze met elkaar te maken hebben zeg maar. nu had ik het er zo over met familie en het is toch wel raar allemaal.

kan ik erachter komen waar een telefoontje vandaan komt als het nummer niet bekend is in mijn scherm?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hè gatsie wat eng allemaal, pas je wel goed op nu? Als het nummer echt is afgeschermd kun je misschien met je telefoonprovider contact opnemen om na te vragen of zij het nummer kunnen achterhalen.

3. danip

danip Niet meer actief

Getver wat eng zeg! In ieder geval de tijden opschrijven dat er gebeld word, je telefoonbedrijf kan dan kijken welk nummer het is. En ik zou het ook doorgeven aan de politie. Vooral omdat er blijkbaar dingen met je auto gedaan worden. Ik zou het niet vertrouwen en toch maar even een berichtje naar de politie doen!

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het is het proberen waard om te kijken of mijn provider me kan helpen, hebben ze zich niet aan bepaalde privacy-wetten te houden dan?

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hmmmz, politie, nou niet echt vertrouwen in dat dat goed komt als ik het meld, doen ze denk ik niks mee, ik overleg even met manlief daarover.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ze zullen er idd niet actief iets mee doen, maar wellicht dat ze wel een aantekening maken. En mocht er dan een keer écht iets gebeuren (wat ik niet hoop natuurlijk) dan hebben ze er al een dossiertje van. Leg zelf ook een schriftje of word- of excelbestand aan met daarin alle telefoontje die je krijgt en rare dingen die er gebeuren.

7. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Provider zegt jou niet wie er belt , maar ze kunnen wel een waarschuwing of zo volgens mij sturen en als er heel veel gebeld word en het word een politiezaak dan kan het ook gebruikt worden ... is een nieuw nummer geen optie dan ? Als het de thuistelefoon is , wil je niet bang maken of zo , maar dan kan het ook zijn dat bijv. iemand die in wil breken kijkt of jullie thuis zijn op deze manier , maar net zoals die man met dat telefoonboek niet binnenlaten je weet maar nooit ...

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat is wel een goed idee, opschrijven van tijdstippen etc, ik kan het ook terugvinden in mijn telefoon maar schrijf het ook wel even op.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja maar iemand die inbreekt zou dan toch ophangen ipv zeggen dat ie me komt halen?

okay nou een waarschuwing richting stalker vind ik ook al het proberen waard, wie weet voelt ie zich dan betrapt en schrikt ie daarvan.

10. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Weet niet precies hoe het in zijn werk gaat maar zou zeker vanaf nu de tijdstippen opschrijven dan kunnen ze het wel controleren weet alleen zeker dat ze jou geen gegevens geven van de beller helaas ... nee idd als ze zeggen dat ze je komen halen lijkt het me sterk dat het is om te controleren of je thuis bent ... zou er zeker even een melding van maken bij de politie !!

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    ik heb zelf ook een hele lange tijd een "stalker" gehad en die volgde mij zelfs en ik wist echt niet wie het was.. Hij heeft toen zelfs in gebroken op mijn computer en zijn naam in al mijn foto's gezet en toen de besturing er af gehaald..

Toen hij maar bleef bellen nam ik gewoon de telefoon op en legde hem op de tafel neer kost hem geld en ik heb er geen last van..

Trouwens politie ging pas wat doen na dat Pc incident en mn Tel provider deed niks...

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pff, vreselijk zeg! is het zomaar ineens ook weer gestopt?

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik bedenk me net dat dit is begonnen toen ik op facebook geregistreerd ben, of zou dat toeval zijn?

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    gatver een stalker, lijkt wel een bekende dan, als diegene weet waar je woont en welke auto je rijd..:(

maar als je idd de tijden op schrijft en de datums uiteraard, dan melden bij je provider en die sturen een waarschuwing naar diegene. Als dit zo door blijft gaan, krijg je volgens mij ook een andere nummer en anders zal het vast politiewerk worden..

minder hoor, heel vervelend. sterkte

15. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zou politie iig proberen en ook van je auto vertellen.

zeker ook omdat je man vaak van huis is, mss weet hij dat.
    zorg ook dat er meer mensen van weten die in de buurt wonen voor als er wat mocht zijn en je man is er niet.

veel s6 en sterkte ermee.

16. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien kan je een antwoordapp aanschaffen zodat hij ook wat dingen in gaat spreken en als dit heftig genoeg is kan je wel naar de politie gaan natuurlijk. Ken je niemand die bij een telefoonmaatschappij werkt ofzo?

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Heb je het nummer al in google in getoetst? Heel soms levert dat wat op.

Eng hoor....

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Nee het begon eerst heel onschuldig mn profiel foto op hyves was een auto ( een auto waar ik helemaal weg van was ) En in ene stond zijn naam er op daar kon ik nog om lachen... En daarna ging ik met een vriendin van mij naar een kroeg bij ons in de buurt en de barman maakte een grapje van als het niet lekker is sla me dan maar in mn gezicht dus ik tikte hem voor de grap op zn wang..
    Dag later kwam hij op msn ( toen wist ik pas dat dat de gene was die mij stalkte ) en zei van je had een handschoen aan moeten doen :(:( Dus begreep m niet en hij legde toen uit dat hij ook in de kroeg was geweest en dat gezien had en wist welke kleding ik aan had en ga maar door... ( hij zat dus in mijn pc mee te lezen wat ik zei tegen andere mensen en zo wist hij dus ook dat ik naar de kroeg ging )

Hij wist op een ogenblik zelfs in welke auto ik reed en waar ik woonde..!! En mijn broertje gaat een keer msnen op mijn pc en in dat typ veldje stonden in ene dingen die hij niet getypt had maar mijn stalker..!! Toen ben ik gaan typen en gezegd dat hij me met rust moest laten en dat ik anders de politie in zou schakelen.. Via de pc liet hij me toen met rust maar daarna ging hij me bellen op de gekste tijdstippen in de nacht en noem maar op huilend hing hij aan de telefoon omdat ik niets met hem te maken wilde hebben:(:(:(:(
    En toen zei hij dat hij me op ging wachten thuis heb ik de politie in geschakeld en daarna nooit meer wat van hem vernomen ( ander nummer genomen en kort daarna ook verhuisd ) Maar beangstigd me nog steeds hoor..!!

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

@suzie, de buren weten het, aan beide kanten, van mijn auto en van die man aan de deur (die heb ik naar de buurman gestuurd om daar maar een telefoonboek te vragen en later gevraagd of ie nog geweest is)

@078mama, ik ken niemand bij een telefoonmaatschappij, het is mijn mobiel dus ik heb voicemail, die wordt nooit ingesproken door hem

20. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee het is "geen nummer" in mijn scherm, dus ik kan geen nummer opzoeken, begrijp je het nog? hihi!! diegene heeft zijn nummer afgeschermd :D

Deel Deze Pagina