Wat eet jouw baby van 10 maanden... op brood? (hier fruitstroop, enkele keer een plak kaas, enkele keer smeerworst, enkele keer jam/pindakaas) van vlees? (hier alleen nog rundergehakt en kip) voor fruit?? (hier vooral appels, peer, banaan, enkele keer druiven, frambozen, kiwi, en ander fruit) Ik ben op zoek naar nog wat extra informatie... En mag de toegevoegde zout uit supermarktvlees en uit de HAK-potten nu wel of niet, volgens jou? Volgens mij niet, maar anderen doen het gewoon, dus ik ben even benieuwd naar de meningen hier. En geven jullie veel potjes?? Ik veriërend van 1-3 keer per week.
Op brood: kipfilet, smeerkaas, smeerworst, boterhamworst, leverkaas. aan zoetigheid eigenlijk alleen jam en appelstroop (zonnatura) Vlees: kip, rundergehakt (ook tartaar) Vis: witvis Fruit: perzik, banaan, appel, peer Hak potten geef ik niet, groente koop/geef ik vers. Geef ook nog best veel potjes, ook ong. 2 a 3x per week
Op brood: soms alleen boter, soms met appelstroop, smeerworst, pindakaas, smeerkaas, plakje clowntjesworst (geen idee hoe die soort worst heet). Fruit: appel, banaan, kiwi (geel of groen), mandarijn, sinaasappel(sap met banaan), druiven, mango (vindt ze erg lekker! ik vries altijd een deel in), peer, aardbeien.
Excuses, ik lees het nu ook net Ik ga dus maar gauw bij het andere topic kijken...maar stiekem wel alvast inspiratie gekregen Bedankt!
brood: boter, smeerkaas, smeerworst, kaas, ei, sandwichspread, kipfilet,roomkaas ( ze houdt niet zo van zoet) bij oma eet ze wel gestampte muisjes vlees: kip en rundergehakt ( vnl vega nu dus ) vis: kabeljouw en zalm fruit: banaan, peer, nectarine, galia meloen, platte perzik, druiven, kersen, aardbeien potjes: bij oma altijd ( 2 x per week dus) en bij mij is t fruit toch wel vaak een potje
op brood: smeerkaas, smeerworst tot nu toe. Appelstroop, pindakaas etc zou ik ook geven als ik het in huis zou hebben. fruit: banaan, mango, kiwi, aardbeien, avocado, appel, peer... eigenlijk ook hier weer alles. Banaan is wel favoriet, maar de rest gaat er ook wel in. Vlees: al het vlees wat wij ook eten... heb nu een hapje met varkenshaas in de koelkast staan. Vis: krijgt ook gewoon van alles een hapje wat wij eten. Gamba's tot nu toe echt favoriet. Ze krijgt eigenlijk gewoon alles... (behalve honing) het ene gaat er makkelijker in dan het andere. Gewoon een beetje uittesten.
& ik probeer zoveel mogelijk echt vers te maken. Geen pakjes, potjes of zakjes. Er gaat wel eens een olvarit potje ipv zelf gemaakt eten. Bruine bonen met appeltjes is dan echt favoriet!