Schorseneren (schrijf ik dat goed) heb ik echt nog nooit gegeten. Pastinaak is echt heel lekker ja! Ik maak ze altijd klein met allerlei groente (sperzieboontjes, tomaatjes, champignons, worteltjes etc) en dat wikkel ik in bakpapier met camembert en wat kruiden (nu helaas even niet) en dan in de oven, zo lekker!
Pastinaak ook??? Hahahhaha...aachhh jammer...ben niet zo thuis in die "ouderwetse" groente! Heb het ook nog nooit gezien in de supermarkt...(of niet op gelet!) Dan maar wachten tot het winter is!
Dordrecht heeft vast wel een biowinkel/Natuurwinkel, daar vind je altijd dat soort "vergeten groente" van de koude grond uit Nederland. (Biologische groente komt zo in mogelijk uit de kas en zo min mogelijk van ver, want dat is ook beter voor het milieu).
In de bter gesorteerde winkels zie je soms potten met gekookte schorseneren. Scheelt heel veel vieze vingers.
Geen idee waar je woont, maar bij Marqt in Amsterdam (zit ook in haarlem) heb je ook allemaal van dit soort vergeten groente! Warmoes kan je volgens mij rond deze tijd wel vinden bv. Ook lekker...
k was er intussen achter idd Wie weet als ik weer een sin een dolle bui ben.. hoewel..vorige x in een dolle bui schorseneren gekocht.. en toch maar weggegooid nadat ze zelf mn keuken uitliepen..