Nog even kort terugkomen op mijn topic over gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Gummiebeertje, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Hoi hoi,

Ik wilde graag nog even terugkomen op de topic van hoe doen jullie dat met voedingen die onlangs is gesloten.
    Ik gaf er in aan dat ik geen opvolgmelk meer gaf, maar over was gegaan op gewone (halfvolle) melk met fijne granen van bambix.
    Ik kreeg daar allemaal best heftige reacties op...
    ook minder leuke, want het leek alsof ik mijn dochter op een dieet zette op deze manier, en gewone melk zou zo enorm slecht voor haar zijn.

Nu zijn we vandaag op het CB geweest en daar kwam het onderwerp, wat krijgt ze voor voeding ook aan te pas.
    Ik heb haar verteld dat wij nu dus aan de melk met bambix fijne granen zit.
    De grootste reden hiervoor was, dat mijn dochter nogal spuugt van gewone opvolgmelk, ook met die van comfort met johannesbroodpitmeel.
    Ze krijgt daarnaast haar vitaminen verder door groenten en fruit, en danoontje/yoghurt.
    Ik vertelde haar dat ik er zulke heftige reacties op had gehad, en ze stelde me eigenlijk gerust.
    Ze zei me >>>ik zie hier 2 gelukkige ouders zitten met een heel gezond en gelukkig meisje, dus wie ben ik om te vertellen dat het niet mag?
    De mevrouw van het CB (een verpleegkundige) vertelde me er wel bij, dat ik er vitamine D bij moet geven, omdat ze deze nu dus mist, maar ik er wel gerust mee door kan blijven gaan, ze is immers al 7 maanden ruim nu.
    Ook vertelde ze me erbij om geen reclame te maken voor 'gewone' melk, en dat wil ik bij deze dus ook echt niet doen.

Ik wilde dit alleen even neerzetten, omdat ik echt geen leuke reacties kreeg, en het dus het overlegt met het CB maar dat ik nu dus echt geen 'slechte' moeder ben nu, omdat ik het op deze manier doe ;)
    Als ze het opvolgmelk er steeds uitspuugt, dan vind ik dat juist zielig want dan krijgt ze ook niet genoeg binnen ;)

Hayley was vandaag 69 centimeter lang, en woog ruim 7700 gram.
    Ze is heel mooi bij nu.

Dus, ik wil er helemaal niet nog een discussie mee gaan beginnen, wilde jullie alleen even op de hoogte brengen hoe het gesprek dus is gegaan op het CB.

Groetjes :)

2. tulip

tulip Niet meer actief

je moet je ook helemaal geen slechte moeder vinden hoor, nergens voor nodig. Ik denk dat de meest heftige reacties kwamen omdat de discussie uitliep op een bv-fv discussie.

Dat het goed gaat met jullie meisje en jullie je er prettig bij voelen lijkt mij het belangrijkste.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een goede verpleegkundige weet dat je in de zomermaanden geen vit. D hoeft te geven, zeker met een zomer zoals nu onnodig, maar goed.

Als jij reclame wil maken voor gewone melk dat je aan je kind van 7,5 maand geeft, be my guest. Op een forum mag je vertellen hoe je dingen doet en mag je vragen hoe een ander dingen doet.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik vind het geen reclame maken. Ieder kind is anders. Er zijn kids die t 2 jaar goed doen op bv, andere maar 3 mnd. Het ene kind 3 jaar op poedermelk, de ander een jaar.
    In dit geval reageerde t kindje niet goed op de poedermelk en daar is nu een oplossing voor. Ik vind het top dat dit hier ook medegedeelt word, want er zijn mss wel andere mama''s die met dit probleem zitten en waarbij gewone melk wel de oplossing is!

Dit forum is voor alles en iedereen, ik ben blij voor ts dat het goed gaat met haar kleintje nu. Ongeacht wat voor melk.

En over het geven van vit D kan weer een nieuwe discussie gestart worden want daar zitten zelfs artsen niet over op 1 lijn!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat het voor jullie werkt toch! Je kind doet het beter, CB heeft haar gezien en alles nou OK toch? Mooier kan niet! Nou maar lekker van de zomer genieten!

(Op zich klopt het wel dat je in de zomer vitamine D minder hard nodig hebt, maar als je er een routine van maakt het te geven vergeet je het in de maanden dat het wel nodig is minder snel).

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Top dat je het nog even komt melden Linnypin!

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ook ik stelde deze vraag gister bij t CB oer gewone melk aanbieden.

Onze zoon is bijna 11mnd en bij t Cb zei ze dat hij vanaf 12 mnd best gewone melk mag drinken. Ik vroeg moet ik niet peutergroeimelk aanbieden 1+jr?? Ze vertelde mij dat dit meer geldinnerij was van de aanbieders dan enige toegevoegde waarde( zonde van t geld noemde ze t) als je gewone melk kan geven en daarnaast de nodige vitaminen.

Ik zelf w8 dus nog maar tot de leeftijd van 1 met gewone melk, want ja we zijn er toch al bijna, maar ik vind jou zeker geen slechte moeder!!! Jij weet wat je kindje graag wil, tegenkan en aankan. Zolang t goedgaat geen prob toch?? Ik gad mijn kind vanaf 8mnd ook ietsje pittige noodles soms, dan ben ik tochook geen slechte moeder?? ieder op zijn eigen manier en geeft wat ie wil zolang t kindje gelukkig en gezond is en idd zoals jou cb zei: 2 gelukkige ouders en een gezond vrolijk kindje!!

Trek je niets aan van alle negatieve opmerkingen, jij moet doen wat goed voor jou voelt ;)

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ze legde me uit dit te geven, omdat dit dus niet in de voeding zit die ze nu krijgt, en je je kindje nu niet in de volle zon zet.

Ook wil ik geen reclame voor gewone melk geven, ieder doet het op zijn/haar manier.
    Dit is mijn manier...en de vrouw van het CB vertelde mij om er dus geen reclame voor te maken.
    Dat doe ik dus niet.
    Ik zal nooit iemand opdringen om dat te gaan gebruiken, iedereen moet doen wat hij/zij goeddunkt.

Maar idd, misschien zijn er moeders met hetzelfde probleem, en zijn misschien bang om te posten aangezien het best was losmaakt bij een heleboel :D

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goed dat je er nog even op terug komt. Je krijgt als ouder zoveel informatie en van iedereen weer andere. Je pakt er uit wat je het beste dunkt en bij je aansluit.
    Je bent geen slechte moeder hoor.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoeft ook niet in de volle zon!
    2x een kwartier in daglicht met bol en handen ontbloot is al voldoende!
    Als je je kind in de volle zon zet, smeer je het hopelijk goed in met factor 50 ofzo en dat blokkeert de opname van vit. D.
    Mijn zoontje speelt 's ochtends altijd een uur in zijn romper in de schaduw in de tuin en dat is meer dan voldoende om aan de ADH vit. D te komen.;)

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wat goed dat je dit nog even komt zeggen!

Fijn dat je je er goed bij voelt!

Denk toch dat dat het belangrijkste is toch (naast het feit of ze goed groeit natuurlijk!)

Maar toch denk ik dat niet elk CB deze mening zal delen! Het is maar net wie je treft.

Helaas zijn er niet echt rechte lijnen in! (net als met adviezen over 4 of 6 maanden bijvoeden e.d.)

Hier sowsieso geen gewone melk...dat mag Finn allemaal niet! Hahaha! Hier lekker aan de soja...

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Meid, je bent echt geen slechte moeder, nee ik vind je juist een top moeder, 1tje die verder kijkt dan de standaart regels, en zoekt naar een oplossing die wel werkt voor je dochtertje,

vb mijn zoontje heeft nu oorontsteking, wil niets eten en niets drinken (water thee, melk) behalve zijn antibiotica, dat wel ja dat is mierzoet, advies van de huisarts, geef hem dan maar wat zoets te drinke, iets van karvan cevitam ofzo, als hij maar vocht binnen krijgt. ik vraag nog maar die zuikers enzo dat is toch helemaal niet goed, hij andwoorde uitdroning is nog veel slechter.

nou vind mijn zoontje diksap ook lekker dus dat krijgt hij nu, maar het was maar een voorbeeld dat je soms gewoon moet schipperen, elk kind is anders, en elk kind reageert anders. ik vind het absurt dat mensen hier om veroodeeld worden.

ik vind je een topmoeder, echt waar, iemand die juist goed naar der kind kijkt, gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

13. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Dank jullie wel hoor voor de reacties allemaal ;)
    Ja, zelf sta ik er 100% achter, maar kijk ook gerust nog in het rond wat er allemaal nog meer is ;)
    Maar hier gaat het goed, dus hou ik het hier voorlopig lekker bij ;)

@Dobbel, weet niet of je de oorontsteking van je zoontje nu echt als voorbeeld gebruikte of dat hij dat nu echt heeft? Vind het in ieder geval wel heel erg zielig.
    Heb hier zoiets nog niet meegemaakt gelukkig. Alleen een kleine verkoudheid.
    Wens hem heel veel beterschap ;)

En dat vind ik ook, van dat drinken.Als hij verder niets drinkt, en dat wel, waarom dan niet. Beter dat idd dan helemaal niets he ;)

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nee is echt zo, koorst stijgt momenteel weer erg. en eten ho maar 3 hapjes, warm eten en 3 hapjes toetje, aan de diaree van de antibiotica, erg zielig.

15. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ach jeetje :( dat lijkt mij ook heel erg zielig ja, vooral omdat je zelf eigenlijk niets kunt doen he.
    In ieder geval flink knuffelen, en hopen dat hij veel slaapt, dan voelt hij er niet zoveel van.
    Hoop dat hij snel weer beter wordt

16. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Wij zijn vanaf 10 maanden gestart met gewone melk, hij vindt het heerlijk. In de ochtend en middag boterhammetje met gewone melk. Voor het slapen gaan nog wel een flesje poedermelk en soms wordt hij met het warme weer wakker en krijgt hij er nog een. CB zei zelfs dat de avondfles (19.30 uur) helemaal mag vervallen en dat hij volledig met de pot mee mag eten. Dat doen we dan ook, uiteraard met gezond verstand.
    Roosvicee vindt hij (gelukkig) niet lekker en drinkt dus alleen water (veel water) en melk. Gaat super! Ieder kind is anders en gelukkig is ons zoontje een hele makkelijke eter en kan alles goed verdragen.
    Ik vind het ook heel goed van je dat je verder bent gaan kijken. En als jij je er goed bij voelt, laat je dan nooit een schuldgevoel aan praten door anderen!

Deel Deze Pagina