Trots: nachtzindelijkheid!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lili81, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Even een trotse mama hier!
    Zoonlief is al sinds april vorig jaar dagzindelijk. Hij was vlak daarna ook ca een maand nachtzindelijk. Maar ineens kreeg hij meer en meer natte bedden. Dus op een gegeven moment hebben we hem maar weer een luier aangedaan. Hij vond dat prima, overigens.
    Later nog eens geprobeerd en toen was hij 1 nacht droog en daarna weer nat.
    Na het lezen van het boekje 'Zindelijk maken is kinderspel' (voor onze dochter) toch maar weer eens een luiervrije nacht geprobeerd bij Teun. Ik had ook steeds het idee dat hij meteen op het moment dat hij wakker wordt (in de luier) plast. Dus een beetje luiigheid, gemakzucht. Zijn luier was dus ook elke ochtend behoorlijk nat.

Zaterdagavond begonnen. 's Avonds rond 21.30 u laten plassen. Helaas was hij de ochtend nat, maar het was nog warm dus hij had net geplast toen hij wakker werd. Benadrukt dat hij dan dus moet roepen en naar de wc moet. Maandagochtend heb ik hem wakker gemaakt en hij was idd nog droog!! En vanochtend riep hij me dus ik stond binnen 1 tel naast zijn bed. En jawel, hij was droog!!!!
    Joehoeeee! Topper :D.

We zorgen dat hij bij het eten nog maar 1 of 2 slokjes drinkt, dan goed plassen voor het naar bed gaan. We laten hem nu nog plassen 's avonds, zo zit er 's ochtends wat minder druk op :p. En dan alert zijn op het moment dat hij wakker wordt.
    Nu hopen dat dit doorzet!

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nou wat een topper!
    Mijn oudste deed dat dus ook, plassen omdat hij een luier aan had in de ochtend maar ook soms in de avond al
    Gemakzucht en luiigheid!
    Nu is de luier ook uit sinds zaterdag
    2 droge nachten en vanochtend helaas nat maar dat was echt op het laatste moment
    En trots dat ze dan kunnen zijn na zo'n droge nacht!
    En wij als ouders natuurlijk ook :)
    Hopelijk gaat het nu verder ook goed, succes!

3. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Beaujuulais: precies zoals bij ons dus. Die gewoonte moeten ze toch kunnen afleren..... :).

Gisteravond expres niet laten plassen. Helaas toch vanochtend meteen in bed geplast bij het wakker worden. Jammer maar helaas.
    We blijven benadrukken dat hij meteen moet roepen bij het wakker worden. Kwestie van de aandouder wint, denk ik.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Kan hij niet zelf uit bed?
    Want dat is toch wel handig, anders potje op zijn kamer?
    Lampje op de gang aan zodat hij wel naar de wc durft?

5. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Catou: hij heeft een groot bed, dus kan prima zelf uit bed. Maar dat heeft hij eigenlijk nog nooit gedaan. Zo'n braaf ventje is het haha.
    Toen we net begonnen met de zindelijkheid hadden we idd een potje op zijn kamer staan, maar daar ging hij dus nooit op zitten. Maar het is wel een idee om die er weer neer te zetten, misschien doet hij het dan wel zelf.
    Dank je.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wel heel fijn als hij snel droge nachten heeft, mijn dochter uit 2010 is er echt nog niet aan toe. Nachtzindelijkheid is een hormonenspel, ze meoten er echt klaar voor zijn itt dagzindelijkheid, dat kan je meer trainen. Maar heeft hij geen enorme dorst als hij zo weinig te drinken krijgt?

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Knap hoor!! Hoop dat wij over een jaar ook zover zijn.

8. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Suusjeuh: hij drinkt nog steeds genoeg, hoor. 's Ochtends bij het ontbijt, bij het fruit, 's middag bij de lunch en dan weer bij het tussendoortje.
    Alleen dan maar een paar slokjes bij het avondeten, dat is het enige wat ik een beetje beperk.

Woensdagmiddag werd Teun ziek, gisteren was hij behoorlijk ziek. 's Nachts ging het niet goed, maar dat vind ik niet zo erg, snap ik helemaal. Afgelopen nacht heeft hij een luier aan gehad en zelfs daarmee was hij vanochtend doorweekt.
    Hij is nu gelukkig alweer wat opgeknapt dus ik denk dat hij vanavond weer zonder luier mag slapen.

Deel Deze Pagina