tip? 1e keer trakteren op school: iets gezonds

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 2 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Vd week wordt zoon 4 en zal hij gewoon naar school gaan in de ochtend. Nu willen ze op school dat er gezond getrakteerd wordt.
    Ivm drukte wil ik het mijzelf niet te ingewikkeld maken.
    Ik moet voor 20 kinderen iets maken/kopen.. maar wat in godesnaam?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de Lidl kun je pakketjes kopen om een gezonde traktatie te maken met oa snoeptomaatjes etc. Misschien wel makkelijk? ;)

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik heb wel eens mandarijnmannetjes gemaakt met zo'n parasolletje van papier als hoedje opgezet, met stift een gezichtje getekend en met sateprikkers 2 winegums als voetjes bevestigd.

Voor mijn oudste wou ik deze keer poppetjes op een sateprikkers gemaakt van snoepkersen als benen, het lijfje een blokje kaas, de armen weer snoepkersen en het hoofdje van een druif. Als je ze allemaal achter elkaar in een komkommer prikt staat dat heel leuk.

Voor de jongste wel eens een lange sateprikkers met fruit, worst in leuke bloemenvormen uitgedrukt en dan bovenop van kaas de 2 uitgedrukt ( zo oud was ze geworden) ook erg leuk.

4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    klinkt leuk maar het is nu niet echt kersentijd.. en nog best ingewikkeld! maarja... veel dank hoor voor meedenken!

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De kersen zijn van snoep hoor... Of mag dat gewoon helemaal niet?

6. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Google maar eens op bananen dolfijnen.

Heb ik mijn dochter vorige week laten trakteren.

Had 20 bananen en de decoratie om ze in te doen was totaal mar rond 10 euro kwijt.

Bananen gekocht bij de aldi.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb bananenauto's gemaakt voor 20 kindjes op de creche toen mijn dochter jarig was.

Heel simpel, neem 10 grote bananen, die halveer je (in de breedte). Vervolgens snijd je van een kiwi vier niet te dunne en niet te dikke plakken af. Deze steek je met sateprikkers in de banaan, als wielen. Vervolgens bovenop een druif, ook met een sateprikker, en daarbovenop een aardbei. Klaar!

De kinderen vonden het heerlijk en de juffen origineel :D heb het ook van internet. Wel waarschuwen voor de sateprikkers ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vond deze ook wel leuk. Aardbeien zijn er nog net :)

Bijgevoegde bestanden:

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    die onderste zijn inderdaad ook leuk: maar hoe zijn de oogjes gemaakt? dat witte zeg maar?

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor zover ik kan zijn zijn de oogjes met glazuurstiften gemaakt. Maar je zou er natuurlijk ook wiebeloogjes op kunnen plakken. Hier komt het vandaan oorspronkelijk: leuk en gezond Door anouschkahendriks

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Die rupsjes heeft mijn dochter vorig jaar getrakteerd (oogjes met zo'n glazurstift idd). Afgelopen week toen ze 5 werd heeft ze ijshoorntjes met fruit erin getrakteerd: parapluutje erin, vorkje erbij, het was een succes op school en makkelijk te maken (zorg wel voor ruim voldoende hoorntjes, in elk pak bleken wel een paar kapotte exemplaren te zitten)

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb voor zowel mijn dochter als mijn zoontje een keer appelmoesmuffins gemaakt. Die maak je zonder toegevoegde suiker. En als je bio-appelmoes koopt is daar ook geen suiker aan toegevoegd. De zoetheid komt verder van de rozijnen.

Appelmoesmuffins met rozijnen | Yummy in my Tummy!

Deel Deze Pagina