Tuindeuren

Discussie in 'De lounge' gestart door SophieW, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Wij hebben 2x dubbele tuindeuren en daar tussen een smal, hoog raam.
    We hadden eerst een schuifpui maar ik heb niks met een pui dus wilde graag tuindeuren hebben maar dan inderdaad het praktische stuk. Daarom zo opgelost dat je altijd een doorloop hebt en het niet zo heel veel uitmaakt hoe we het schuiven.

https://www.google.nl/search?q=dubbele+tuindeuren&newwindow=1&rlz=1CAHPZY_enNL561NL561&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7hZpU_igGMPSPKHXgOAE&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=633#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Nb33OSa7esKf_M%253A%3BqGNgtKKXs37YPM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.zwangerschapspagina.nl%252Fattachments%252Fde-lounge%252F291863d1355158108-schuifpui-v-s-openslaande-deuren-dsc_0746.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.zwangerschapspagina.nl%252Fde-lounge%252F405813-schuifpui-v-s-openslaande-deuren-3.html%3B480%3B319

Ik heb even zo een link maar weet niet of hij hem meepakt...

2. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij hebben in een bepaald gedeelte van ons huis ook openslaande deuren naar een terras.
    Onder de ramen hebben we radiatoren laten maken. Dat kan prima hoor TS, als je die iets lager maakt als de vensterbank.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben 4 jaar geleden een stuk aan ons huis gebouwd en hebben ook openslaande terrasdeuren.
    Ik vind het mooi en ze staan hier in het voorjaar/ zomer heel vaak open (op een haakje).
    Wij hebben de doorloop vrij gehouden door de hoek van de banken tegenover de deuren te maken.
    Omdat we toch een andere vloer moesten ( die doorgelegd kon worden in de aanbouw), hebben we gelijk gekozen voor een stenen vloer met vloerverwarming.
    Wij zijn er nog steeds heel blij mee!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier openslaande deuren echt super blij mee. We hebben aan de buitenkant 2 haken om ze open te houden en een haak tussen de twee deuren om hem op een kier open te kunnen houden. Bij ons is het huis breder en staat de bank alsnog in een hoek. Wat je zou kunnen doen is de zithoek draaien.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben niet een hele brede tuin, ons terras zit meteen tegen het huis aan, echt niet handig die openslaande deuren.
    1 deur zit altijd dicht omdat hij anders meteen een stuk van ons terras weg neemt.
    Ik zou dus voor een schuifpui gaan!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Schuifdeuren, mooi, maar zo vreselijk onpraktisch. Ze nemen de helft van je tuin in beslag, ze kunnen niet een klein stukje open, lastig met de wind, enz, enz. Nee, het mooie weegt bij mij echt niet op tegen het onpraktische. Ik zou 110% zeker voor een schuifpui gaan.

Voor de rest zou ik de banken naar de tegenoverliggend muur schuiven, die enorme tv kast weg doen en de tv aan de muur hangen (dus bij de speelhoek). Op de plek van de bench twee mooie hoge kasten....

7. twinkle star

We hebben in ons oude huis een schuifpui gehad en dat is echt niet zo praktisch als dat het lijkt. Het kost je een hoop ruimte, je kan er ook niks voor zetten en 1 deel kan maar open. Daarnaast is een schuifpui een stuk lastiger beveiligen.

8. twinkle star

Openslaande deuren nemen helemaal geen ruimte in. Ze hebben helemaal geen grote draai (onze tuin set staat er dicht op en de deuren gaan helemaal open. Ze klappen tot heel dicht bij het huis dus als ze open staan nemen ze niet een deel van de tuin weg.

We hebben een haak aan de deur waardoor je hem ook op een flinke kier kan zetten. De kinderen kunnen er dan nog net tussendoor maar hoe kleiner de haak, hie kleiner de kier.

9. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Wij hebben drie jaar terug ook de ramen achter vervangen door openslaande deuren. Zoooo blij mee! In plaats van de radiator die onder de ramen hing hebben we nu aan beide zijden van de achterpui een convector kachel. Normaal zit het gordijn er half voor, dus ze vallen niet op.

image.jpg

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
  11. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Onze buren hebben een schuifpui, er staat gewoon een bank voor en je krijgt hem van buiten echt niet open:D

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik vind ze helemaal niet veel ruimte innemen in de tuin. De rechter staat bij lekker weer eigenlijk altijd open, met een haak aan de schuurmuur.
    Bij echt warm weer staat de linker ook open. Die klapt helemaal open tegen de pui zelf aan. Staat dan ook vast met een haakje. We hebben ook schuifhorren ervoor, dus 's avonds blijven de beestjes buiten! Ik vind het echt alsof je je woonkamer verlengt naar je tuin! Heerlijk!

13. twinkle star

Ja natuurlijk kun je er een bank neerzetten maar omdat het compleet glas is zie je alles in je tuin en vanuit je tuin alles in huis. Zelf vond ik het rommelig en erg druk. Als je een schuifpui plaats doe je dat om het een open uitstraling te geven.

De moderne schuifpuien zijn wat moeilijker te openen maar volgens de site van de politie is een schuifpui inbraakgevoeliger. Onze bui was voorzien van goedgekeurde sloten maar kon je toch wippen en met wat moeite open krijgen.

14. Mnon

Mnon Niet meer actief

Zoiets?

Bijgevoegde bestanden:

15. twinkle star

Ja zo zou ik het doen.

Deel Deze Pagina