Is er hier misschien iemand die veel van laptops af weet? Ik hoop het namelijk wel heel erg. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe laptop, want die van nu valt om de haverklap uit, maar ik heb geen flauw idee waar ik nou naar moet kijken Ik ga ook even langs de winkel om te kijken wat een medewerker zegt en aanraad, maar mijn ervaring is dat ik daar niet volop op moet en wil gaan vertrouwen. Dus wil ook zelf voorbereid zijn. De enige eisen die ik nu heb voor een laptop, is dat het een intel is en geen amd. Dat er windows op staat, en een redelijke videokaart moet hebben. Hij moet namelijk wel een bepaald MMORPG-spel aankunnen, die best wel veel vraagt. Mijn huidige laptop kan dat spel af en toe helaas ook niet aan, maar weet ook niet goed waar dat aan ligt. Dat is even alles wat ik kan bedenken wat goed is. Wil wel een goede harde schijf, maar heb geen flauw idee wat nodig is, dus kan daar dan ook niet goed naar op zoek. Dus.. Wat zou nou echt een goede aanrader zijn? Of wat zou een goed merk? Of wat zijn de dingen waar je echt goed naar moet uitkijken? (moet alleen ook weer niet té duur worden) Maar natuurlijk dingen als wat ik absoluut niet moet hebben is ook welkom, heb ik alleen nét iets minder aan dan wat ik wel moet hebben (er is ook zo ontzettend veel keuze haha)
Ik weet niet welk spel je speelt? Wij spelen WoW op de laptop, je moet wel zorgen voor voldoende intern geheugen (staat bij de spellen vaak aangegeven wat je minimale interne geheugen moet zijn), en verder een goede processor. En let op dat je laptop niet te heet wordt! Die van ons kan echt gloeien als we er iets mee doen (moeten hem ook eens schoon laten maken) omdat de stekker er dan ook in zit en de warmte dan niet goed weg kan...dat vind je laptop ook niet fijn. Intel is aan te raden boven AMD, omdat AMD processors achter blijven en je ze niet meer kunt upgraden (nou weet ik niet zeker hoe dit zit bij laptops, maar in ieder geval is dit bij de desktops). Vriend hier bouwt namelijk graag desktops en is een paar weken terug nog in de weer geweest wat hij wilde vernieuwen dus heb een heel verhaal aan moeten horen over de verschillen, heb alleen niet zo goed opgelet Verder misschien eens vragen in je spel of er mensen zijn die het op de laptop spelen en wat voor laptop zij hebben? Dan hoor je uit ervaring of het spel er goed op draait of niet
Heel erg bedankt voor je antwoord, zal het zeker allemaal even goed meenemen in mijn beslissing. Ik speel runescape, maar kan nergens vinden wat die nou echt nodig heeft. Plus dat de meeste mensen ook echt zo'n game-laptop hebben, maar vind ik toch ook weer wat te overdreven en te duur worden. Weet je toevallig hoe je weet dat iets een goede processor is? (bedoel dan echt qua i5, i7, zoiets.. Geen idee wat voor verschil erin zit) Ik heb namelijk een hp laptop gehad met 4 processors, leek allemaal heel mooi, maar die wou niet werken met 4 processors en kreeg de hele tijd foutmeldingen. Dus daar moest ik dan 2 processors van uitzetten en toen deed ie het goed. Dus heb ook geen idee waar je dan echt naar moet kijken. Ook geen idee hoe en wat het nou precies was daarmee, maar dat is alles wat ik dan even weet
Ik heb een i7, geweldig ding Asus laptops zijn bij mij sowieso favoriet Ik speel wow, de Asus wordt niet zo heet meer tegenwoordig Voor de mijne was ik destijds (vorig jaar) 950 euro kwijt, maar m'n spel loopt als een tierelier. Mocht je willen kan ik t model zo opzoeken
Alianware laptop van packerdbell dan loopt je spel gegarandeerd goed! ze zijn alleen niet te betalen want het zijn echt gamer laptops. Maar misschien kan je eens Google wat daar in zit dan kan je kijken wat je een beetje nodig hebt?
Ik raad asus aan met i7 en minimaal 8g geheugen. Verder moet je even de via GeForce website kijken en welke videokaarten er nu zijn en welke asus nu heeft. Verder een maximaal budget hebben. De i7 dat je er weer langer mee vooruit kan, ik heb m'n laptop nu alweer 4 jaar met toentertijd i5 en de beste videokaart die asus toen had en wow is nog goed te spelen. Eb blijf weg van Packard Bell, dat is vaak erg vervelend met de vooringestalleerde spullen erop. Eens maar nooit weer. En er zijn voor veel geld ook altijd nog gaminglaptops. Heel veel succes!!!
En die krengen vallen na een jaar soms al uit elkaar van brakheid.. [FONT=Trebuchet MS, Verdana, Tahoma][FONT=Trebuchet MS, Verdana, Tahoma]ASUS N Series N56VB is tot nogtoe een erg goede keuze geweest voor mij. Verder, pas op met de medewerkers, toen ik rond ging kijken focusden ze allemaal op mijn vriend, en keken met grote ogen toen ik zei dat het MIJN gamelaptop zou worden. en toen wilde hij me vanalles aanraden waar ik zelf al van wist dat dat niet goed genoeg zou zijn (misschien lijk ik meer op een simsspeler?) [/FONT][/FONT]
Ligt sowieso een beetje aan je budget.... Maar zou in ieder geval gaan voor een i7 en 6G geheugen. Schermresulotie van 1366x768 beeldpunten is standaard, als je voor een duurdere laptop gaat (vanaf 900,-) zou ik kiezen voor 1920x1080 pixels. Veel gamers gebruiken een losse videokaart, maar ben zelf niet zo van de games, dus misschien dat iemand anders je daarover kan adviseren.... Videokaart: de functie en verschillen tussen dekstop mobiele en geïntegreerde graphics - PcInside
Dankjewel voor je tip knutselkitty, zal zeker dan oppassen met de medewerkers en hun informatie. Verder dankjulliewel voor de tips. Zal gaan uitkijken naar laptops met i7 en zo'n 8gb geheugen dan. En omdat grotendeels asus zegt, dat ik daar ook even goed naar ga kijken. Zat zelf te denken aan een budget van zo'n 700/800 euro, dus een echte gamerslaptop wordt het echt niet. Weet alleen niet heel zeker of ik met dit budget dan ver kom, maar zal wel even zien.
Asus R510LD-CN021H-4th i7-4500U - MyCom Om je een klein beetje een idee te geven binnen jouw budget Een i5 is vaak wel iets goedkoper en werkt ook gewoon prima. Verder hebben wij goede ervaringen met de medewerkers van mycom hier, geven altijd eerlijk advies en hebben er vaak verstand van (nou hadden we ook geluk dat we precies iemand troffen die zelf ook WoW speelt en dus wist waar het spel goed op draait). En gewoon bij wat verschillende winkels langs gaan? En dan kijken wat het meest naar voren komt en prijzen gaan vergelijken, kan soms gerust 100 euro schelen per winkel!