Tuinieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door janneke001, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb vaak genoeg gelezen dat je niet in de tuin mag werken als je zwanger bent... Maar mag het ook niet met handschoenen aan????

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Hoi!
    Je mag echt wel in de tuin werken, maar wel met tuinhandschoenen aan. Daarna alsnog even goed je handen wassen. Dit alles ivm uitwerpselen van katten die in je tuin kunnen liggen.
    Werk ze, het is er heerlijk weer voor!

3. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha! :D Ja daarom wilde ik het ook zo graag weten.
    Dankjewel!!! Geniet van de mooie dag!

4. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook veel in de tuin bezig hoor. Waar het idd om gaat is dat als er katten in jouw tuin hebben gezeten dan kan er kattenpoep in je aarde zitten. Soms zit er toxoplasmose in de ontlasting. Als je dit aan je handen zou krijgen en je die vervolgens in je mond zou steken kun je het doorgeven aan je kiddo.

Kansen zijn dus niet groot, maar voor de zekerheid handschoenen aan en na het tuinieren handen wassen.

Gewoon ff opletten. Ik trok nog wel eens met mijn tanden aan mijn handschoenen vanwege krachtverlies in mijn vingers, dit soort dingen dus even niet doen;).

Veel plezier met tuinieren!

5. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!!!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben hier pas onze tuin helemaal opnieuw aangelegd. En ik heb alle plantene n bomen erin geplant, indd met tuinhandschoenen aan en dan goed handen wassen zodra ik weer klaar was. xx

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Kijk wel ook uit met je houding! (naast de opmerkingen over de kattenuitwerpselen, dus idd met handschoenen aan). Je staat vaak nogal gebogen, of te lang door door je knieën, is allemaal niet heel fijn als je zwanger bent... ;)

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik tuinier nog gewoon, wel met handschoenen aan, en ik was mijn handen na die tijd even goed met water en zeep. Ook zware klussen in de tuin (planten uit de grond enzo) doe ik nog gewoon. Merk nu wel dat ik wat sneller last van mijn rug krijg of dat mijn benen van het gehurkt zitten sneller gaan branden dan normaal, maar dat is verder niet slecht ofzo :) Verder juist heel gezond om buiten lekker bezig te zijn!

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

idd gewoon handschoenen aan doen en daarna je handen wassen ik heb al 3 keer in de tuin gewerkt met handschoen van de ah die gele rubbere en werkt perfect..
    dus zou zeggen tuineer ze..

Deel Deze Pagina